Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Hanwha Ocean planuje eksport łodzi podwodnych do Kanady, Filipin i Polski

Hanwha Ocean planuje eksport łodzi podwodnych do Kanady, Filipin i Polski

Napisane przez Jo Min Park

SEONGNAM, Korea Południowa (Reuters) – Południowokoreańska spółka Hanwha Ocean przedłużyła przetargi na budowę okrętów podwodnych do Kanady, Filipin i Polski, jak poinformował w środę urzędnik, ponieważ kraj ten stara się zostać jednym z czterech największych eksporterów broni na świecie.

Kanada bada potencjalnych konstruktorów nowych okrętów podwodnych i wyraziła zainteresowanie Hanwha Ocean wśród innych zagranicznych konkurentów, powiedział w wywiadzie dla agencji Reuters Kim Seung-min, lider zespołu ds. marketingu statków offshore i prywatnych statków Hanwha Ocean, nie wymieniając nazwisk konkurentów.

„Teraz sprawdzamy sznurowadła na linii startu przed rozpoczęciem wyścigu” – powiedział Kim na marginesie największej wystawy obronności w kraju, Międzynarodowej Wystawy Powietrznej, Kosmicznej i Obronnej w Seulu (ADEX).

Prezydent Korei Południowej Yoon Suk-yeol zobowiązał się zintensyfikować wysiłki na rzecz zwiększenia eksportu broni i zabezpieczenia zaawansowanych technologii obronnych, mając na celu przekształcenie branży w jedną z czterech największych firm eksportowych na świecie.

Według Międzynarodowego Instytutu Badań nad Pokojem w Sztokholmie czterech największych eksporterów broni to Stany Zjednoczone, Rosja, Francja i Chiny.

Hanwha Ocean, wcześniej znana jako Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, to wiodący południowokoreański wykonawca branży obronnej, który budował okręty podwodne dla marynarki wojennej Korei Południowej i Indonezji.

Kim powiedział, że Hanwha Ocean odpowiedziała w tym roku na pytania Polski o możliwości budowy okrętów podwodnych po zarejestrowaniu zainteresowania europejskim przetargiem na budowę około trzech okrętów podwodnych.

W zeszłym roku Korea Południowa podpisała z Polską umowę na broń o wartości 13,7 miliarda dolarów – największą umowę, jaką Seul kiedykolwiek zawarł – kładąc podwaliny pod duże przedsięwzięcie w zakresie handlu wojskowo-przemysłowego.

Hanwha Ocean konkuruje także w sprzedaży łodzi podwodnych z silnikiem Diesla Filipinom, które chcą nabyć dwa okręty podwodne o masie ponad 2000 ton, powiedział Kim.

READ  Remis kwalifikacyjny do Mistrzostw Świata: Szkocja zmierzy się z Walią o miejsce w Katarze 2022, jeśli obaj wygrają półfinały | wiadomości piłkarskie

Rośnie napięcie między Filipinami a Chinami nad Morzem Południowochińskim. Filipiny nie posiadają obecnie floty łodzi podwodnych.

Kim powiedział, że firma zaproponowała dostawę Filipinom okrętów podwodnych wyposażonych w akumulatory litowo-jonowe, które pozwalają im pozostawać pod wodą znacznie dłużej niż te wyposażone w akumulatory kwasowo-ołowiowe, co stanowi przewagę nad francuskimi i hiszpańskimi okrętami podwodnymi.

(Raport: Jo Min Park, redakcja: Sonali Paul)