Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Fotograf koszmaru Ally, Dan Laustson

aleja koszmarów Obraz za pośrednictwem Fox Searchlight

Osadzona w świecie ery Wielkiego Kryzysu, wypełnionym nielegalnymi pokazami ubocznymi i intrygami dowcipnisiów, aleja koszmarów Pogrąża się w rozpaczy i wstydzie czającym się pod amerykańskim snem. Mroczny i bezkompromisowo piękny film ma w tym sezonie niezrównaną trajektorię.

mistrzostwo Bradley Cooper (Pracuje również jako producent) Jako śmiałek wyścigowy Stan Carlisle, film ma niesamowitą obsadę, w tym Cate Blanchetti Tony Collette, I Ronnie Mara jako trio kobiet, które pomogły ukształtować los Stana.

scenariusz William Lindsey Grisham, którego tragiczne życie odzwierciedla jego wątki, powieść stała się powojennym wehikułem dla hollywoodzkiej gwiazdy Siła Tyrone’a W jednym z jego wysiłków, aby wydostać się z porannych ról idola.

aleja koszmarów Stanowi czwartą współpracę między reżyserem a współscenarzystą Guillermo del Toro Operator filmowy Dan Laustsen. ich ostatni film, kształt wodyZdobył Oscara dla najlepszego filmu. Del Toro i Laustsen ponownie wyobrażają sobie materiał źródłowy za nimi aleja koszmarów Swobodnie niedostępne dla poprzednich artystów. To ponura, okrutna historia, charakteryzująca się oszałamiającą oprawą wizualną i zaciekłą grą aktorską.

Porozmawiaj z Laustsen pod linią Over Zoom z jego domu w Danii.

Dan Laustsen

Dan Laustsen

Podsumowanie: Czy widziałeś oryginalną wersję filmową?

Dan Laustson: Nie, staram się trzymać z daleka od takich rzeczy. Kiedy kręcę film, lubię sprawiać wrażenie nieco otwartego.

BTL: Jak długo musiałeś się przygotowywać?

łużycki: Za pierwszym razem mogliśmy mieć 12 tygodni, ale problem polega na tym, że wystartowaliśmy w sierpniu i po dwóch tygodniach produkcja zatrzymała się. Wyjechałem do innego projektu, a kiedy wróciłem, w marcu 2020 r. ponownie zamknęliśmy z powodu COVID-19. Wracamy w sierpniu, ale jakbyśmy byli zamknięci w połowie losowania.

BTL: Jak pracujesz nad wizualizacjami z del Toro? Czy jesteś scenorysem?

łużycki: Nie. Żadnych scenorysów. Robi swoje małe rysunki w książce. Każdego ranka pokazywał mi: „To właśnie zamierzamy zrobić”. Zobaczę go przez około dziesięć sekund, a potem ponownie go wyłączę.

Oczywiście dużo rozmawialiśmy o filmie. Wiedziałem mniej więcej od czego zacząć. W ciągu ostatnich dwóch lat kręcenia filmów wszystko się zmieniło. Widziałem to we wszystkich moich programach. Kiedy docieram na miejsce strzelania, musimy być gotowi do strzelania we wszystkich kierunkach. Oświetlamy mniej więcej 360 stopni. Kiedy zaczynamy strzelać, dostosowujemy tylko to, co już zapaliliśmy.

READ  Spring Arts Preview 2022: artystka wizualna Charlene Moseley angażuje się

Oczywiście wiem, co będziemy robić każdego dnia. Możemy oświetlić 360 stopni, ale wiem, że nie zrobią zdjęcia 360. Tyle, że jeśli chcesz strzelać w lewo, będziemy mieli do tego światło. Jeśli Guillermo chce dobrze strzelać, mamy do tego światło. Nie mam nic przeciwko zmianie planów, dopóki film będzie lepszy.

W dawnych czasach trzeba było zdecydować: strzelałbym w tym kierunku. bardzo dokładne. Ale przestaję już tak pracować.

BTL: Kiedy rozmawialiśmy o kształt wodyWspomniałeś o kolorze, którego użyłeś Imitator dźwięku i ruchu i znowu w szkarłatny szczyt. Czy zrobiłeś tutaj coś podobnego?

łużycki: Mamy stałe niebieskie światło. To sięga aż do Imitator dźwięku i ruchu. Kiedy na przykład widzisz karnawał, wszystkie podświetlenia są takie same, jak na niebiesko. Próbowałem od tego uciec, ale wracam do tego, użyłem tego ponownie, kiedy ostatnio to robiłem, John Wick 4. [Laughing] Nigdy więcej go nie użyję.

BTL: W budce telefonicznej jest ujęcie Rooney Mara. Nosi czerwoną kurtkę i czerwoną czapkę, ma czerwoną szminkę i czerwony lakier do paznokci.

łużycki: Kiedy przygotowujemy się do filmu, to nie była tylko czerwień, to bardzo wyjątkowa czerwień w bardzo specyficznym miejscu. Szefowie działów ściśle ze sobą współpracują, w tym przypadku z scenografem Tamara Deverell i projektantka mody Luis SqueiraI oczywiście wszystko trafi do Guillermo.

