entertainment

FNE Visegrad YR2021: Polska wystawa: operatorzy kin nadrabiają stracony czas

Polska ma ponad 1200 ekranów kinowych, z których 80% jest obsługiwanych przez duże sieci kin wielosalowych. Wiodące firmy miasto kina Z ponad 30 multipleksami, 380 ekranami i 110 000 miejsc, Helios Z 42 kinami i 49 000 miejsc, Multikino Z 48 kinami i 70 000 miejsc. Ponadto istnieje ponad 600 jednoekranowych kin studyjnych.

Pod koniec kwietnia 2021 r. polski rząd ogłosił, że kina będą mogły zostać ponownie otwarte 29 maja 2021 r., a następnie zmienił decyzję, znosząc ograniczenia tydzień wcześniej 21 maja. Ten ruch został przyjęty z zadowoleniem przez kina, ale nie przez dużych graczy.

“Ostatnie półtora roku to seria ciągłych wyzwań, ale myślę, że dobrze sobie poradziliśmy, bo żadne kino studyjne w Polsce nigdy nie zostało zamknięte. Nie możemy jednak spocząć na laurach. Trzeba będzie odbudować sytuację mieliśmy przed pandemią, co najmniej dwanaście miesięcy, więc cieszymy się ze zniesienia ograniczeń” – Marlina Gabriszewska, prezes Stowarzyszenie Wytwórni Filmowychpowiedział FNE.

Salon Helios Dream w odzi, fot. www.helios.plMultikino, również w komentarzach do FNE, powiedziało: “Poinformowano nas, że kina zostaną otwarte 29 maja br. Mamy kompleksowy plan wznowienia działalności w wyznaczonym wówczas terminie. O powyższej dacie niezwłocznie zakomunikowaliśmy naszemu widzów i partnerów biznesowych. Poinformowano nas, że prowadziliśmy rozmowy z dystrybutorami filmowymi w zakresie przygotowania atrakcyjnego repertuaru polskiego i zagranicznego dla naszych widzów.”

Aby zachęcić widzów do powrotu do kin, Multikino uruchomiło wersję Bezpieczny powrót do Multikina Kampania edukacyjna 28 maja 2021 r. domagająca się poszanowania ich systemu zdrowia. Badania prowadzone od początku pandemii pokazują, że mimo ponad 100 milionów wizyt w kinach na całym świecie nie stwierdzono ogniska koronawirusa. Kino jest bezpieczniejsze niż inne podobne obiekty rozrywkowe, ponieważ miejsca w salach kinowych przydzielane są przez system biletowy, który automatycznie narzuca odpowiednią odległość; Następuje ciągła wymuszona wymiana powietrza, a podczas pokazu widzowie siedzą naprzeciw siebie i nie prowadzą rozmów; Mają też obowiązek zakrywać nosy i usta – powiedział FNE dr Łukasz Durajski, rzecznik Multikina ds. kampanii.

Tymczasem Cinema City zdecydowała się nie otwierać ponownie wcześniej, a Helios zdecydował się na otwarcie 21 maja 2021 r. i odnotował imponujące wyniki, odnotowując 56 328 sprzedanych biletów. To był najbardziej udany film na premierze Godzilla kontra Kong. Jednak w pierwszy weekend po uruchomieniu sieci najczęściej wybieranym tytułem była Animacja duchWskazuje to, że na otwarcie kin czekają dzieci. Guy Ritchie wsciekły mężczyzna był drugi i ludzka walka Na trzecim miejscu – skomentował Thomas Gagio, prezes Helios i członek zarządu Agory.

