Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Google walczy z dezinformacją AI za pomocą naklejek wyszukiwania

Google walczy z dezinformacją AI za pomocą naklejek wyszukiwania

Techniczna usługa sztucznej inteligencji Midjourney i Shutterstock zidentyfikuje obrazy generowane komputerowo w wyszukiwarce Google.

Zdjęcie: Adobe Stock / Thaspol

Google doda sztuczną inteligencję do kilku funkcji bezpieczeństwa online i da użytkownikom lepszy wgląd w to, czy ich informacje zostały opublikowane w ciemnej sieci, gigant technologiczny ogłosił podczas Konferencja Google I/O 10 maja nowe funkcje bezpieczeństwa zostaną wprowadzone na wybranych rynkach w nadchodzących tygodniach lub miesiącach.

Skocz do:

Jedną z obaw związanych z rozprzestrzenianiem się sztucznej inteligencji jest to, że może być trudno sprawdzić, czy Obrazy są prawdziwe lub stworzone cyfrowo. W przypadku firm szybki sposób na odróżnienie może zapobiec nieporozumieniom co do praw autorskich i pochodzenia obrazów generowanych przez sztuczną inteligencję. Organizacje mogą również używać tych tagów w ramach swoich zasad korporacyjnych dotyczących korzystania z treści generowanych przez sztuczną inteligencję.

Google chce obejść ten problem za pomocą funkcji O tym obrazie, która wskazuje, czy obraz jest oryginalny, czy wygenerowany przez sztuczną inteligencję (Rysunek A).

Rysunek A

Przykład funkcji Informacje o tym obrazie poświadczającej, że obraz został utworzony przy użyciu technicznej usługi sztucznej inteligencji firmy Midjourney. Obraz: Google

Oprócz wykrywania rzeczywistych obrazów generowanych przez sztuczną inteligencję funkcja About This Image dostarcza informacji o tym, kiedy obraz i podobne obrazy zostały po raz pierwszy zindeksowane przez Google, gdzie pojawiły się po raz pierwszy i gdzie pojawiły się online. Ten kontekst może pomóc w identyfikacji dezinformacji i manipulacji obrazami, a także sztucznie tworzonych obrazów.

Google oferuje tworzenie obrazów AI i planuje wprowadzić tagi, które będą oznaczać te obrazy jako AI generowane w wyszukiwaniu. Inne firmy, takie jak Midjourney i Shutterstock, współpracują z Google, aby oznaczać swoje zdjęcia tak, jak pojawiają się w wyszukiwaniu (Rysunek B).

Rysunek B

Obraz wygenerowany przez AI Midjourney z etykietą znaczników w wyszukiwarce Google. Obraz: Google

Google twierdzi, że About This Image będzie dostępny „w nadchodzących miesiącach”.

być widzianym: Teraz możesz wypróbować generatywną sztuczną inteligencję Google Bard, konkurenta dla ChatGPT.

READ  Z Polski na Rock Island - spełnienie muzycznego marzenia wraz z otwarciem nowej szkoły

Bezpieczne przeglądanie dopracowuje sztuczną inteligencję

Ponadto Google udoskonali funkcje Bezpiecznego przeglądania, wykorzystując sztuczną inteligencję do wyszukiwania niebezpiecznych witryn i plików. Nowy interfejs API Bezpiecznego przeglądania dla przeglądarek Chrome i Android skanuje w poszukiwaniu zainfekowanych stron internetowych i innych potencjalnych tras ataków, korzystając ze sztucznej inteligencji wyszkolonej w celu identyfikowania przestępców. Google powiedział, że interfejs API może wykrywać i blokować o 25% więcej prób phishingu miesięcznie niż istniejące funkcje bezpieczeństwa.

Zwróć uwagę na ciemną sieć

Subskrybenci Google One w Stanach Zjednoczonych mogą generować raporty z ciemnej sieci, aby sprawdzić, czy ich adres e-mail lub inne dane osobowe znajdują się na listach celów atakujących. Google może wtedy zasugerować, jak zabezpieczyć konta użytkowników. Google udostępnia teraz tę funkcję każdemu w USA, kto ma konto Gmail. Zostanie to wprowadzone „w ciągu kilku najbliższych tygodni”, a potem nastąpią niektóre rynki międzynarodowe.

„Rozszerzenie przez Google swojej narracji w ciemnej sieci poza plany Google One to krok we właściwym kierunku i część odpowiedzialności Google za ekosystem” – powiedział Roy Ackerman, współzałożyciel i dyrektor generalny firmy Rezonate zajmującej się tożsamością i bezpieczeństwem. „Jednak jesteśmy [have] Widziani z obecnymi klientami Google One, mogą być świadomi, że ich informacje są dostępne w ciemnej sieci, ale nie są podejmowane żadne działania. Wiedza to za mało. Należy podjąć działania, aby zrozumieć potencjalne ryzyko i wprowadzić zmiany na kontach”.

Na przykład użytkownik, któremu skradziono numer ubezpieczenia społecznego, może zgłosić to rządowi. Kradzież danych uwierzytelniających do konta bankowego można zgłosić do banku, a informacje biznesowe powiązane z kontem do działu IT firmy.

Filtrowanie spamu w Gmailu i zabezpieczenia Map zostaną ulepszone

Niektóre inne funkcje nie otrzymują ulepszeń AI, ale są rozszerzone.

Na przykład Gmail będzie w przyszłości obsługiwał spam nieco inaczej. Użytkownicy będą mieli nowe opcje rozdzielania plików, przeglądania ich i identyfikowania tego, co może być spamem. Ten sam typ filtrowania spamu, który jest używany w Gmailu, będzie dostępny również na Dysku Google (Rysunek C).

READ  Nawigacja w przyszłości lotnictwa – EURACTIV.com

Rysunek C

Demo funkcji zgłaszania spamu na Dysku Google. Obraz: Google

Google stawia na to, że hasła staną się przeszłością, oferując więcej opcji logowania, w tym klucze dostępu.

Mapy Google ułatwią użytkownikom usuwanie historii wyszukiwania. Google sugeruje, że może to powstrzymać ludzi przed zauważeniem, że ktoś kupił im prezent-niespodziankę; Może również zapobiegać bardziej złowrogim zastosowaniom, takim jak prześladowanie.

Aby uzyskać więcej informacji na temat reklam Google I/O, przeczytaj o tym, jak duży model językowy PaLM 2 można zintegrować z wyszukiwarką, mapami i innymi codziennymi usługami.