Mały Aiken jest gotowy do bitwy.
Firma Rolls-Royce dostarczyła pierwszym 199 zestawom PowerPacks mtu 8V firmie General Dynamics na potrzeby programu bojowego pojazdu opancerzonego M10 Booker armii amerykańskiej. Jak wynika z komunikatu prasowego Rolls-Royce Power Systems, Rolls-Royce Power Systems dostarczy do 96 PowerPaków w ramach początkowej fazy produkcji niskonakładowej, a dodatkowe PowerPaki spodziewane są po przejściu programu do produkcji seryjnej.
„Dostawa tych pierwszych PowerPaków stanowi dla nas ważny kamień milowy, ponieważ stanowią one pierwszy seryjnie produkowany MTU, który zasila program obrony naziemnej armii amerykańskiej. Jest to także pierwszy wojskowy pojazd gąsienicowy nowej konstrukcji, używany od ponad „Przez cztery dekady Hanson jest dyrektorem ds. obrony w Rolls-Royce Solutions America, spółce zależnej Rolls-Royce Power Systems z siedzibą w Friedrichshafen w Niemczech.
W marcu firma Rolls-Royce ogłosiła, że fabryka w Aiken będzie produkować generatory dla okrętów marynarki wojennej Stanów Zjednoczonych. Zobacz powiązaną historię.
W oświadczeniu stwierdzono, że bojowy pojazd ognia bezpośredniego, zaprojektowany przez General Dynamics Land Systems, łączy niedawno opracowane i przetestowane w boju konstrukcje w celu kontrolowania zagrożeń naziemnych na wielodomenowym polu bitwy. Pojazd M10 Booker zatrudnia czteroosobową załogę, jest wyposażony w ulepszony projektor ciepła, działo dużego kalibru, lekki kadłub i wieżę i jest napędzany pakietem Mtu 8V 199 PowerPack o mocy 600 kilowatów, czyli 800 KM. Został zaprojektowany od początku z myślą o optymalizacji możliwości w oparciu o przyszłe potrzeby operacyjne.
Według Rolls-Royce’a silnik mtu Series 199 jest najlepiej sprzedającym się silnikiem bojowego pojazdu opancerzonego w swojej klasie mocy. Silniki sześcio- i ośmiocylindrowe charakteryzują się szczególnie dużą mocą, a także wyjątkowo niską masą i objętością. Kompaktowy PowerPack składa się z silnika, skrzyni biegów, układu chłodzenia, filtracji powietrza, układu zasilania, urządzeń grzewczych, zarządzania energią i zintegrowanych funkcji pojazdu. To kompaktowe, zintegrowane i elastyczne rozwiązanie napędowe można dostosować do specyfikacji pojazdu i danego zadania.
„Jesteśmy podekscytowani możliwością montażu i przetestowania zasilaczy serii 199 w naszym zakładzie produkcyjnym MTU w Aiken w Karolinie Południowej” – powiedział Hanson w komunikacie. „Jesteśmy dumni z roli, jaką odgrywamy w wyposażaniu armii amerykańskiej w najlepsze w swojej klasie rozwiązanie energetyczne i cieszymy się, że możemy kontynuować naszą silną współpracę z General Dynamics”. Oczekuje się, że początkowa produkcja M10 Booker w niskiej skali będzie kontynuowana do 2025 r., a produkcję seryjną zaplanowano na 2026 r. w oczekiwaniu na wyniki ocen wstępnej fazy.
W oświadczeniu stwierdzono, że silniki Rolls-Royce MTU serii 199 i zasilacze napędzają ponad 2500 lekko opancerzonych pojazdów kilku rodzajów sił zbrojnych. Różne wersje tego silnika są stosowane w wielu pojazdach opancerzonych, m.in. w hiszpańskim Pizarro, austriackim ULA+N, niemieckim Boxerze i polskim OPAL. Pojazdy te mają również zasilać dodatkowe pojazdy NATO, takie jak pojazdy Ajax i Boxer armii brytyjskiej. Oprócz firmy Aiken firma Rolls-Royce produkuje także silniki MTU serii 199 w swoich zakładach produkcyjnych w Friedrichshafen i East Grinstead w Wielkiej Brytanii.
Skontaktuj się z Rossem Nortonem pod adresem [email protected] lub pod numerem 864-642-5229.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”
More Stories
GIP i KKR należą do firm chcących przejąć udziały w polskim oddziale Cellnex
Rozszerzanie współpracy poza obronność o gospodarkę i energetykę
GIP i KKR należą do firm chcących przejąć udziały w polskim oddziale Cellnex