Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Dlaczego twórcy gier tworzą nowe gry Game Boy w 2021 roku?

Zbliżenie / Teraz grasz zasilaną… przenośną energią!

Oto nieunikniona prawda: oryginał Nintendo Game Boy Osiąga wiek średni. Świat mógł przejść do bardziej eleganckiej, mniej masywnej technologii, odkąd Nintendo po raz pierwszy pojawiło się w centrach handlowych i popularnych sklepach z elektroniką w 1989 roku. Jednak wielu programistów powraca do zielonego koloru flagowego urządzenia przenośnego Nintendo, aby odkrywać nowe pomysły na platformę, korzystając z klasyka jako szablon.

Pokemon I Zelda Jest ewidentna, naprawdę powierzchowna: „Izma, twórczyni nowego Game Boya DeadeusMówi o swojej inspiracji. „ Ale są też rzeczy, o których powiedziałbym, że sięgają trochę głębiej. Lisa: BolesneDuży wpływ na mnie miała atmosfera i ton tej gry [Deadeus]. Rzeczy jak Niebiańska Wieża„Gra flashowa w stylu chłopięcym – gra nie skupia się na narracji, ale są pewne rytmy, które staram się tu dopasować”.

Obecnie artysta UI na pełny etat w Coatsink GamesIzma zaczęła to robić Deadeus Podczas gry z przyjaciółmi z Magic Leap Studios. używali GB StudioDarmowy silnik do tworzenia gier ze standardowymi specyfikacjami Game Boy. Izma manipulowała stylem graficznym Game Boya producent gier I uznałem, że korzystanie z GB Studio jest wystarczająco atrakcyjne, aby zilustrować pełną wersję tego, co zaczął.

Skupiony wokół młodego chłopca próbującego uniknąć katastrofalnego wypadku w ciągu trzech dni, Deadeus To nieco ponadprzeciętna koncepcja dla ekscytującego Game Boya. Może pożyczyć dekoracje Pokemon Red I niebieskiAle ta przygoda jest dziwniejsza Donnie Darko Z Link Awakening, Który ma wiele ścieżek do ich 11 różnych zakończeń.

Izma uważa, że ​​część z tego dziecinnego, Game Boya wciąż się pojawia. „Spędziłem dużo czasu przeglądając katalog wcześniejszych gier Game Boy, kiedy je konfigurowałem” – powiedział. „Za dużo tego [is what] W przeszłości nazwałem to „horrorem na Halloween” – jako motyw horroru, aby nie onieśmielać. Jest to w 100% zrozumiałe jako gra przenośna i jej grupa docelowa, ale myślę, że trochę z tego też jest ”.

READ  Przypomnienie: nie potrzebujesz kursu Mario Kart 8 Deluxe Booster, aby zagrać w DLC

Dostępne bezpłatnie na Itch.io, Ograniczony fizyczny zestaw plików Deadeus Sprzedawane również przez Spacebot Interactive, Pojedynczy wydawca założony przez Chrisa Richa. Spacebot rozpoczął się, gdy Reach zdecydował się sprzedać swoją grę RPG Game Boy Fantasy, Zrodzony ze smoka. Powoli rozszerza się, aby objąć więcej twórców i chce stworzyć bibliotekę, która rozszerza to, czego ludzie oczekują od najstarszych urządzeń przenośnych Nintendo.

„Spędziłem dużo czasu przeszukując wcześniejszy katalog gier Game Boy… wiele z nich [is] Horror na Halloween, podobnie jak motyw horroru, nie ma na celu zastraszania.

Deweloper Deadeus Izma

„Wspaniale jest widzieć gry tworzone na Game Boya, że ​​nie mogliśmy do nich wrócić w tamtych czasach” – powiedział Rich w e-mailu. „Właściwie mam inną grę, która jest zupełnie inna niż jakakolwiek inna gra, w którą grałem i jest gotowa do wydania”.

Akt miłości

Spacebot jest jednym z wielu wydawców, którzy rozprowadzają gry Game Boy tak, jakbyśmy byli jeszcze w połowie lat 90., używając odpowiednich dla wieku pudełek, instrukcji obsługi i wkładów do uzupełnienia fizycznego opakowania. Poszczególne części są układane luzem, a następnie często składane ręcznie przez jedną osobę.

Wszystko to jest aktem miłości, napędzanym połączeniem młodzieńczej tęsknoty i przystępności dla fizycznych ludzi Game Boy z pewnym wdziękiem. To sprawdzeni kolekcjonerzy, którzy tworzą własną wersję winylu; Zamiast 12-calowych płyt LP w Wild Colours, robią małe szare pudełka, które zazwyczaj mieszczą mniej niż 1 MB pamięci.

Emocjonalność jest kluczem do Spacebota. Pierwszą przeszkodą dla deweloperów, którzy chcą być częścią rosnącej linii tytułów Game Boy wydawcy, jest wzbudzenie zainteresowania Reacha. Oznacza to przedstawienie czegoś, co daje mu „tę ekscytację i iskrę nostalgii”, a także jasną wizję projektu i tego, komu się spodoba. Po osiągnięciu porozumienia rozpoczyna się rygorystyczny proces testowania błędów, zanim przejdziemy do projektowania grafiki i szczepień, uruchomienia zamówienia w przedsprzedaży, a następnie spełnienia żądania.

