Włoski producent kół Fulcrum ogłosił dziś aktualizację swoich najlepszych kół do rowerów szosowych, odświeżając swoje wyścigowe koła „Speed” o średniej głębokości, wprowadzając modele Speed 57 i Speed 42.
Zastępując istniejące odpowiednio 55- i 40-rzędowe koła, ta nowa para kół jest o 2 mm głębsza niż ich poprzednicy, przy 57 mm i 42 mm, jak wskazują nazwy modeli. Jest również o 4 mm szerszy wewnętrznie, 2,8 mm szerszy na zewnątrz, a Fulcrum twierdzi, że jest lżejszy i bardziej responsywny, a także zapewnia lepszą obsługę.
Zostały również poddane wizualnej metamorfozie, z dużym napisem Fulcrum zastąpionym subtelnym, wytrawionym laserowo logo, a czerwone akcenty zastąpiono małą srebrną chromowaną wypustką w piaście, co zmniejsza prawdopodobieństwo kolidowania z ramą farba.
Redukcja masy polega na tym, że końcówka koła 42 mm waży 1410 g, a 57 mm waży 1495 g. Jest to wspierane – jeśli nie całkowicie ułatwione – przez przeprojektowanie piast, które według Fulcrum mają teraz o 10% mniejszy korpus środkowy, o 40% mniejsze obręcze, a także nowy 36-zębowy mechanizm zapadkowy z zatrzaskiem 10 stopni.
Prowadzenie, które według Fulcrum poprawiło się do 7% w przypadku 42-biegowej i 17% w przypadku 55-biegowej, jest oceniane ilościowo na podstawie pomiaru energii rozpraszanej podczas zmiany kierunku koła na przyrządzie testowym. Im więcej energii potrzeba do obrócenia koła, tym jest ono wolniejsze lub trudniejsze, co według Fulcrum ma związek z prowadzeniem roweru.
Podobny test, który mierzy energię zużytą do wprawienia koła w ruch ze startu zatrzymanego, oblicza reakcję. Ponownie, mniej znaczy lepiej, przy czym Speed 42 pobiera o 3% mniej energii niż jego poprzednik, a Speed 57 o 10% mniej.
Opierając się nieco na istniejącej technologii Fulcrum, nowe koła wykorzystują „technologię dwukierunkową”, co oznacza, że mogą obsługiwać zarówno opony bezdętkowe, jak i opony typu clincher. Ich stopka jest gwintowana, więc nie powinny mieć żadnych problemów z kompatybilnością opon, a uszczelnione łożysko obręczy zastępuje podpórkę na szprychy ulepszonymi oczkami z lepszą retencją powietrza i dodatkową wytrzymałością. Przezwyciężenie tego braku mówiących dziur jest jedną z technik Fulcrum; MoMag, który pozwala konstruktorom kół używać magnesu do przyciągania wewnętrznego nypla wokół obręczy i utrzymywania go na miejscu wewnątrz plastikowego podkładu, co pomaga uniknąć korozji.
Piasty są zbudowane z ceramicznych łożysk kubkowych „USB” i stożkowych (ultra-gładkie łożyska), co jest odejściem od przejścia wielu marek na łożyska maszynowe w ostatnich latach. Są one przymocowane do obręczy za pomocą szprych typu blade, w tym 24 z przodu iz tyłu, które zostały zaprojektowane tak, aby się nie stykały, aby poprawić wytrzymałość i wyeliminować możliwość irytujących pisków.
Tak to jest w dzisiejszych czasach, są to tylko hamulce tarczowe i kompatybilne z osiami poprzecznymi. Będą sprzedawane w parach, a także w parze combo z tyłem 57 mm i przodem 42 mm.
Zestawy kołowe są dostępne do natychmiastowego zakupu u dealerów Fulcrum. Darmowe centra Shimano i Campagnolo kosztują 2692,00 USD / 2265,00 EUR, podczas gdy SRAM XDR kosztuje 2703,00 USD / 2264,00 EUR. Ceny w Wielkiej Brytanii są jeszcze prostsze, a wszystkie trzy opcje Freehub kosztują 1 999,99 GBP.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Moja mama szuka wymówek, żeby nie przyjść na mój ślub i krytykuje moją wagę
Zamieniłem swojego smartfona w kamerę termowizyjną za pomocą InfiRay P2 Pro
Twórcy Lord Of The Rings: Gollum „głęboko przepraszają” za rozczarowanie graczy