Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Gorąco i zdumiewająco: w dziwnej premierze telefonu Nothing 1

Gorąco i zdumiewająco: w dziwnej premierze telefonu Nothing 1

Premiera Nothing’s Phone 1 w tym tygodniu wymagała wiele wysiłku. Od miesięcy prezes firmy Carl Pei, który zyskał na znaczeniu jako jeden z założycieli OnePlus, składał wielkie obietnice dotyczące pierwszego smartfona jako nic. „Technologia konsumencka, jak sprawiliśmy, że jest tak nudna?” – zapytał retorycznie prezes Podczas transmisji na żywo w marcu. „Wszyscy doświadczyliśmy przepaści między przyszłością, którą obiecaliśmy, a przyszłością, w której teraz żyjemy”.

Wynika z tego, że nic nie będzie w stanie wypełnić tej luki. W rzeczywistości firma opisała to wydarzenie w swoich zaproszeniach na inaugurację w Londynie jako „zaproszenie do cofnięcia wszystkiego, czego nauczył nas przemysł”. w ostatni wywiadNic nie ma na celu „cofnięcia ludzi w czasie do czasów, kiedy czuli się bardziej optymistycznie w stosunku do narzędzi” – powiedział Bai. Nie ma więc presji.

To poziom obietnicy, którego nie jestem pewien, czy jakiekolwiek urządzenie może dostarczyć, ale byłbym przeklęty, gdybym był tym, którego przegapiłem, gdyby nic nie działało. Jasne, już przed wydarzeniem pojawiły się oznaki, że jesteśmy bliscy zobaczenia czegoś mniej jak „konsumencka rewolucja technologiczna”, a bardziej jak „smartfon” – telefon średniej klasy, który w rzeczywistości nawet by się nie sprzedał w nas. Być może jednak osobiste wydarzenie rzuca więcej światła na rewolucję Nicości.

To właśnie doprowadziło mnie, w jeden z najgorętszych dni w roku, w szereg nieokreślonych uliczek Londynu, próbując znaleźć złowrogie miejsce, w którym nikt nie zdecydował się zachować osobistej części wtorkowej premiery. Kiedy zapowiadasz rewolucję, twoje myśli mogą skierować się w stronę ogromnych stadionów, Bramy Brandenburskiej, a może paryskiej kawiarni. Nic nie zrewolucjonizuje naszego londyńskiego studia projektowego w Camden.

Plakaty informujące, że nic się nie wydarzyło, jak widać w południowym Londynie
Zdjęcie: John Porter/The Verge

Jeśli Pei jest dobry w jednej rzeczy, wykorzystuje każdą okazję, aby stworzyć „ostry” marketing. Przed premierą nic nie zabarwiło wielu europejskich stolic plakatami ulicznymi umieszczonymi obok reklam lokalnych imprez i festiwali. Ukryte znaczenie? To bardziej wydarzenie kulturalne niż zwykłe uruchomienie telefonu. Kilka zauważyłem nawet na moich południowych przedmieściach Londynu, podczas gdy na Twitterze ludzie zamieszczali zdjęcia przedstawiające je plakaty Paryż A Berlin (Wszystko zostało pomocne retweetowane przez zespół mediów społecznościowych Nothing.)

Zbliżając się do wydarzenia, natknąłem się na kolejną osobę, która okazała się jednym z kilku tysięcy inwestorów społecznościowych, którzy zainwestowali w spółkę miliony dolarów, Według platformy finansowania CrowdCube. Jest to dodatek do bardziej tradycyjnych inwestorów instytucjonalnych, takich jak GV Alphabet i inne znane nazwiska w dziedzinie technologii, w tym „ojciec iPoda” Tony Fadel, dyrektor generalny Reddit Steve Hoffman i YouTuber (czasami) Casey Neistat.

