Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

HMD Global twierdzi, że wypadło z głównego wyścigu

HMD Global twierdzi, że wypadło z głównego wyścigu

HMD Global, dom telefonów Nokii, rozciągnął się, próbując wprowadzić telefony we wszystkich kategoriach cenowych, więc podjął trudny wybór, aby odpaść z głównego wyścigu. „Tworzenie telefonu za 800 USD nie ma teraz dla nas sensu” – powiedział Adam Ferguson, globalny szef marketingu produktów w HMD. Sałatka z Androidem w wywiadzie.

Nokia 9 PureView została wprowadzona na rynek w 2019 roku i była próbą przywrócenia marki z powrotem na rynek telefonów z aparatami premium, którym kiedyś rządziła. Niestety, nowy PureView nie został dobrze przyjęty, a plotki o sequelu zawsze towarzyszyły nowym plotkom o opóźnieniach. Żaden flagowiec Nokii nie pojawił się od czasu PureView i żaden nie pojawi się w dającej się przewidzieć przyszłości.

Na razie HMD skupi się na swojej podstawowej działalności – smartfonach klasy podstawowej i średniej, a także telefonach z funkcjami. Chce, aby telefony Nokia były znane jako urządzenia, które wytrzymują kilka lat użytkowania, mają baterię, która wystarcza na wiele dni i są dostępne w rozsądnej cenie.

Nowa strategia działa, firma niedawno świętowała pierwszy pełny rok zysku operacyjnego. W rzeczywistości jest rentowny od trzeciego kwartału 2021 r., a czwarty kwartał 2021 r. był najbardziej dochodowym kwartałem w krótkiej historii firmy.

Dostawy smartfonów i smartfonów marki Nokia (Źródło: Strategy Analytics)

HMD ma plany, jak się rozwijać – chce do końca tego roku zostać liderem rynku smartfonów na kartę w USA. Kolejnym krokiem jest podzielenie usług na osobną sekcję, która skupi się na użytkownikach biznesowych (np. roaming danych IoT i zarządzanie kartami SIM).

Stamtąd będzie powoli budować swój biznes w sposób, który ma sens i wspiera podstawową działalność. Może kiedyś pojawi się prestiżowy okręt flagowy, ale może nie.

Czy to właściwe podejście? Nasza kula 8 mówi „Zapytaj ponownie później”, ale nietrudno zrozumieć, dlaczego HMD dokonało takiego wyboru. Kiedyś urządzenie HTC nadal wykazuje oznaki życia po tym spin-offie, ale minęły lata, odkąd widzieliśmy nowy flagowy telefon HTC. LG próbowało przez lata, ale w końcu zrezygnowało z ręcznika i całkowicie przestało produkować telefony. Sony nadal produkuje telefony, ale w tym momencie wygląda bardziej jak akcesoria do aparatów bezlusterkowych Sony niż jako samodzielna firma.

READ  Apple podnosi ceny Apple Music, Apple TV+ i Apple One

Próba konkurowania w wiodącym sektorze jest trudna, zwłaszcza dla mniejszych firm, które mają problemy z zabezpieczeniem krytycznych komponentów w czasach niedoboru krzemu. Trzymanie się rynków początkowych i średnioterminowych jest prawdopodobnie najbardziej opłacalnym kierunkiem. Tak czy inaczej, życzymy HMD szczęścia, ponieważ liczba marek smartfonów, z których użytkownicy mogą wybierać, ostatnio nieco się skurczyła. A wejście na rynek jest trudne – wystarczy zapytać firmę Onward Mobility, która od kilku lat próbuje ożywić markę BlackBerry, ale bezskutecznie.

źródło