Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Final Fantasy 14 bije rekord jednoczesnych graczy na Steam • Eurogamer.net

Final Fantasy 14 pobiło w weekend rekord dla jednoczesnych graczy Steam.

Według danych, długotrwała gra MMO Square Enix dotarła do 47 542 równoczesnych graczy na Steam w ciągu weekendu Oficjalne statystyki dostarczone przez Valve.

To bije poprzedni rekord gry wynoszący 41 200, który został ustanowiony w czerwcu 2019 roku przed rozszerzeniem Shadowbringers.

Bez nowego rozszerzenia, aby teraz zwiększyć liczbę graczy (Endwalker wygasa w listopadzie.), gracze zasugerowali wiele potencjalnych powodów wzrostu popularności Final Fantasy 14 – w tym skromny exodus z konkurencyjnego World of Warcraft.

Nie da się dokładnie wiedzieć, ilu jest graczy World of Warcraft, ponieważ Blizzard Entertainment nie publikuje na żywo statystyk graczy. Ale w sieci, w subredditach Warcrafta i mediach społecznościowych, panuje wrażenie, że Final Fantasy 14 jest dobrą alternatywą dla gigantycznej burzy Blizzarda. Niektórzy YouTuberzy i streamerzy Warcrafta, w tym Asmongold (film poniżej), niedawno udostępnili Final Fantasy 14 milionom widzów. Prawdopodobnie będą podobne.

W maju wzmiankowany Blizzard stracił kolejne 2 miliony graczy w swoich tytułach.

Activision Blizzard poinformował o swoich najnowszych wynikach finansowych, mówiąc, że Blizzard odnotował 27 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie w pierwszym kwartale 2021 r. To spadek z 29 milionów aktywnych użytkowników w jednostkach MAU w poprzednim kwartale. W rzeczywistości Blizzard stracił prawie 29 procent swojej łącznej bazy aktywnych graczy w ciągu trzech lat.

Czy World of Warcraft ma jakieś kłopoty? Activision Blizzard, w swoim raporcie finansowym, powiedział, że Blizzard odnotował 7% wzrost przychodów rok do roku, na czele z silnym rozwojem franczyzy Warcraft. Firma powiedziała, że ​​rozszerzenie Shadowlands World of Warcraft „nadal przynosi dobre wyniki”.

Miało to miejsce w maju, a okres trzech miesięcy zgłoszono do końca marca. Jak wygląda teraz World of Warcraft? Ponownie, trudno powiedzieć bez oficjalnych numerów graczy. Aktualizacja Shadowlands 9.1, nazwana Series Domination, została wydana w zeszłym tygodniu ponad pół roku po premierze dodatku — a niektórzy twierdzą, że susza nowej zawartości skłoniła subskrybentów do rozważenia innych gier.

READ  Mody oskarżone o wydobywanie bitcoinów, wirus usunięty ze Steam

„Jedną z rzeczy, które naprawdę podobały nam się w łańcuchach Dominacji, było to, że nie spieszyliśmy się” – powiedział niedawno Frank Kowalkowski, dyrektor artystyczny World of Warcraft. Eurogamer.

„Chcieliśmy się upewnić, że trafiliśmy na poprzeczkę jakości, jakiej chcieliśmy. Umieściliśmy tam dużo treści – każdy znajdzie coś dla siebie. Chcieliśmy mieć pewność, że jest to aktualizacja zawartości, która spodoba się szerokiemu zakres graczy.”

Nie jestem pewien, czy Blizzard nagle spocił się pod presją Final Fantasy 14 – ale firma najwyraźniej przynajmniej o tym myśli. W zeszłym miesiącu , Pojawił się Internet Ankieta dla graczy wysłana przez Blizzard pyta, jakie jest prawdopodobieństwo, że respondenci zagrają w nadchodzące rozszerzenie Final Fantasy 14 Endwalker.

Square Enix powiedział w zeszłym miesiącu, że Final Fantasy 14 ma ponad 22 miliony zarejestrowanych graczy.