Nie ma ścisłego trzymania się szumu, który przyciąga niektórych znanych inwestorów. Co jeszcze bardziej imponujące, udział tych inwestorów nadal tworzył wokół firmy więcej szumu. W sumie CrowdCube donosi, że nie przyciągnął nic więcej niż 150 milionów dolarów w siedmiu rundach finansowania. Nieźle jak na firmę, która do tej pory miała tylko Wydano parę dobrych wkładek dousznych.

Inwestor typu None odmówił mi powiedzenia, ile zainwestował w firmę (powiedziałby tylko, że jest to mniej niż 10 000 funtów i ponad 2 000 funtów) i otwarcie mówi o tym, że jego akcje typu none to tylko jedna z posiadanych przez niego inwestycji. „Są pewne rzeczy, w które bardzo trudno jest zainwestować”, mówi. „Jak często nowa marka telefonów jest wprowadzana przez bardzo dobrych ludzi?” Ale mimo że firma przelana została spora część pieniędzy, nie wygląda to stosunkowo fajnie na żadnym z tych samych produktów. Przyznaje, że nie kupił wkładek dousznych 1 w zeszłym roku i powiedział, że może dostać telefon 1, ale tylko jako drugie urządzenie.

Uczestnicy spotykają się na inauguracji.
Obraz: nic

Przechodzę przez tłum do samej przestrzeni wydarzenia i nie widzę nic pomieszanego z personelem. Jest Adam Bates, były szef projektu w Dyson, który jest teraz dyrektorem ds. Projektów w Nothing, oraz Tom Howard z Teenage Engineering, który również pracuje w zespole projektowym Nothing – nazwiska, które przyciągnęły Pei wiele uwagi podczas przygotowań do premiery. Wszyscy są ubrani modnie, ale niedbale, i chociaż była jedna lub dwie koszule zapinane na guziki, nie wyglądali na pracowników. Młodsi uczestnicy wędrują, ubrani w popularne ubrania, podczas gdy dziennikarze techniczni w tłumie starannie ubierają się, aby wyglądać profesjonalnie i unikać przegrzania na słońcu.

Wchodzę do środka i próbuję przygotować się do prezentacji Telefonu 1, ale wkrótce odkrywam, że w przestrzeni nie ma publicznego Wi-Fi. Powiedziano mi, że jest to konieczne, aby zapewnić niezbędną przepustowość do przesyłania strumieniowego na żywo. Okazuje się również, że nie ma klimatyzacji, a ciepło na zewnątrz oznacza, że ​​bardzo szybko robi się niesamowicie gorąco i wilgotno w centrum projektu, który nie został ponownie wykorzystany do uruchomienia. Ktoś wspomina o klimatyzowanej sali na piętrze, którą ludzie musieli opuścić przed rozpoczęciem imprezy. Jeśli intencją jest przeniesienie ich do tego niższego pokoju, aby wyglądały ładnie i zajęte podczas transmisji na żywo, to działa – to się kołysze.

Nawet pomijając brak AC i Wi-Fi, przestrzeń eventowa jest z wielu powodów niezwykła. Nie ma platformy ani miejsc do siedzenia, z wyjątkiem dużej skrzyni wykonanej z odsłoniętego drewna na środku pokoju. Cała skierowana do przodu strona pudełka jest zajęta, więc jako kompromis siedzę twarzą do tyłu pokoju. Oznacza to, że nie muszę dotykać mojej spoconej skóry żadnymi nieznajomymi, ale z kolei czuję się niezręcznie, widząc za sobą ekran wideo.

Wreszcie chwila prawdy: świetna okazja, by „nic” coś pokazać. Rozpoczyna się impreza. Ekran wideo zamienia się w ekran, na którym siedzę w kawiarni i… mówię o tym, jak zgubiła się branża technologiczna. Jego znana już mantra brzmi: Technologia konsumencka była ekscytująca (prawdziwa) – teraz nudna (dyskusyjna). Powiedziano nam, że Nothing Phone 1 ma nadzieję to zmienić. Jego tył jest wykonany z przezroczystego szkła i pokazaliśmy znane już paski świetlne, które mogą działać jako zaawansowane technologicznie wskaźniki powiadomień. Jak dotąd, podobnie jak to, co widzieliśmy w zeszłym miesiącu o Praktyczne doświadczenie od YouTubera Marquesa Brownlee. (Swoją drogą powinieneś całkowicie przeczytać mojego kolegę Doświadczenie zawodowe Alison Johnson przez telefon). Kiedy trwało nagrane wcześniej wideo, zacząłem się zastanawiać, czy Pei weźmie udział w imprezie z okazji premiery swojego smartfona.

