Około cztery tygodnie temu przywódcy ukraińskiego rządu zadzwonili do General Motors ze specjalną prośbą: potrzebowała dużych pojazdów do transportu ludzi ze stref wojennych.
Rzecznik GM George Svigos nie zawahał się powiedzieć „tak”.
„Mieliśmy międzynarodowy zespół, który zaczął nad tym pracować”, powiedział Svigos, a zespół ruszył szybko.
GM potwierdził w piątek, że nabył 50 pełnowymiarowych SUV-ów Chevrolet Tahoe przez granicę Ukrainy.
Svigos powiedział, że pojazdy trafiły do ukraińskiego Ministerstwa Infrastruktury, aby nieść pomoc humanitarną. General Motors nawiązał współpracę z globalną firmą spedycyjną Maersk, która przekazała środki na transport pojazdów.
Svigos powiedział, że Tahoe, który nie jest częścią kompleksu wystawionego na sprzedaż w Stanach Zjednoczonych, został przetransportowany na Ukrainę przez polskie wojskowe centrum logistyczne w Rzeszowie, w pobliżu granicy z Ukrainą.
Powiedział, że z centrum w Rzeszowie polskie władze koordynowały transport ciężarówek przez granicę, dostarczając je w tym tygodniu ukraińskiemu rządowi.
„Pojazdy będą wykorzystywane do pomocy humanitarnej na tym obszarze” – powiedział Svigos. Decyzja o przekazaniu samochodów zapadła na wniosek Ambasady Ukrainy w Waszyngtonie.
Oprócz przekazania 50 SUV-ów, GM do tej pory przekazał 250 000 USD na wsparcie pomocy humanitarnej w regionie i zatwierdził składki pracowników USA w wysokości do 50 000 USD na wybrane organizacje non-profit. Svigos powiedział, że mecz zakończył się za mniej niż cztery dni.
Powiedział, że GM Canada prowadziło również program dopasowywania darowizn dla pracowników, do 20 000 dolarów, aby wybrać organizacje non-profit przez cały marzec.
GM wspiera również Witamruch, który pomaga zmobilizować i wzmocnić pozycję Amerykanów, aby wspierali ludzi szukających schronienia.
Wcześniej w tym tygodniu GM powiedział, że zamknie swoje biuro handlowe w Rosji i zwolni większość z 66 pracowników, którzy tam pracowali, „z powodu kryzysu na Ukrainie i wynikających z niego amerykańskich i międzynarodowych sankcji”. General Motors po raz pierwszy zawiesił import pojazdów i działalność w Rosji 28 lutego, zaledwie kilka dni po inwazji Rosji na Ukrainę. General Motors nie ma już żadnych fabryk w Rosji.
jeszcze:Kanada konkuruje z Detroit o inwestycje samochodowe i miejsca pracy
jeszcze:Kierowca ustanawia rekord Guinnessa dla elektrycznej ciężarówki dostawczej General Motors
Tego samego dnia matka Chryslera, Stellantis, powiedziała, że zawiesi produkcję w swoim zakładzie w Kałudze w Rosji, 125 mil na południowy wschód od Moskwy, gdzie zatrudnia około 2700 osób i produkuje pickupy. Stellanty włączyli „szybki dzienny wzrost kar krzyżowych i trudności logistycznych” jako jeden z powodów wstrzymania produkcji.
Stylants przeznaczyła również 1,1 miliona dolarów (1 milion euro) na pomoc humanitarną dla ukraińskich uchodźców i cywilów przesiedlonych w wyniku inwazji rosyjskiej.
W marcu Ford Motor Co. Prowadzi działalność w Rosji. Fundusz Forda przekazał 100 000 USD na rzecz Ukraine Global Relief Fund na pomoc humanitarną dla przesiedlonych Ukraińców.
Zadzwoń do Jamiego L. LaReau: 313-222-2149 lub [email protected]. Śledź ją na Twitterze @Jillaryuan. Czytaj więcej silniki ogólne I zasubskrybuj naszą stronę Biuletyn motoryzacyjny. być subskrybentem.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”
More Stories
Minister spraw zagranicznych Arabii Saudyjskiej spotyka się w Nowym Jorku ze swoimi francuskimi i polskimi odpowiednikami
Polska LPP optymistycznie ocenia zachowania konsumentów w drugiej połowie roku
Przeciąganie liny w Polsce i na Słowacji