READ  Wigan The Lathums ujawnili swój pierwszy album

Te referencje potwierdzają oficjalne statystyki. według Stowarzyszenie Filmowców PolskichW weekend 4-6 czerwca najpopularniejsze filmy trafiły do ​​kin Cruella (33 141 przyjęć), Godzilla kontra Kong (28671), wsciekły mężczyzna (18347), Skąd pochodzą sny? (13,556) i duch (10458). Najchętniej oglądała się polska produkcja druga połowa (10 086 przyjęć, 6 miejsce w rankingu). Te liczby wskazują na wysoką frekwencję w kasie. Jednak od wybuchu epidemii w Polsce było to trudne do wyśledzenia, ponieważ nie wszystkie kina czy dystrybutorzy informują o swoich wynikach.

Główni gracze, tacy jak Agora, właścicielka Helios, pozostają optymistami i zdeterminowani, aby nadrobić stracony czas. Po ponownym otwarciu kin 25 maja Agora oszacowała stopę zwrotu na 35%. Frekwencja w 2020 roku (po pierwszej fali) wyniosła 19%. „Nie doceniliśmy tego, jak bardzo Polacy chcieli wrócić do kina” – powiedział Thomas Jagyesho. W czerwcu 2020 poziom przychodów To 110% w porównaniu z analogicznym okresem w 2019 roku. Oczywiście to efekt „gigantycznego buldożera”: co tydzień będzie miało premierę sześć lub siedem filmów, a na premierę poczeka się sześć miesięcy. Mamy efekt głodu wybuchu popcornu. Sprzedaż w barach wzrosła do poziomów niespotykanych przed pandemią. To znacznie wyższy poziom, niż oczekiwaliśmy przed ponownym otwarciem kin” – kontynuował.

To wyzdrowienie następuje po trudnych 18 miesiącach. Dobre wyniki polskiego rynku dystrybucji filmów zatrzymały się w 2020 r. z powodu pandemii koronawirusa. W 2020 roku frekwencja kinowa w Polsce wyniosła mniej niż 30% niż w 2019 roku; Przełożyło się to na spadek z 60,9 AD do 17,1 przyjęć. Przychody wyniosły mniej niż 71,2 mln euro/331 mln zł. W marcu 2020, w odpowiedzi na pandemię i dramatyczną sytuację, w jakiej znalazła się polska branża filmowa, reżyser Polski Instytut Sztuki Filmowej Radosław Śmigulski powołał grupę zadaniową do rozwiązania kryzysu. Również w maju 2020 ukazał się .. Stowarzyszenie Wytwórni Filmowych uruchomiła największe wirtualne kino w Polsce, mojikino Konsolidacja 47 sal kinowych, w których pokazywano filmy, a także spotkania z twórcami i festiwale filmowe. W październiku 2020 r. polski rząd zatwierdził dodatkowe wsparcie w wysokości 27 mln euro / 120 mln zł z COVID-19 Fighting Fund na pomoc branży filmowej.

READ  Nowy polski film na Netflixie. Jaka będzie premiera i kiedy?

Polskie kina były otwarte tylko przez 168 dni w 2020 r., z ostatnim zamknięciem roku wprowadzonym w październiku 2020 r. i zniesionym w lutym 2021 r. Rząd nieoczekiwanie zapowiedział ponowne otwarcie kin. Helios nie otworzył kin w połowie lutego, a Thomas Gaggio, prezes Helios i członek zarządu Agory, powiedział FNE, że „sieć kin Helios nie otworzyła swoich obiektów w połowie lutego 2021 r., pomimo decyzji rządu o uruchom ponownie 50 kin na całym świecie”. Polska ze ścisłym systemem sanitarnym to trudny i kosztowny logistycznie proces”.

W rezultacie po zamknięciu jesienią 2020 r. ponownie otwarte zostały tylko kina. W ciągu pierwszych dwóch weekendów po ponownym otwarciu kin (12-14 i 19-21 lutego) na seanse filmowe w całej Polsce wzięło udział ponad 68 000 osób.[1] Największe sieci multipleksów – takie jak Multikino, Cinema City i Helios – są zamknięte od listopada 2020 r., ponieważ ich właściciele czekają na otwarcie kin w nieskończoność.

