Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

„I Have Electric Dreams” zdobył pierwszą nagrodę na Festiwalu Filmowym w Salonikach

„I Have Electric Dreams” zdobył pierwszą nagrodę na Festiwalu Filmowym w Salonikach

Walentyna Morell’s „mam elektryczne snyKontynuowała swoją zwycięską passę w tym tygodniu w Festiwal Filmowy w SalonikachDramat kostarykańskiego reżysera Dorastanie zdobył nagrodę Złotego Aleksandra dla najlepszego filmu fabularnego.

Debiut Muriel opowiada o niespokojnej 16-letniej dziewczynie, która zmaga się z przebudzeniem seksualnym. Desperacko usiłując opuścić dom, w którym mieszka z matką i młodszą siostrą, postanawia zamieszkać z ojcem, który jest w separacji, niespokojnym artystą.

Film zdobył nagrody dla najlepszego reżysera, aktorki i aktora na Festiwalu Filmowym w Locarno, gdzie uplasował się w konkursie głównym, a także Nagrodę Horyzonty na Festiwalu Filmowym w San Sebastian.

Jury w Salonikach, składające się z meksykańskiego producenta i założyciela Pimenta Films Nicholasa Silesa, polskiego pisarza i reżysera Tomasza Wasilowskiego oraz greckiego reżysera Benny’ego Panagiotopoulou, doceniło film za „piękny i delikatny obraz tego, jak kochać w kimś wady”. Miłość”. Główny bohater Reinaldo Amin Gutierrez również wygrał nagrodę dla najlepszego aktora.

A Specjalną Srebrną Nagrodę Jury Aleksandra przyznano filmowi Kawałek nieba Michaela Kocha, szwajcarsko-alpejskiej tragedii filmowej o rodzinie w odległej górskiej wiosce, która zanika z powodu medycznego nieszczęścia i psychicznego cierpienia. Film, drugi film Kocha, był pokazywany w konkursie na Festiwalu Filmowym w Berlinie.

Hayakawa Chie otrzymał Brązową Nagrodę Aleksandra dla najlepszego reżysera za swój dystopijny dramat „Plan 75”, którego premiera odbyła się w sekcji Un Certain Regard na Festiwalu Filmowym w Cannes. Akcja rozgrywa się w niedalekiej przyszłości w Japonii i opowiada historię rządowego programu honorowego, który zachęca osoby starsze do dobrowolnej eutanazji w celu wyleczenia starzejącego się społeczeństwa. Film otrzymał również nagrodę FIPRESCI od Międzynarodowej Federacji Krytyków Filmowych.

Rosy McEwen zdobyła nagrodę dla najlepszej aktorki za rolę lesbijskiej nauczycielki w walce z systemową homofobią w debiucie brytyjskiej reżyserki i reżyserki Georgii Oakley „Blue Jean”. Film miał swoją premierę na pasku bocznym Venice Days na Festiwalu Filmowym w Wenecji.

READ  Dakota Johnson i Jamie Dornan spotykają się na pięćdziesięciu uroczych twarzach

Nagroda za najlepsze osiągnięcie artystyczne trafiła do filmu „Tama”, debiutu libańskiego reżysera Ali Sherri, który skłonił się na bocznym pasku reżyserów na Festiwalu Filmowym w Cannes. Specjalne wyróżnienie otrzymał także „Narcosis” reżysera Martijna de Jonga, tegorocznego laureata holenderskiej Oscara.

„Klondike” Maryny Er Gorbach zdobył I nagrodę w konkursie Poznaj sąsiadów.
Dzięki uprzejmości Sundance Institute / CDR Film

W konkursie Meet the Neighbors, obejmującym pierwsze i drugie sylwetki filmowców z szerszego regionu Europy Południowo-Wschodniej, wschodniego regionu Morza Śródziemnego i Bliskiego Wschodu, pierwszą nagrodę przyznano filmowi „Klondike”, żałobnemu obrazowi wojny Mariny Air Gorbach w ukraińskim regionie Donbasu .

Rozdanie Oscarów w kraju zdobyło wiele wyróżnień, odkąd zdobył nagrodę dla najlepszego reżysera dla Gorbacha na Światowym Konkursie Filmów Dramatycznych w Sundance, w tym dla najlepszego reżysera w Sarajewie i najlepszego filmu międzynarodowego na 18. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Santiago w Chile (Sanvich).

Jury nazwało film „wstrząsającym przeżyciem kinowym, które przenosi w samo serce mroku wojny i jej następstw” i pochwaliło film za „przeniesienie męki kobiety w szaleństwo, które ją otacza i jej próby pozostań ludzkością wśród dewastacji”.

„Valeria Is Getting Married” reżysera Michaela Finnicka zdobyła Srebrnego Aleksandra w Meet the Neighbors, po światowej premierze w sekcji Horizons Extra w Wenecji i północnoamerykańskiej premierze w Toronto. Grecka reżyserka Asimina Proedrou otrzymała specjalne wyróżnienie w tej kategorii za swój debiut fabularny „Behind the Haystacks”.

W sekcji konkursowej Film Forward, prezentującej nowatorskie kino, Złoty Aleksander trafił do „Retreat” szwajcarskiego reżysera Leona Schwittera, gdzie grecki reżyser Nikos Bastras otrzymał nagrodę Srebrnego Aleksandra dla Bękartów.