Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

„I Have Electric Dreams” zdobył pierwszą nagrodę na Festiwalu Filmowym w Salonikach

Walentyna Morell’s „mam elektryczne snyKontynuowała swoją zwycięską passę w tym tygodniu w Festiwal Filmowy w SalonikachDramat kostarykańskiego reżysera Dorastanie zdobył nagrodę Złotego Aleksandra dla najlepszego filmu fabularnego.

Debiut Muriel opowiada o niespokojnej 16-letniej dziewczynie, która zmaga się z przebudzeniem seksualnym. Desperacko usiłując opuścić dom, w którym mieszka z matką i młodszą siostrą, postanawia zamieszkać z ojcem, który jest w separacji, niespokojnym artystą.

Film zdobył nagrody dla najlepszego reżysera, aktorki i aktora na Festiwalu Filmowym w Locarno, gdzie uplasował się w konkursie głównym, a także Nagrodę Horyzonty na Festiwalu Filmowym w San Sebastian.

Jury w Salonikach, składające się z meksykańskiego producenta i założyciela Pimenta Films Nicholasa Silesa, polskiego pisarza i reżysera Tomasza Wasilowskiego oraz greckiego reżysera Benny’ego Panagiotopoulou, doceniło film za „piękny i delikatny obraz tego, jak kochać w kimś wady”. Miłość”. Główny bohater Reinaldo Amin Gutierrez również wygrał nagrodę dla najlepszego aktora.

A Specjalną Srebrną Nagrodę Jury Aleksandra przyznano filmowi Kawałek nieba Michaela Kocha, szwajcarsko-alpejskiej tragedii filmowej o rodzinie w odległej górskiej wiosce, która zanika z powodu medycznego nieszczęścia i psychicznego cierpienia. Film, drugi film Kocha, był pokazywany w konkursie na Festiwalu Filmowym w Berlinie.

Hayakawa Chie otrzymał Brązową Nagrodę Aleksandra dla najlepszego reżysera za swój dystopijny dramat „Plan 75”, którego premiera odbyła się w sekcji Un Certain Regard na Festiwalu Filmowym w Cannes. Akcja rozgrywa się w niedalekiej przyszłości w Japonii i opowiada historię rządowego programu honorowego, który zachęca osoby starsze do dobrowolnej eutanazji w celu wyleczenia starzejącego się społeczeństwa. Film otrzymał również nagrodę FIPRESCI od Międzynarodowej Federacji Krytyków Filmowych.

Rosy McEwen zdobyła nagrodę dla najlepszej aktorki za rolę lesbijskiej nauczycielki w walce z systemową homofobią w debiucie brytyjskiej reżyserki i reżyserki Georgii Oakley „Blue Jean”. Film miał swoją premierę na pasku bocznym Venice Days na Festiwalu Filmowym w Wenecji.

READ  Dilip Kumar: indyjska legenda

Nagroda za najlepsze osiągnięcie artystyczne trafiła do filmu „Tama”, debiutu libańskiego reżysera Ali Sherri, który skłonił się na bocznym pasku reżyserów na Festiwalu Filmowym w Cannes. Specjalne wyróżnienie otrzymał także „Narcosis” reżysera Martijna de Jonga, tegorocznego laureata holenderskiej Oscara.

„Klondike” Maryny Er Gorbach zdobył I nagrodę w konkursie Poznaj sąsiadów.
Dzięki uprzejmości Sundance Institute / CDR Film

W konkursie Meet the Neighbors, obejmującym pierwsze i drugie sylwetki filmowców z szerszego regionu Europy Południowo-Wschodniej, wschodniego regionu Morza Śródziemnego i Bliskiego Wschodu, pierwszą nagrodę przyznano filmowi „Klondike”, żałobnemu obrazowi wojny Mariny Air Gorbach w ukraińskim regionie Donbasu .

Rozdanie Oscarów w kraju zdobyło wiele wyróżnień, odkąd zdobył nagrodę dla najlepszego reżysera dla Gorbacha na Światowym Konkursie Filmów Dramatycznych w Sundance, w tym dla najlepszego reżysera w Sarajewie i najlepszego filmu międzynarodowego na 18. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Santiago w Chile (Sanvich).

Jury nazwało film „wstrząsającym przeżyciem kinowym, które przenosi w samo serce mroku wojny i jej następstw” i pochwaliło film za „przeniesienie męki kobiety w szaleństwo, które ją otacza i jej próby pozostań ludzkością wśród dewastacji”.

„Valeria Is Getting Married” reżysera Michaela Finnicka zdobyła Srebrnego Aleksandra w Meet the Neighbors, po światowej premierze w sekcji Horizons Extra w Wenecji i północnoamerykańskiej premierze w Toronto. Grecka reżyserka Asimina Proedrou otrzymała specjalne wyróżnienie w tej kategorii za swój debiut fabularny „Behind the Haystacks”.

W sekcji konkursowej Film Forward, prezentującej nowatorskie kino, Złoty Aleksander trafił do „Retreat” szwajcarskiego reżysera Leona Schwittera, gdzie grecki reżyser Nikos Bastras otrzymał nagrodę Srebrnego Aleksandra dla Bękartów.