Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Globalny sukces Cult of the Lamb podkreśla australijski talent w tworzeniu gier wideo |  Zabawki

Globalny sukces Cult of the Lamb podkreśla australijski talent w tworzeniu gier wideo | Zabawki

Cały przemysł marketingowy próbuje nakłonić świat do zakupu australijskiej jagnięciny. Ale nasza najnowsza historia sukcesu na arenie międzynarodowej jest nieco bardziej cyfrowa – nie wspominając o Eldrich – niż dieta.

Pregnancy Cult, gra wideo o indoktrynacji uroczych zwierzątek w twoim mrocznym kulcie, a następnie poświęcaniu ich dla większej mocy, po premierze znalazła się na szczycie list sprzedaży (Tymczasowe usunięcie najnowszego Spider-Mana na PC) W ciągu tygodnia sprzedano ponad milion sztuk, Według wydawcy.

„To było takie szalone!” Julian Welton, jeden z trzech głównych członków producenta gier z Melbourne i Wielkiej Brytanii, mówi: ogromny potwór. Wilton po raz pierwszy spotkał się z innymi założycielami, Jayem Armstrongiem i Jamesem Berminem, na forum poświęconym grom online flash ponad dekadę temu.

„Odkąd rozpoczęliśmy ten projekt, byliśmy zdumieni” – mówi. „Będziemy jak… co się do cholery dzieje? Czy ta liczba jest prawdziwa?”

Twórca gier Julian Welton w ACMI w Melbourne.
Twórca gier Julian Welton w ACMI w Melbourne. „Mam nadzieję, że utrzymamy silnego ducha niezależności”. Zdjęcie: Diego Videl/AAP

Chociaż jest mniej znana wielkim deweloperom, takim jak Sony, Rockstar czy Ubisoft, Australia jest domem dla niektórych z odnoszących największe sukcesy niezależnych studiów gier na świecie, z szeregiem międzynarodowych sukcesów mniejszych zespołów w ciągu ostatnich kilku lat. W szczególności Melbourne ma dobrze prosperującą scenę twórców gier, dzięki połączeniu funduszy rządowych, zachęt podatkowych i ogólnie bardziej przyjaznej twórcom atmosfery. Według danych, ponad 44% studiów znajduje się w Victorii Badanie 2021 od Niezależnego Stowarzyszenia Gier i RozrywkiA także ponad 57% siły roboczej.

„Jest taka twórcza energia i jest tak wiele wspaniałych studiów” – mówi Wilton. „Myślę, że posiadanie tej społeczności programistów na poziomie podobnym do twojego jest bardzo inspirujące; możesz porozmawiać w sklepie, możesz porównać kontakty, oni mogą ci pomóc, ty możesz im pomóc. To bardzo społeczność.”

Podobnie jak wielu australijskich twórców gier, Massive Monster przypisuje inwestycję swojego stanu w branżę, aby pomóc im osiągnąć międzynarodowy sukces, a zespół otrzymuje 40 000 USD dofinansowania od VicScreen i Creative Victoria na dopracowanie wersji demonstracyjnej do punktu, w którym mogą zaprezentować je swojemu wydawcy i Dewolwer cyfrowy.

„Australia to naprawdę niewielka część rynku, więc posiadanie wydawców jest naprawdę bardzo korzystne dla australijskich programistów”, mówi Wilton.

„Biorąc pod uwagę względną wielkość populacji, myślę, że skupienie się na rynku międzynarodowym jest nieuniknione”, mówi Tim Dawson, jeden z deweloperów z Brisbane, który przyczynił się do zeszłorocznego sukcesu. ewakuacja.

Room from Unpacking, gra wideo opracowana przez Witch Beam w Brisbane.
Room from Unpacking, gra wideo opracowana przez Witch Beam w Brisbane. Zdjęcie: Patrick Lom/The Guardian

„Jedną z wielkich zalet wersji cyfrowych jest to, że możemy sprzedawać nasze gry na całym świecie, więc szkoda byłoby nie skorzystać z tego”.

Wilton mówi, że trudno jest określić, dlaczego australijskie gry stały się tak popularne na arenie międzynarodowej, chociaż niektóre z nich przypisuje „dziwnym pomysłom” zrodzonym z drużyn o mniejszych rozmiarach.