To rozdziela obciążenie pracą z rozwoju na dostawanie wózków w ręce ludzi, a niektóre prace bez pośrednika. John Roo był jego wydawcą, odkąd zaczął sprzedawać swoją grę, Uchwyć misjęUrządzenia Game Boy z dobrymi intencjami. Mój duchowy następca pasmo górskiejest Misja policyjna Zabawki, Uchwyć misję Jest to gra RPG z siedmioma różnymi zakończeniami, które są odblokowywane na podstawie twoich umiejętności jako gracza. Lubi DeadeusZostał zbudowany za pomocą GB Studio, chociaż Roo musiał dokonać pewnych niestandardowych zmian w silniku, aby dopasować go do swoich potrzeb.

„Musiałem wykazać się kreatywnością. Teraz możesz tworzyć listy i inne tego typu rzeczy, ale nie było to dla mnie dostępne, kiedy tworzyłem Uchwyć misję– Ru powiedział do mnie. Te proste funkcje dostępne w silniku w tamtym czasie nie istniały. To było coś, co później dodali do silnika i zrobili normalne funkcje, które dodawałem sam. „

Ulepszony silnik

Twórca treści Chris Maltby nadal aktualizuje GB Studio–Wersja 2.0.0 właśnie weszła do beta– Jego prosta funkcja była centralną siłą w postępowym rozwoju Game Boya i ewolucji w stylu retro. To samo narzędzie jest oparte na oprogramowaniu internetowym od późnych lat 90. XX wieku, kiedy twórcy online znajdowali dla siebie zupełnie inne doświadczenia.

„Społeczność Game Boy powstała w 1999 roku wokół IIRC, GBDev” Super Jetpack DX Współtwórca projektu, Quang Nguyen, powiedział: „Spędzaliśmy dużo czasu i tam [were] Zbiór witryn programistycznych Game Boy połączonych ze sobą za pośrednictwem seminariów internetowych. „

W tym momencie Game Boy Color miał zaledwie rok, a system kwitł. Domowi piwowarzy o podobnych poglądach dzielili się wiedzą na temat kodowania itp. Za pośrednictwem forów dyskusyjnych i czatów, katalizowanych przez Michaela Hope i Pascala Villbara. GBDK, Zestaw deweloperski Game Boy o otwartym kodzie źródłowym.

„Ludzie dużo mi mówili, kiedy zaczynałam [game development] Możesz nauczyć się dowolnego symbolu, ale jeśli nie rozumiesz, jak działa logika gry, trudno będzie cokolwiek zrobić ”.

Deweloper Deadeus Izma

Korzystając z tego oprogramowania, Nguyen przerobił 1983 Jetpack, Gra ZX Spectrum, jak Super Jetpack I Uruchom go online. Dwie dekady później, po blokadach w 2020 r.Nguyen pozostało bezrobotnymi, on i jego brat zostali pełnoetatowymi programistami w Asobi.tech i zostali zwolnieni. Super Jetpack DX, Ulepszona wersja Game Boy Color z tej pierwszej wersji.

Hope i Felbar już dawno zrezygnowali z GBDK, ale wielu fanów wskrzesiło go jako GBDK 2020. Przynajmniej część GB Studio polega na tej aktualizacji, co oznacza, że ​​programiści liczą teraz na wcześniejszą pomysłowość członków GBDev, niezależnie od tego, czy o tym wiedzą, czy nie. Nguyen nadal używa GBDK i od samego początku udostępniał cały stary kod źródłowy i dokumenty projektowe Super Jetpack DX.

Najnowsza wersja GB Studio oferuje większą różnorodność niż kiedykolwiek, w tym możliwość implementacji mechaniki wskaż i kliknij za pomocą interfejsu Game Boy. Twórcy zachęcani są do ręcznego kodowania gier Game Boy w C i sprzedaży wiązanej, co oznacza, że ​​każdy deweloper, z którym rozmawiałem, jest w najlepszym razie trudną praktyką. Narzędzia takie jak GB Studio i GBDK 2020 ułatwiają przekształcenie pomysłu w coś, co można odtworzyć, nawet jeśli masz węższe opcje.

Chłopak na zawsze

„Ludzie dużo mi mówili, kiedy zaczynałam [game development] Możesz nauczyć się dowolnego symbolu, ale jeśli nie rozumiesz, jak działa logika gry, trudno będzie cokolwiek zrobić ”- wyjaśnia Izma. Dzięki GB Studio [by] Wprowadzając kod w znacznie bardziej podstawowy sposób, odsuwa on najtrudniejszą część i możesz eksperymentować i uczyć się w ten sposób. „

Kolejna gra w Roo jest już w toku. Użyj pseudonimu internetowego Pokój retro ro, Planuje publikować i produkować więcej dzieł sztuki i mediów inspirowanych latami 90. Izma majstruje przy czymś innym związanym z Game Boyem, podczas gdy Asobi.tech pracuje nad uzyskaniem drugiego wydruku z Super Jetpack DX, Of Pocket Pixel Design, jest poza domem po wielu opóźnieniach.

Bez względu na to, co ktoś robi, o ile Roo, Izma i Maltby przekazują swoją wiedzę tak, jak Nguyen i twórcy domów w latach 90. ubiegłego wieku, rozwój Game Boya będzie kontynuowany przez wiele lat.

„Stoimy na ramionach gigantów” – powiedział Nguyen. „To, czego się nauczyłem, to rzeczy, które ludzie robili wcześniej, a rzeczy, które ludzie robią teraz, to rzeczy, które robiłeś wcześniej. Wiele osób nadal używa starych narzędzi. GBDK 2020 DiscordA ponieważ jest to oprogramowanie typu open source, wspaniale jest widzieć, jak młodsze pokolenie korzysta z tego starożytnego źródła i dalej je rozwija i naprawia błędy. „