Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Ferrari 499P Modificata to zabawka torowa o wartości 5,1 miliona euro i mocy 858 koni mechanicznych, zaprojektowana dla ludzi

Ferrari 499P Modificata to zabawka torowa o wartości 5,1 miliona euro i mocy 858 koni mechanicznych, zaprojektowana dla ludzi

Sporty motorowe

Do licha, Ferrari zamierza rozpocząć sprzedaż nieograniczonej wersji samochodu Le Mans

Ferrari ogłosiło nową wersję swojego zwycięskiego supersamochodu w Le Mans. Nazywa się 499P Modificata i, co zaskakujące, nie jest przeznaczony dla kierowców wyścigowych.

Wyjaśnijmy. Pamiętasz, jak Ferrari ma własne programy XX i F1 Clienti, w ramach których bogaci Tom, Dicks i Harris kupują szalone samochody sportowe, takie jak FXXK lub stare samochody Scuderia F1, które następnie są wysyłane po całym świecie na różne tory wyścigowe, aby ich właściciele mogli jeździć? Cóż, 499P Modificata rozpoczyna nową gałąź właśnie tego, z oprogramowaniem znanym jako Sport Prototipi Clienti. Tak, zwykli ludzie będą mogli sobie na to pozwolić. niesamowity.

Reklama — ciąg dalszy strony poniżej

Powiedziano nam, że hipersamochody Le Mans będą dzielić tory takie jak Suzuka i Nürburgring ze starymi samochodami F1, gdy program Sport Prototipi Clienti rozpocznie się w 2024 r., co powinno zapewnić niezłe widowisko.

Aha, a ponieważ są to gry niekonkurencyjne dla szalenie bogatych, nie musisz się martwić irytującymi przepisami dotyczącymi równowagi wydajności. W rezultacie knot nieznacznie się podniósł. Tak, potrzebny był zwycięski samochód 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 2022 r., który stał się szybszy i w sam raz, aby mogła nim jeździć ogół społeczeństwa.

Chociaż 3,0-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem wywodzący się z 296 GT3 nie został zmodyfikowany. Zamiast tego silnik elektryczny na przedniej osi jest teraz mocniejszy i przez cały czas napędza przednie koła. Jak widać, przepisy Mistrzostw Świata w Wyścigach Długodystansowych stanowią, że wspomaganie elektryczne można włączyć tylko przy prędkościach przekraczających 190 kilometrów na godzinę, podczas gdy Modificata włącza napęd na wszystkie koła od chwili zatrzymania. Całkowita łączna moc wynosi obecnie 858 KM, choć pełna moc jest wykorzystywana tylko wtedy, gdy kierowca użyje nowego przycisku „wciśnij, aby przejść” zamontowanego z tyłu kierownicy i przytrzymanego przez siedem sekund za każdym razem. Bez tego miałbyś „tylko” 697 koni mechanicznych.

READ  Poradnik God of War Ragnarok: szczegółowe wytyczne, wszystkie zasoby i Wiki

Reklama — ciąg dalszy strony poniżej

Jednak wszystkie pozostałe elementy wewnętrzne są dokładnie takie same, jak w zwycięzcy Le Mans, więc otrzymujesz w pełni karbonowy monocoque, siedmiobiegową sekwencyjną skrzynię biegów, zawieszenie z drążkiem (które zostało ulepszone, aby samochód był nieco bardziej przyjazny ) i układ hamulcowy typu „brake-by-wire”. Osprzęt i akumulator 800 V pochodzą z modelu F1. Otrzymujesz także dokładnie tę samą stylizację/owiewkę, co „standardowy” 499P, a we wnętrzu powiedziano nam jedynie, że dodano cyfrowe lusterko wsteczne i nieco szersze siedzenie. Cóż, nie wszyscy możemy być tak zwinni jak kierowcy wyścigowi.

Jedną dużą różnicą w stosunku do prawdziwego samochodu wyścigowego jest niestandardowa guma. Podczas gdy w La Sarthe zastosowano opony Michelin, opony typu slick Pirelli zaprojektowano tak, aby szybciej się nagrzewały, a następnie zapewniały bardziej „przewidywalną kontrolę”. Wydaje się to rozsądne.

Ferrari nie ujawniło, ile Modificat zamierza wyprodukować, ale powiedziano nam, że jest to „samochód z bardzo limitowanej serii”, który będzie zarezerwowany dla „najcenniejszych i najbardziej wymagających klientów marki”.

Otrzymuj najnowsze wiadomości, recenzje i ekskluzywne oferty prosto do swojej skrzynki odbiorczej.

Będą też jednymi z bogatszych klientów firmy, bo każda Modificata kosztuje 5,1 mln euro przed opodatkowaniem (około 4,4 mln funtów). OK. Cena ta obejmuje koszt samochodu i dwuletniego programu Sport Prototipi Clienti, a także wszystkie prace konserwacyjne i własny zespół inżynierów na każdym torze. Poza tym pamiętajcie, że to aktualny mistrz Le Mans i faktycznie zaczyna to wyglądać na całkiem przyzwoitą wartość.

I tak, nienawidzimy siebie za to, że mówimy tak o czymś, co kosztuje pięć milionów euro.

READ  Telewizor Samsung 2023 Neo QLED rzuca rękawicę