Brak zdjęcia: temperatura bezwzględna tego pomieszczenia.
Obraz: nic

Skontaktuj się ze mną. Phone 1 działa pod kontrolą systemu operacyjnego Nothing OS, Androida, którego projekt czerpie inspirację z tego rodzaju mashupu, którego partner projektowy Teenage Engineering wykorzystał, aby wyrobić sobie markę. Istnieje integracja z samochodami Tesli i Galerią NFT. Jego rama jest aluminiowa, a nie stalowa, a zarówno przód, jak i tył z Gorilla Glass 5. Tymczasem w studiu projektowym czułem, jak plecy zaczynają mi się pocić.

Na koniec (niespodzianka!) Pei pojawia się w studiu, a nagrana wcześniej premiera zamienia się w wydarzenie na żywo. „Jest wilgotno i gorąco” – brzmiały jego pierwsze słowa do prowadzącego transmisję na żywo. Pei przeprowadza wywiad wśród tłumu, który wciąż musi chodzić, aby zrobić miejsce dla ekipy filmowej. Brak platformy oznacza, że ​​naprawdę ciężko jest oglądać wywiad, a w tym zatłoczonym pokoju nie ma aktywnego strumienia wideo, który mogę oglądać. Ludzie nagrywają swoje filmy z wydarzenia, a poza moim zasięgiem wzroku wciąż widzę dziennikarza opowiadającego o przebiegu wydarzenia podczas filmowania wydarzenia dla swojej (prawdopodobnie) obcojęzycznej publiczności. Zastanawiam się nad wyjściem z pokoju, aby obejrzeć wywiad na jednym z dużych ekranów wokół miejsca wydarzenia, mając nadzieję, że odległość zapewni lepszą scenę.

Po Pei jest wywiad z dyrektorem Qualcomm, a drugi z kimś z indyjskiego sprzedawcy Flipkarta. Sposób, w jaki dźwięk na żywo jest ponownie wpompowywany do akcji podczas wywiadów, uniemożliwia usłyszenie tego, co się mówi, nawet jeśli jesteś tylko kilka kroków od nagrywanej treści. Inni ludzie również zdają się mieć trudności z usłyszeniem, czy ilość paplaniny, którą słyszę wokół mnie, jest czymś, przez co trzeba przejść.

Rezygnuję z oglądania wywiadów i zauważając w tłumie dyrektora marketingu Nothing, Akisa Evangelidisa, odchodzę zapytać dla niego Jak przebiega wydarzenie? Pyta, czy możemy wyjść, aby uciec od upału, ale poza tym wydaje się szczęśliwy. Były wiceprezes OnePlus powiedział, że prawie 100 000 osób dostroiło się do transmisji na żywo. Mówi, że czuje się z tym komfortowo, zwłaszcza gdy wiele projektów i funkcji telefonu 1 zostało wcześniej ogłoszonych w ostatnich tygodniach. Dzieje się tak, ponieważ, jak mówi, nie ma niczego, co chciałby móc dokonywać wykryć „na naszych własnych warunkach”, zamiast ryzykować, że zdarzy się to z wyciekami.

Carl Pei z raperem ASAP Nast.