Mówi: „Mam nadzieję, że uda nam się utrzymać silnego ducha niezależności, ponieważ to jest miejsce, w którym [Australia] Rozwijaj się… Czuję, że to jest miejsce, w którym możemy konkurować.

„Mając te małe zespoły, naprawdę musisz wymyślić te naprawdę ważne pomysły, które rezonują z ludźmi. Podczas gdy masz naprawdę duży zespół, pomysły mogą być rozwodnione lub skonsolidowane”.

Dawson się zgadza. „Ponieważ dzielimy kulturę z Ameryką Północną i Wielką Brytanią [and] Jednak programiści z Australii i Nowej Zelandii są również outsiderami, są dobrze przygotowani do wymyślania koncepcji w nowy i niezrównoważony sposób, który może być skutecznym sposobem na pokonanie hałasu” – mówi.

Dotychczasowe udane pomysły obejmują symulatory gęsiego slapsticka bez tytułu gra w gęsiMedytacyjny Zen sortowania rzeczy i przenoszenia domu w Dawson ewakuacjabrutalna i pełna wyzwań eksploracja martwego i okrutnego świata owadów w grze Hollow Knight – nie wspominając o dziwnej, uroczej i przerażającej mieszance zarządzania społecznością i mściwych krucjat.

Według jego twórców, Cult of the Lamb może osiągnąć w tym miesiącu ponad milion sprzedanych egzemplarzy.
Według jego twórców, Cult of the Lamb może osiągnąć w tym miesiącu ponad milion sprzedanych egzemplarzy. Zdjęcie: ogromny potwór

Dr Marcus Carter, dyrektor Uniwersytetu w Sydney Zabawki oraz Play Lab uważa, że ​​globalny sukces australijskich gier jest wynikiem „solidnych podstaw talentu i kreatywności”.

„Oczywiste jest, że australijskie gry wyobrażają sobie znacznie szerszą publiczność graczy o znacznie szerszym postrzeganiu tego, jak może wyglądać gra”, mówi. „Kto by pomyślał, że przeprowadzka będzie tak zabawna?”

Ostatnie zapowiedzi w finansowaniu gier skupiły się na Zwroty podatków na poziomie federalnym W przypadku międzynarodowych firm wydających duże sumy pieniędzy, ale Carter i jego kolega, dr Mark Johnson, również z University of Sydney, uważają, że wiele udanych gier pochodzi teraz „z mniejszych, oddolnych produkcji”, które są zakorzenione w „ jakość edukacji”. Rozwój gier w Australii.

„Choć australijski sektor gier ma się dobrze, robi to dzięki grom niezależnym i twórcom, a nie dużymi inwestycjami lub wsparciem państwa, ale zawsze jest nadzieja, że ​​pierwsze może doprowadzić do drugiego, udowadniając, że rentowność pola”, mówi Johnson.

„Wsparcie finansowe i interesy rządu są ważne, ale inne aspekty – kulturowe, a nie ekonomiczne – wymagają czasu, aby się rozwinąć i powoli rozwijać. To kultura australijskiego przemysłu gier naprawdę musi zacząć się formować.”

bez tytułu gra w gęsi
bez tytułu gra w gęsi Zdjęcie: Biuletyn Public Relations

Dawson jest ostrożnym optymistą co do możliwości zwiększenia inwestycji rządowych w tym sektorze.

„Myślę, że kraje, które aktywnie zainwestowały w rozwój gier wideo, czerpią z tego korzyści, a inne kraje zwracają na to uwagę” – mówi. „Wygląda na to, że toczy się więcej rozmów”.

„Demontaż federalnego funduszu Screen Australia, gdy poprzedni rząd doszedł do władzy, był ciosem, ale z jego niedawnym powrotem mam nadzieję na przyszłość australijskich gier niezależnych”.

Carter zgadza się z tą oceną. „Myślę, że te ostatnie sukcesy pokazują, że warto inwestować w przemysł tworzenia gier w Australii, a inwestycje dokonywane przez rządy stanowe i federalne są warte zachodu”, mówi.

Pomimo sukcesu swojej gry, Wilton głęboko tego żałuje.

Śmieje się: „Jestem zdenerwowany, jestem zdenerwowany”. „Nie mogę uwierzyć, że wysyłamy bez skóry koali!” Mówi, wskazując na opcję kosmetyczną w stylu Dropbear dla uroczych wyznawców zwierząt w grze.

„Będziemy musieli to naprawić”, mówi. „Zdecydowanie jest na liście”.