Polska platforma e-commerce Picodi uruchomiła dla swoich nigeryjskich użytkowników funkcję cashbacku, która zwraca część pieniędzy wydanych na zakupy.
Dzięki tej funkcji użytkownicy mogą odzyskać od kilku procent do kilkunastu swoich transakcji, zarówno w nigeryjskich, jak i zagranicznych sklepach i witrynach internetowych.
Picodi.com Jest dostępny w Nigerii od 2015 roku. Strona, która znana jest głównie z kuponów i kodów rabatowych, zaczęła oferować funkcję cashbacku we wrześniu.
Tworząc darmowe konto i aktywując funkcję cashbacku przed każdym zakupem, użytkownicy będą mogli odzyskać do dziesięciu procent wydanych pieniędzy.
W Nigerii cashback jest dostępny w 7 sklepach i na stronach internetowych, w tym Namecheap, GoDaddy, Vimeo i Qatar Airways.
Wysokość otrzymanego cashbacku zależy od sklepu, a także kategorii produktu. Zwykle waha się od 1% do 8%. Dla nowych użytkowników cashback wzrasta do 15%.
Środki, które użytkownicy otrzymują dzięki cashbackowi, mogą zostać wypłacone do PayPal lub Binance.
Picodi został uruchomiony w 2010 roku w Krakowie. Obecnie platforma jest dostępna w 44 krajach Europy, obu Ameryk, Afryki i Azji. W 2015 roku strona pozyskała inwestora (Innovation Nest) o wartości 20 mln zł (2 mld NGN).
W 2021 roku Méliuz, spółka technologiczna notowana na giełdzie w São Paulo, nabyła 51,2% udziałów w Picodi za 120 milionów brazylijskich reali (9 miliardów NGN).
Oprócz Nigerii funkcja cashbacku została jednocześnie wydana w 34 innych krajach, takich jak Kanada, USA i Wielka Brytania.