„Byłem w kontakcie z niektórymi wyrzutkami” – mówi Evangelidis. – Jest bardzo zaawansowany; znają się na rzeczy. Kiedy mówimy, pracownicy imprezy chodzą po okolicy w białych bransoletkach. Reklama informująca uczestników, że te bransoletki oznaczają, że pracownicy mają jeden telefon, który ludzie mogą wypróbować samodzielnie, na przykład wędrujące stacje demonstracyjne. Wydaje się, że działa znacznie lepiej niż zatłoczone stoły widoczne w większości premier technologicznych, a ludzie nie mają trudności z uzyskaniem praktycznego czasu z telefonem. Wydarzenie jest usiane potężnymi dzwonkami wbudowanymi w Phone 1, gdy ludzie wypróbowują jedną z jego charakterystycznych funkcji.

Po rozmowie z Evangelidisem zacząłem się zastanawiać, jak bym się czuł w związku z Nothing Phone 1, gdybym do dzisiaj nie śledził każdego kroku cyklu szumu. Wyobraź sobie, że nagle usłyszałeś, że tajemnicza nowa firma zajmująca się technologiami konsumenckimi, kierowana przez współzałożyciela OnePlus, Carla Pei, z byłym projektantem Dyson wśród swoich pracowników, ogłosiła swój pierwszy smartfon. Za 399 funtów jest tańszy niż iPhone SE i uruchamia ekscytująco wyglądający program uruchamiający Androida, pełen klasycznych syntezatorów od współpracowników projektu Teenage Engineering. Aha, i ma zgrabny zestaw pasków świetlnych z tyłu, które służą jako świeża, zaktualizowana lampka powiadomień. Jest dzianinowy, jest zabawny, jest uroczy.

Ale oczywiście ten tydzień nie był pierwszym, o którym słyszeliśmy o telefonie 1. Zamiast tego był to Pei and Co. Szum powoli nasilał się przez miesiące dzięki długim wywiadom i zabawnej 20-minutowej transmisji na żywo w marcu, kiedy nic nie wyszło z jej wielkiego planu dotyczącego tego, co miała nadzieję osiągnąć ze swoim smartfonem – bez faktycznego zapowiadania smartfona. Jego projekt został ujawniony miesiąc temu, a jego funkcje i specyfikacje wkradły się w ciągu następnych tygodni wraz z ogromnymi obietnicami, że będzie to firma, która zapewni przyszłość science-fiction, na którą wszyscy czekaliśmy, ale żadna firma jeszcze tego nie zrobiła zaoferować to.

Nic nie trafiało na pierwsze strony gazet tydzień po tygodniu, gdy ogłaszała stosunkowo drobne aspekty swojego telefonu. Najwyraźniej ludzie byli zainteresowani odważnymi obietnicami firmy. Pamiętajcie, że jest to firma, która ma dopiero półtora roku, a zapowiada dopiero swój drugi produkt i pierwszy smartfon. Samo to jest niesamowite.

Tak więc w tym tygodniu byłem sfrustrowany uczestnictwem w ostatecznej premierze telefonu z Androidem średniej klasy. Nie jest to początek rewolucji technologicznej dla konsumentów, nie początek drogi do „znowu sprawić, by technologia była zabawna”, ani „wezwanie do porzucenia wszystkiego, czego nauczył nas przemysł (chyba że to, czego nauczył nas „przemysł”, jest „spodziewać się” klimatyzacji i Wi-Fi”). Jeśli powszechną zasadą przekonywania klientów są zbyt małe obietnice i nadmierne dostawy, nic nie ryzykuje zrobienia czegoś przeciwnego.

Opuszczając wydarzenie, zastanawiam się, czy to obosieczny miecz szumu. Jako nowa firma nic nie zmusza świata do obiecywania uwagi i finansowania. Ale po tym, jak wszyscy pojawiliśmy się, obserwując, jak spełnia te obietnice, powitał nas prostokąt ze szkła i aluminium, który mienił się i mienił. Na pewno ciekawy smartfon z przemyślanymi akcentami projektowymi i świeżymi pomysłami. Ale wybawca nowoczesnej technologii konsumenckiej? Przepraszam.

READ  Jak przejść do Wymiaru Księżyca w aktualizacji Minecraft na Prima Aprilis