WKurczak przyjdzie Mistrzostwa Świata Przygotowanie Anglików było skrupulatne. Dbając o każdy szczegół, od psychologii zespołu po przystosowanie się do upału pustynnego klimatu, zespół Garetha Southgate’a nie pozostawił kamienia na kamieniu. Z wyjątkiem jednego: wybrali tę samą muzykę do celu, co Szwajcaria i Polska.
Dla niektórych tradycyjnych fanów piłki nożnej puszczanie muzyki przez system nagłaśniający po zdobyciu bramki jest przekleństwem. To część rozrywki na Mistrzostwach Świata, a organizatorzy FIFA proszą o piosenkę z każdego z 32 rywalizujących krajów, która najlepiej oddaje radość ze zdobycia bramki.
The Guardian ma listę polecanych utworów i prezentuje komercyjną muzykę pop z każdego zakątka globu; Od kanadyjskiej supergwiazdy Drake’a i jemu podobnych Pogarsza się Do najlepszej muzyki religijnej Tunezji, Mahomet Serbski wybór bałkańskiego reggaetonu autorstwa Adnana Togru Preko Sveta Przez Rastę. Anglia wybrała wybór fanów Wolność od pożądania, hit z 1997 roku dla włoskiej piosenkarki Gali. Problem w tym, że piosenka jest tak popularna, że podchwycili ją także Polacy i Szwajcarzy.
Trzy lwy miały swoją szansę Odtwórz ich docelową muzykę Jak dotąd pół tuzina razy Szwajcaria jeszcze nie rozpoczęła swojego turnieju, a Polska zremisowała 0: 0 z Meksykiem, wybranym przez siebie pionkiem. La Negra Przez La Hija del Mariachi. Chociaż Anglia nazwała dżingiel bramki rezerwowej – Dua Lipa pocałunek – Ani dwa pozostałe kraje.
Zderzenie bramek „żądli”, jak nazywa je FIFA, może nie jest największą kontrowersją na mundialu, ale muzyka z pewnością odgrywa ważną rolę w turnieju. Oficjalna piosenka Kataru to 22, Hiya Hiya (najlepiej razem), skupiający gwiazdy muzyki pop z trzech kontynentów. Amerykańska piosenkarka R&B Trinidad Cardona, ikona afrobeats Davido i katarska gwiazda Ayesha dzielą się tekstem piosenki, która przekazuje jeden z głównych tematów organizatorów, przesłanie uniwersalnej przyjaźni.
Jeśli azjatyccy fani czują się pominięci, FIFA przyleciała z K-popową sensacją BTS, Jung Kookiem, podczas ceremonii otwarcia w zeszły weekend w Doha. Organ zarządzający był również pierwszym, który zgłosił roszczenie, gdy uruchomił oficjalną playlistę Mistrzostw Świata na Spotify pod nazwą artysty FIFA Sound. Nie można przegapić, sponsorzy Budweiser wydali także własną piosenkę World Cup, cover hymnu z lat 80. Tears for Fears. Każdy chce rządzić światem, w wykonaniu rapera Lil Baby. Słychać go rzadziej w Doha niż Haya Haya.
W innym przypadku muzyka na żywo została również zintegrowana z turniejem, aby, mówiąc słowami FIFA, „przeobrazić” wrażenia fanów. FIFA Fan Festival, betonowy park o pojemności 40 000 miejsc w West Bay w Doha, zawiera nagrania na żywo z każdego meczu z pompującym tłum MC i serią występów na żywo, ponownie wybranych z całego świata. Jest też festiwal na plaży z udziałem znanych DJ-ów, za który fani mogą zapłacić, aby uzyskać dostęp lub otrzymać go za darmo, jeśli zatrzymają się w namiotowych wioskach za 175 funtów za noc.
Idea mundialu jako wielkiej imprezy nigdy nie była celowo promowana, ale piłka nożna i muzyka mają długą historię, sięgającą czasów New Order i Johna Barnesa, czy artystycznego niedopasowania z 1970 roku w reprezentacji Anglii na mistrzostwa świata. , wrócić do domu. Przedłużenie doświadczenia mundialu ujawnia fundamentalną prawdę. Brokerzy zajmujący się piłką nożną widzą świat, w którym ich sport staje się kolejnym elementem rozrywki dla konsumentów, i chcą się upewnić, że są na to przygotowani.
„Totalny maniak jedzenia. Nerd zombie. Idol z przyszłości. Wichrzyciel. Badacz mediów społecznościowych”.
More Stories
Jak obstawiać baseball u Rabona bukmacher
W ślad za Łotwą, Polska rozważa wprowadzenie zakazu importu rosyjskiego, białoruskiego zboża – Euractive
Reporterzy bez Granic potępiają przetrzymywanie ukraińskich dziennikarzy w Polsce