Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Hermès zdecydowanie przewyższył prognozy analityków, osiągając sprzedaż na poziomie 2,5 miliarda USD w pierwszym kwartale, co oznacza wzrost o 44%


Hermès po raz kolejny udowodnił, że jest w stanie wytrzymać pandemię COVID-19 lepiej niż jego najbliższy konkurent, a francuski dostawca dóbr luksusowych generuje sprzedaż o wartości 2,08 miliarda euro (2,50 miliarda dolarów), co oznacza 44-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2020 i 33-procentowy wzrost od 2019 r. – za kwartał Po pierwsze, pokonał prognozy analityków o 24 proc. wzrostu przychodów z dużą marżą. W dużej mierze odpowiedzialny za sprzedaż torebek Birkin i Kelly w pierwszym kwartale? Azja (bez Japonii), gdzie sprzedaż wzrosła o 94%, co doprowadziło Hermes do „doskonałych wyników w całym regionie geograficznym, napędzanych bardzo dynamiczną działalnością w Chinach i kontynuacją działalności w Korei, Tajlandii, Singapurze i Australii”.

W innych krajach sprzedaż w pierwszych trzech miesiącach roku w Ameryce i Japonii wzrosła odpowiednio o 23 i 20 procent. Tymczasem sprzedaż jednej czwartej w Europie (z wyłączeniem Francji) spadła o 1 procent, a we Francji o 9 procent, ponieważ blokada COVID-19 nadal zbiera ogromne żniwo.

Przyglądając się poszczególnym działom, Hermès ujawnił, że „wszystkie linie biznesowe powróciły do ​​wzrostu, ze znacznym wzrostem w dziale odzieży gotowej i akcesoriów, zegarkach i innych liniach biznesowych Hermès”. Sprzedaż wyrobów skórzanych i siodełek wzrosła o 34 procent w pierwszym kwartale, nie wyprzedzając działu Ready-to-Wear, który odnotował 51-procentowy wzrost rok do roku, oraz zegarków, których sprzedaż osiągnęła aż 96 procent. W międzyczasie linia biznesowa jedwabiu i tekstyliów do domu wzrosła o 34 procent w ciągu kwartału, a perfumy i kosmetyki zanotowały wzrost o 21 procent, przy ciągłym rozwoju linii makijażu (obecnie pomadki i róż, a także lakiery do paznokci i cienie do oczu). . Który ma zostać uruchomiony w Chinach tego lata.

W swoim komunikacie z pierwszego kwartału grupa podkreśliła: „Na rok 2021 trudno jest obecnie ocenić skutki epidemii Covid-19, ponieważ rozmiar, czas trwania i zasięg kryzysu geograficznego ewoluują każdego dnia”. Niemniej jednak stwierdziła, że ​​kontynuuje prace nad zwiększeniem zdolności produkcyjnych, szczególnie w odniesieniu do działu wyrobów skórzanych i siodeł, „wraz z otwarciem w tym roku oddziałów w Gwen (Gironde) i Monteiro (Seine-et-Marne), Louviers (Eure) zaplanowano na 2022 r. I nowy zakład. W Ardenach w 2023 r. I drugi zakład produkcyjny w Owernii w 2024 r. ”.

READ  Czy kolorowi są Arabowie? Głos burmistrza podnosi kwestię

W czwartkowej notatce Luca Solka z Bernsteina stwierdził, że „wynik Hermesa jest szczególnie godny uwagi, biorąc pod uwagę mniejsze podwyżki cen” w roku podatkowym 2020 w porównaniu z konkurentami. Tacy jak Louis Vuitton i Christian Dior, którzy generują około dwóch trzecich całkowitego zysku operacyjnego LVMH dla spółki macierzystej LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton w dowolnym roku, Chanel i Gucci należący do Keringa znacznie podnieśli ceny w 2020 r., W tym czasie zyski wzrosły jako sprzedaż byli pod presją. Myśląc w roku podatkowym 2020, analityk Jefferies, Katherine Parker Powiedział Wall Street Journal Na początku tego roku „wzrost cen był bardzo dotkliwy”, zauważając, że wzrost cen przekroczył „zwykłą podwyżkę o 5 do 6 procent” stosowaną przez marki w „normalnych latach”.

WSJ ujawnił, że Louis Vuitton podniósł ceny niektórych torebek o 6% w maju 2020 r., A następnie ponownie o 3% w styczniu 2021 r. Christian Dior dodał dodatkowe 11% „na niektórych rynkach”, a Gucci podniósł ceny niektórych torebek o tak aż 9 centów w maju i czerwcu „na złagodzenie wpływu pandemii koronawirusa na biznes” – podał Reuters. Hermes przełamał ten trend, ponieważ Eric de Hallgot, wiceprezes wykonawczy ds. Finansów, ujawnił podczas czwartkowej rozmowy w sprawie wyników finansowych, że grupa podniosła ceny o zaledwie 1,4 procent w styczniu w Europie i Wielkich Chinach („ale nie w Japonii i obu Amerykach w przypadku ze względu na Solkę).

Rozwój tej 184-letniej firmy jest również oszałamiający ze względu na ograniczenia wydajności wynikające z integracji z wyższym szczeblem. Solca oświadczyła, że ​​„rzeczywiście istnieje ograniczenie jej zdolności produkcyjnej”, ale jednocześnie ostrzegła, zauważając, że „jest to również część strategii wyłączności marki”.

W rozmowie o zarobkach du Halgouët poruszył temat handlu elektronicznego, stwierdzając, że sprzedaż online wzrosła o 100 procent lub więcej na całym świecie i prawdopodobnie przekroczy 1 miliard euro w niezbyt odległej przyszłości. Powołując się na wnioski z rozmowy, Solka stwierdził, że po ponownym otwarciu sklepów Hermès nie spodziewa się „rytmu wzrostu online” [to] Spowolnienie ”i jak dotąd„ nie wydaje się, aby doszło do załamania sprzedaży ”w wyniku nacisku grupy na e-commerce, ponieważ 65 procent sprzedaży online jest skierowanych do nowych klientów, z docelowym [being] Aby przyciągnąć tych nowych klientów do sklepu ”.

READ  Polska nie chce imigrantów, ale ci zagraniczni pracownicy są mile widziani