Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Equinor identyfikuje główny polski morski port wiatrowy

Equinor sfinalizował zakup obiektu w porcie eba, który będzie służył jako baza operacyjno-konserwacyjna (O&M) dla polskich morskich projektów wiatrowych na Morzu Bałtyckim.

To sprawia, że ​​Equinor jest pierwszym deweloperem, który potwierdził utworzenie morskiego portu serwisowego dla energetyki wiatrowej w Polsce z partnerem joint venture Polenergia, podała główna norweska firma zajmująca się energetyką morską.

Equinor zbuduje, będzie właścicielem i operatorem bazy, która będzie wspierać projekty morskich farm wiatrowych Bałtyk od Equinor i partnerskiej Polenergii, a także może wspierać dodatkowe działania w przyszłości.

Equinor i Polenergia wspólnie opracowują projekty morskich farm wiatrowych Bałtyk III, Bałtyk II i Bałtyk I.

Kontrakty różnicowe (KTR) zostały przyznane przez Urząd Regulacji Energetyki na początku tego miesiąca, Bałtyk III i Bałtyk II, o łącznej potencjalnej mocy 1440 MW.

„Wybór Łeby na lokalizację bazy operacyjno-remontowej Bałtyk II i Bałtyk III to kolejny krok w kierunku rozwoju projektów morskich farm wiatrowych w Bałtyku”, Powiedział Michel Kołodziejczyk, Dyrektor Krajowy Equinor w Polsce.

Inwestujemy długoterminowo w Eba City jako przyszły hub offshore w Polsce. Dążymy do tworzenia trwałej wartości lokalnej poprzez nasze projekty w Polsce, a baza operacyjna i serwisowa oznacza możliwości biznesowe i inwestycyjne dla SEPA i regionu. Cieszymy się, że możemy przyczynić się do nowego rozdziału bogatej tradycji morskiej eba City i będziemy nadal angażować się w dialog ze wszystkimi interesariuszami w miarę kształtowania się morskiej energetyki wiatrowej w Polsce. „

Planowana baza O&M będzie pełniła rolę logistycznego węzła dla projektów Bałtyku z zapleczem biurowym, magazynowym i transportowym. Equinor powiedział, że bliskość eby do obszarów morskich farm wiatrowych Bałtyk przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa i kosztów operacyjnych.

Źródło: Equinor

Oczekuje się, że inwestycja w Łebie przyniesie zarówno miastu, jak i całemu regionowi możliwości w zakresie lokalnego łańcucha dostaw i zatrudnienia. Zadania wymagane do obsługi morskiej farmy wiatrowej obejmują role techników utrzymania ruchu, które będą głównie na morzu, a także zespoły biurowe wspierające operacje z ziemi.

READ  CEILIDH Z KATY: Przysmak z Nowej Szkocji od ponad 70 lat

„Postrzegamy nasze projekty morskiej energetyki wiatrowej jako ważny element transformacji – nie tylko energetycznej, ale także dla gospodarek Polski i Europy”, Powiedział Michel Michalsky, Prezes Zarządu Polenergii.

Naszym celem przy opracowywaniu projektów jest nie tylko redukcja emisji i wspieranie dywersyfikacji energetycznej, ale także tworzenie dodatkowych miejsc pracy i szans dla wielu firm na unowocześnianie, innowacje i nowe przewagi konkurencyjne dla polskiego przemysłu. Dlatego wspólnie z naszym partnerem stworzyliśmy pionierski program wsparcia rozwoju polskiej energetyki wiatrowej i teraz, budując łańcuch dostaw dla naszych morskich farm wiatrowych, możemy go wdrażać krok po kroku. Pierwszym i bardzo ważnym krokiem na tej drodze jest wybór portu w Łebie jako bazy operacyjno-obsługowej projektów Bałtyk II i Bałtyk III. ”

Projekty Bałtyk w Equinor i Polenergii to jedne z największych morskich farm wiatrowych rozwijanych w Polsce.

Bałtyk III i Bałtyk II mogłyby wygenerować wystarczającą ilość odnawialnej morskiej energii wiatrowej, aby zasilić 2 miliony polskich domów.

Budowa infrastruktury dla farmy wiatrowej mogłaby rozpocząć się do 2024 roku.