Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Dwóch pilotów Air France aresztowanych po walce w kokpicie podczas lotu

Dwóch pilotów Air France aresztowanych po walce w kokpicie podczas lotu

Urzędnik linii lotniczych ujawnił, że dwóch pilotów Air France zostało aresztowanych po uderzeniu w kokpit w powietrzu, podczas gdy śledczy wezwali do zaostrzenia środków. Protokoły bezpieczeństwa lotu.

Szwajcaria Trybuna Genewska Wspomniała, że ​​pilot i drugi pilot pokłócili się krótko po starcie i złapali się nawzajem za kołnierze po pozornym zderzeniu się ze sobą.

W raporcie stwierdzono, że interweniował personel pokładowy i jeden z członków załogi spędził lot z Genewy do Paryża w kokpicie z pilotami. Rzecznik francuskiego przewoźnika narodowego powiedział, że walka była „całkowicie nieodpowiednim zachowaniem”.

Urzędnik powiedział, że lot był kontynuowany i bezpiecznie wylądował, podkreślając zaangażowanie linii lotniczych w bezpieczeństwo po kilku niedawnych incydentach, które zaalarmowały organizatorów.

Szczegóły walki pojawiły się kilka dni po tym, jak francuska agencja śledcza BEA opublikowała raport, w którym stwierdzono, że niektórzy piloci Air France czasami ignorują zasady bezpieczeństwa.

skoncentrowany na wyciek paliwa Podczas lotu Airbusem A33 z Brazzaville w Republice Konga do Paryża w grudniu 2020 r., kiedy załodze groził pożar silnika przewożącego 136 pasażerów.

Piloci przekierowali samolot, ale nie odcięli zasilania silnika ani nie wylądowali tak szybko, jak to możliwe, jak wymagałyby procedury rozlewu. Samolot wylądował bezpiecznie na lotnisku N’Djamena w Czadzie, ale raport Brytyjskiej Agencji Energii ostrzegał, że rozlane paliwo mogło się zapalić i podpalić silnik.

„Pożaru udało się uniknąć dzięki szczęściu” – powiedzieli śledczy.

Raport obejmował trzy podobne przypadki w latach 2017-2022 i stwierdził, że niektórzy piloci ignorują normy bezpieczeństwa i polegają na własnych analizach ryzyka.

Air France poinformowała, że ​​w odpowiedzi przeprowadza audyt bezpieczeństwa. Zobowiązała się do przestrzegania zaleceń BEA, które obejmują umożliwienie pilotom późniejszego studiowania ich lotów oraz zaostrzenie instrukcji szkoleniowych w zakresie przestrzegania procedury.

Linia lotnicza wskazała, że ​​wykonuje tysiące lotów dziennie, a raport wspomniał tylko o czterech incydentach związanych z bezpieczeństwem.

Nieszczelny samolot skierował się na lotnisko N’Djamena w Czadzie

(GT)

Związki zawodowe pilotów Air France podkreślają, że bezpieczeństwo jest najważniejsze dla wszystkich pilotów i opowiadają się za procedurami dla pilotów w sytuacjach awaryjnych.

Federalne Biuro Śledcze (BEA) również zbadało sprawę Wypadek w kwietniu Obejmuje lot Air France z JFK w Nowym Jorku, który miał problemy z kontrolą lotu, gdy zbliżał się do lądowania w Paryżu.

Piloci Boeinga 777 Zmuszony do przerwania próby lądowania Na lotnisku Charles de Gaulle po poinformowaniu kontrolerów ruchu lotniczego, że samolot przestał reagować.

W głosie w kokpicie z wypadku usłyszano jednego z pilotów mówiącego: „Samolot jest prawie wściekły”.

Samolot wylądował bezpiecznie po przelocie i powrocie na pas startowy.