Wiosną 2021 r. rząd wprowadził trzecią blokadę z powodu gwałtownego wzrostu liczby przypadków COVID-19 w marcu, co doprowadziło do zamknięcia kin, teatrów i wszystkich instytucji kulturalnych 20 marca 2021 r. Roman Gotic, współzałożyciel Gutek film Firma dystrybucyjna i właściciel Kina Muranów w Warszawie utknął, choć rozumiał powrót do ograniczeń i walkę o ograniczenie rozprzestrzeniania się wirusa, nie doceniał sposobu jego prezentacji. Na początku lutego 2021 roku informacja o tymczasowym otwarciu kin została ogłoszona tydzień wcześniej. To nie jest poważne podejście. A jeśli kina są otwarte i nie ma w nich nic do pokazania? Oferta była bardzo skromna. Dystrybutorzy nie są w stanie przetworzyć filmów w tak krótkim czasie. Potrzebują też czasu na ich promocję. Lepiej jest ogłosić otwarcie kin z dwumiesięcznym wyprzedzeniem”.

Ulga przyszła w maju 2021 r., kiedy rząd zdecydował o uruchomieniu kin plenerowych od 15 maja, a wszystkie kina mogły zostać otwarte 29 maja 2021 r. Oba rodzaje kin można było zapełnić do 50% ich pojemności, zgodnie z rygorystycznym systemem ochrony zdrowia . Warto zauważyć, że pandemia Covid-19 doprowadziła do ożywienia kin. Aby zaspokoić tłumy, wiele firm zdecydowało się otworzyć kina do oglądania zarówno lokalnie, jak i ogólnokrajowo. Wytyczyły drogę dwie nowe marki: kino samochodowe Otwarcie oddziałów w większości dużych miast Polski w maju 2020 r.; silnik filmowy to podobna inicjatywa, uruchamiająca kina w ponad 40 lokalizacjach w całej Polsce, m.in. w Warszawie, Gdańsku, Katowicach i Poznaniu. Tradycyjne sklepy organizowały również pokazy plenerowe. Ceny biletów wahały się od 7,6 do 8,7 euro / 35 do 45 zł za samochód.

READ  Jak wygląda Apex Legends bez efektów specjalnych

Wielu fanów kina zdecydowało się na rozrywkę domową, aby przetrwać brak dużego ekranu. Usługi na żądanie stają się coraz bardziej popularne w Polsce podczas pandemii COVID-19. Według miesiąca listopada IRCenter Raport Multi-screen 7, świat nowych mediów, aż 74% Polaków płaciło za treści VoD w 2020 r., podczas gdy w 2019 r. odsetek ten wynosił tylko 44%. W grupie wiekowej 15-24 lat jest to 82%, a najbardziej preferowaną formą (przy 57%) są pakiety miesięczne. Według badania Mediapanel przeprowadzonego przez Gemius / PBII Netflix W 2020 roku stał się wyraźnym liderem, z prawie siedmioma milionami użytkowników w Polsce w styczniu 2021 roku.

Patrząc w przyszłość, Jagiełło Heliosa obalił pogląd, że polscy operatorzy kin obawiają się rosnącej popularności VOD w Polsce: „Zaciekle zaprzeczam, że między platformami streamingowymi a kinami toczą się wojny; w przyszłości. Mówi się. Generalnie więcej niż trzy z nich nie przetrwają. Mamy okres, w którym właściciele platform dokonują znaczących inwestycji, czyli prawdopodobnie płacą za filmy więcej niż są warte, aby pokazać wszystkim wyższość ich oferty.”

[1] Źródło: Boxofficemojo.com

About the author

Naomi Schmidt

"Zapalony komunikator. Specjalista od internetu. Czytelnik przez całe życie. Ekstremalny fanatyk telewizyjny. Muzykolik."

Add Comment

Click here to post a comment