Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

EPP widzi silny renesans w swoich centrach handlowych w Polsce

EPP widzi silny renesans w swoich centrach handlowych w Polsce

Notowana na JSE EPP, największy detaliczny właściciel nieruchomości w Polsce, powiedział wczoraj, że pokonanie celów wprowadzenia szczepionek doprowadziło do silnej reformy handlu detalicznego i zapewniło możliwości gospodarcze dla kraju. .

Jeden z najniższych i najniższych wskaźników zakażeń Covid 19 w UE, zaszczepieni mieszkańcy, rozrywka i szkoły zostały ponownie otwarte, a spotkania społeczności zostały wznowione, a Polska wróciła do przedepidemicznej normalności, powiedział komitetowi szef EPP Tomas Troso przed odnowieniem.

Do 17 czerwca w Polsce rozprowadzono 26 mln szczepionek Kovit-19, a 42 proc. populacji otrzymało przynajmniej jeden zastrzyk.

Oxford Economy przewiduje, że wzrost PKB szóstej co do wielkości gospodarki UE wyniesie do końca przyszłego roku ponad 8 procent.

„EPP to jeden z najsilniejszych rynków detalicznych w Europie, który sygnalizuje szybkie ożywienie po ostatniej fali infekcji, co pomaga nam ostrożnie iść naprzód”.

Gdy tylko ograniczenia handlowe zostały zniesione 4 maja, klienci powrócili do aktywów detalicznych EPP, które szybko powróciły do ​​przedepidemicznego stylu życia społecznego i gospodarczego.

Każdy z poprzednich okresów blokowania przyniósł silne odbicie w handlu detalicznym.

Ostatnie badania rynku pokazują, że Polacy w oczekiwaniu na ponowne otwarcie centrów handlowych przestali wydawać pieniądze, a sklepy czekają na zakup.

„Widać, że Polacy na zakupy wybierali handel stacjonarny. Jest to widoczne w centrach handlowych EPP, gdzie przychody najemców rosną szybciej niż piłka nożna, a kupujący mają teraz większe rozmiary koszyków. ”

W lutym sprzedaż osiągnęła 99 procent w okresie przed lutym, pomimo 71 procent spadku.

W maju tego roku sprzedaż wyniosła 113 proc. na poziomie z maja 2019 r., a wskaźnik piłkarski 82 proc. Do maja 2021 r. najlepiej radziły sobie segmenty moda i akcesoria (26 proc.), artykuły domowe i akcesoria (21 proc.) oraz artykuły specjalistyczne (9 proc.) w porównaniu z majem ubiegłego roku.

Konsumpcja jest napędzana przez niskie i spadające bezrobocie, rosnące płace i rosnącą siłę nabywczą.

READ  Bułgaria naprawi myśliwce MiG-29 w Polsce - Novinite.com

Wskaźniki obłożenia w sektorze detalicznym EPL są wysokie i stabilne i wynoszą 95,5 proc. Strategia polegała na zmniejszeniu dźwigni finansowej poprzez sprzedaż nowych aktywów nowym długoterminowym partnerom lub zbycie części aktywów poprzez sprzedaż joint-venture. Jednak ustabilizowanie środowiska detalicznego zajęło trochę czasu, aby posunąć się naprzód tą strategią.

„Na razie EPL będzie w stanie spełnić wszystkie swoje wymagania finansowe i mieć wystarczający przepływ środków pieniężnych w dającej się przewidzieć przyszłości”, powiedział Trusso.

Akcje EPP spadły o 1,38 procent, zamykając się wczoraj na JSE na poziomie 10,70 rupii.

[email protected]

Raport biznesowy