Mieliśmy szczęście tego dnia, balans między kolorem a ekspozycją jest świetny. To, co zrobiliśmy, to zrobić mały otwór w suficie, aby zawiesić światła. A potem w pudełku mam tylko jedną tubkę z kolejną czarną owijką. Ten mały przełącznik w jej oczach jest taki prosty, ale uwielbiam to ujęcie. Jest za mocny.

aleja koszmarów

aleja koszmarów Obraz za pośrednictwem Fox Searchlight

BTL: aleja koszmarów Pełen niezwykłych ujęć, które nie zwracają na siebie uwagi. Przychodzi taki moment, kiedy Bradley Cooper chowa się w powozie, a kamera zaczyna się unosić.

READ  Polski biznes robi furorę w Cannes

łużycki: Wiesz, to jest w studio. Na zewnątrz, kiedy biegł, podkradał się, został zastrzelony gdzieś w Toronto. Wskakuje do wagonu i chowa się, po czym pociąg zaczyna odjeżdżać, co można odróżnić od przejeżdżających świateł. Myślę, że umieściliśmy co najmniej 40 2Ks, stare 2K Fresnela, na ściemniaczu, żeby wyglądało na to, że światło było włączone. Potem było drżenie, potrząsaliśmy trochę pudełkiem, a potem zatrzymaliśmy się z dźwignią. To było proste, ale działa.

BTL: Uwielbiam ruch kamery w aleja koszmarów. Zastanawiam się, czy jest to czas na muzykę lub inne sygnały.

łużycki: Czas to Guillermo. Zna swój czas. Mówiąc o przenoszeniu kamery, jakiego sprzętu będziemy używać. Ale to on wykonuje ruchy pięścią, bo tylko on wie, gdzie ciąć.

Jest bardzo dokładny w ruchach kamery. Czasami jest to wyzwanie. Czasami nie jest to łatwe, jak to ujęcie, w którym Kate pojawia się nad ramieniem Bradleya w dużym zbliżeniu. To naprawdę trudne. Ale jest świetny z Guillermo, fajnie się z nim pracuje, ponieważ nigdy cię nie pogania. Oczywiście chce iść dalej, ale jeśli robisz zbliżenie Kate i wszystkich innych aktorów, powinno być idealnie.

BTL: Czy opowiada o scenie z Cate Blanchett i Bradleyem Cooperem w swoim biurze, gdy wchodzi w to niesamowicie oświetlone zbliżenie??

łużycki: Zestaw jest oczywiście gotowy. Weszli i dowiedzieliśmy się o blokowaniu. Chcieliśmy tam bardzo stare oświetlenie. Trudne jest to, że kamera dużo się porusza, więc musimy z nią podróżować. Powiedzmy, że zaczynamy od jego prawego ramienia i śledzimy jego lewe ramię, to zbliżenie. Światło wędruje z nami, więc gdy się do niego zbliżysz, zaświeci się prawidłowo. To trochę skomplikowane.

BTL: To taki niesamowity moment, chyba nigdy nie widziałem, żeby tak wyglądał.

łużycki: To wcale nie było łatwe. Musieliśmy zbudować własne miejsce obserwacji. Zbudowaliśmy rurę o długości około metra i umieściliśmy w niej 650, i poszliśmy dalej.

READ  Victoria Beckham wprowadza na rynek lakier do paznokci

Jeśli masz szansę zobaczyć tę scenę ponownie, zobacz, jak często mijamy kamerę. Jest szalony.

aleja koszmarów

aleja koszmarów Obraz za pośrednictwem Fox Searchlight

BTL: Jaki był twój pakiet aparatów?

łużycki: Użyliśmy pliku Alexa 65 z Podpis Liczby pierwsze. Użyłem sztuczki, której użyłem kształt wody, gdzie mam filtr dyfuzyjny wewnątrz aparatu, za obiektywem. Alexa 65 i Signature to naprawdę dobra kombinacja, ale nieco stroma. Z filtrem nie rozbijasz czerni, ale rozbijasz rozświetlenie. Niewiele osób to robi, ponieważ jest to trochę trudne do ćwiczeń.

BTL: Nocą masz cudowny widok w zaśnieżonym parku.

łużycki: Połowa śniegu była prawdziwa, a druga połowa sztuczna. Śnieg jest łatwy do podrobienia, najtrudniejsza część tej sceny była wtedy, gdy Ronnie wchodził w białej sukience. Oświetliliśmy go dużymi dźwigami dość daleko, więc widać cienie na ziemi. Nie chcieliśmy rzucać na nią cieni, bo chcieliśmy pokazać jej niewinność i oświetlić ją czystością, jak anioł. Stary duch.

Na dźwignię, tuż nad kamerą, kładę ruchomą głowę, żeby ją oświetlić, tylko z punktem kontrolnym.

BTL: Wykonałeś gradację kolorów podczas pracy John Wick 4?

łużycki: Zrobiliśmy gradację kolorów w gazetach codziennych Firma 3 W Toronto oceny końcowe są w Firmie 3 w Los Angeles. Bo fotografowałem John Wick 4Dużo korekcji kolorów wykonałem zdalnie, z laboratorium w Berlinie. Chodziłem w każdy weekend.

Sposób, w jaki teraz kręcimy filmy, kolor na dziennikach jest taki sam, jak w końcowym filmie. jeden za jeden. Nie dotykamy kolorów w poście. Rzadko retuszujemy narożniki czy okna. Chcę uzyskać kolor w ekspozycji. Jestem dość staromodny, chcę to zrobić od samego początku. Nie było idealnie i oczywiście Guillermo przyszedł i pomógł w Los Angeles. Ale palety kolorów i balans są takie same w dziennikach, jak w finale.

aleja koszmarów Nadal gra w kinach w całym kraju.