Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Eos i Hyperganic drukują 3D wydajniejsze komponenty napędu kosmicznego

Niemiecki producent EOS niedawno podpisał współpracę z Hyperganic, monachijską firmą, która opracowała oprogramowanie do inżynierii algorytmicznej oparte na sztucznej inteligencji. Celem tej współpracy jest integracja platformy Hyperganic z rozwiązaniami druku 3D firmy EOS, umożliwiając w ten sposób projektowanie złożonych części zoptymalizowanych pod kątem procesów wytwarzania przyrostowego. Jednym z pierwszych osiągnięć tego strategicznego partnerstwa jest lotniczy silnik rakietowy, który wyróżnia się złożoną konstrukcją. Początkowo silnik był drukowany w 3D ze stopu niklu, a później w większych ilościach wykonywany z miedzi.

Założona w 2015 roku firma Hyperganic szybko stała się głównym graczem w branży projektowania wytwarzania przyrostowego. Opracował oprogramowanie, które potrafi odtworzyć kształty inspirowane naturą i maksymalnie zautomatyzować każdy etap projektowania. W przypadku tego rozwiązania opiera się na algorytmach i sztucznej inteligencji, aby poprawić wydajność drukowanej części 3D. Kiedy poznaliśmy firmę w 2019 roku, ich celem było zdywersyfikowanie współpracy i zbliżenie się do producentów drukarek 3D. Plan pomyślnie wdrożony wraz z niedawnym podpisaniem nowej umowy z EOS. Lynne Kaiser, dyrektor generalny Hyperganic, mówi: „Jesteśmy bardzo podekscytowani współpracą z EOS w tej pierwszej w branży współpracy. Inżynieria obliczeniowa przekłada pomysły na projekty w ciągu kilku minut, ponieważ inżynier ustala zasady, a komputer tworzy wyniki. W szczególności pole napędu kosmicznego, które nadal wykorzystuje wysoce konserwatywne projekty , skorzysta w dużej mierze z inżynierii obliczeniowej”.

Kredyty obrazkowe: EOS / Hyperganic

EOS i pole napędu kosmicznego Hyperganic Advance

Mając to na uwadze, obie firmy stworzyły silnik rakietowy wydrukowany w 3D w kształcie samolotu. Zespoły hiperganiczne opracowały innowacyjny projekt oparty na modelu algorytmicznym. Stworzono kilkaset iteracji, a jedną wydrukowano w 3D na EOS M 400-4, bez dodatkowego wsparcia i przy użyciu NickelAlloy IN718. Jest to duże wyzwanie, ponieważ ten typ silnika wymaga demontażu tradycyjnej konstrukcji silnika, co skutkuje bardziej złożonym przeprojektowaniem. Należy pamiętać, że dysze powietrzne są zaprojektowane tak, aby poprawić wydajność ciągu w szerokim zakresie wysokości.

READ  Przełom w nauce: satelita kosmiczny dokonuje „niesamowitego” odkrycia „zdeformowanej” planety | Nauka | Aktualności

Po pierwszej wydrukowanej części silnik został całkowicie przerobiony, aby można go było zbudować na większym systemie, maszynie AMCM M 4K. To urządzenie opracowane przez firmę o tej samej nazwie, która jest częścią EOS. Oferuje rozmiar wyjściowy 18 x 18 x 40 i integruje do 4 typów laserów. Launcher zainwestował w to konkretne urządzenie. W każdym razie, jak dotąd, wydrukowano w 3D większy silnik niż kiedykolwiek, tym razem z miedzi.

Hyperganic umożliwia tworzenie skomplikowanych kształtów (Kredyty obrazu: EOS/Hyperganic)

Dr Hans J. Langer, założyciel EOS, podsumowuje, że „Jako zawsze innowator i pionier, teraz współpracujemy z Hyperganic, aby wprowadzić kolejną zmianę paradygmatu w AM. Jest to zmiana projektowa, która rozszerza przestrzenie rozwiązań, a także poziomy wydajności. Jednocześnie zrewolucjonizuje proces projektowania AM , dzięki czemu AM staje się prawdziwie cyfrowym przepływem pracy inżynierii algorytmicznej, generowanym przez oprogramowanie do cyfrowej produkcji.” Możesz znaleźć pełną informację prasową tutaj.

Co sądzisz o partnerstwie między EOS i Hyperganic? Daj nam znać w komentarzu poniżej lub naszym LinkedInI FacebookI Świergot strony! Nie zapomnij zapisać się na nasz BEZPŁATNY cotygodniowy biuletyn tutaj, najnowsze wiadomości o druku 3D prosto do Twojej skrzynki odbiorczej! Możesz również znaleźć wszystkie nasze filmy na naszej stronie internetowej youtube Kanał.

*Okładki zdjęć: EOS / Hyperganic