Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Dlaczego Twoje zamówienie DoorDash jest opóźnione? Mogą to być usterki techniczne

Matthew Irvine dostarcza posiłki kilka dni w tygodniu do Dordash w Seattle. Kilka miesięcy temu właśnie otrzymał zamówienie od Buffalo Wild Wings, gdy system transmisji uległ awarii. Ponieważ nie pojawiły się żadne informacje o miejscu docelowym, Ervin nie był w stanie dostarczyć przesyłki do swojego klienta. Nie mógł też otrzymać dalszych rozkazów, dopóki system nie wrócił do działania – trzy godziny później.

Ervin mówi, że często nie jest w stanie rozpocząć lub zakończyć dostaw z powodu awarii systemu wysyłkowego firmy. „To regularne cotygodniowe wydarzenie” – mówi. Najgorsze są piątki, mówi Irvin, który dostarcza dla DoorDash od 2018 roku.

Awarie systemu mogą być paraliżujące dla armii kierowców dostawczych DoorDash — zwanych śmigłowcami — których każdy ruch jest dyktowany przez algorytmy. Dotyczy klientów, których zamówienia zostały utracone lub dostarczone późno i zimno.

„Klienci wpadną w panikę, [asking] „Dlaczego moje zamówienie nie zostało dostarczone?” mówi Stephanie Adams, bombowiec w Morehead City w Północnej Karolinie. „Cóż, nie został dostarczony, ponieważ nie możemy go zobaczyć”. Pamiętasz awarię systemu z lata 2021 roku, która trwała dwie godziny.

Dashery są opłacane dostawą, a nie godzinami. Więc czas stracony z powodu przerw to strata pieniędzy. Oprócz radzenia sobie z przerwami w dostawie, hakerzy korzystający z aplikacji firmy na Androida od dawna muszą zmagać się z usterkami, takimi jak brakujące informacje o dostawie, zmniejszające ich zdolność do realizacji dostaw i otrzymywania płatności.

DoorDash przyznaje, że ma więcej problemów z aplikacją na Androida niż z wersją na iOS, chociaż firma twierdzi, że wydajność poprawiła się w ostatnich miesiącach. Firma nie zajęła się problemem awarii w całym systemie, pomimo wielu próśb o komentarz.

Jak wynika z naszych wywiadów z hakerami, za niestabilne żądania często odpowiada błędna technologia. Ich twierdzenia są poparte ogromnymi ocenami użytkowników aplikacji DoorDash Driver oraz postami w mediach społecznościowych od hakerów, zwłaszcza w Reddit’s DoorDash Drivers Group z 126 000 członków.

„Możesz być w trakcie składania zamówienia… korzystając z nawigacji w aplikacji, co oznacza, że ​​możesz nie mieć adresu i możliwości faktycznego zrealizowania zamówienia” — wyjaśnia Lyle Wellner, sprzątacz z San Diego. „Więc cokolwiek robisz, nie możesz iść do przodu”. Przerwy mogą trwać od 15 minut do całego dnia, a większe przerwy zdarzają się tak często, jak co tydzień, mówi.

READ  Kto gra Sookie w serialu aktorskim „Avatar: Ostatni władca wiatru”?

Niektóre z nich są poza kontrolą DoorDash. Na przykład 7 grudnia ubiegłego roku dostawca usług w chmurze Amazon Web Services, byłem na dole od kilku godzin—dotyka kilku dużych firm, w tym Netflix i Delta Airlines. Ale problemy DoorDash wykraczają poza awarie AWS. Wyszukiwanie hasła „przestój” na stronie sterowników DoorDash w serwisie Reddit daje około 200 wyników, wiele z nich po grudniowej awarii AWS. Dodatkowi kierowcy, z którymi rozmawialiśmy, również wspominają o przestojach w innych miesiącach.

Quan, dzban z hrabstwa Orange w Kalifornii, ma historie podobne do historii Irvina i Wellnera. (Poprosił nas, abyśmy nie ujawniali jego nazwiska, bojąc się odwetu DoorDash.) Opisuje cotygodniowe przerwy w działaniu systemu dyspozytorskiego, chociaż twierdzi, że awarie były rzadsze w ostatnich miesiącach. Wellner mówi również, że sytuacja zaciemnienia uległa poprawie.

Quan i Wilner to wiele aplikacji — przełączanie między DoorDash a innymi platformami roboczymi, w tym Uber Eats i Grubhub. „Ze wszystkich dostępnych aplikacji DoorDash jest najbardziej wadliwy” — mówi Quan.

Istnieje kilka danych do wykonania kopii zapasowej tych kont dasher: Downdetektor, który agreguje źródła przesłanych przez użytkowników raportów o awariach w aplikacjach i witrynach internetowych, zapewnia 24-godzinne migawki przedstawiające liczbę zgłoszonych incydentów w 15-minutowych odstępach. (Downdetector odmówił dostarczenia długoterminowych danych trendów do szybka firmaktóry jest jednocześnie prośbą o rozmowę kwalifikacyjną.)

Downdetector DoorDash zgłasza awarię usługi rankiem 15 lutego.

Skanowanie Downdetectora w okresie 10 dni (od 23 stycznia do 1 lutego) wykazało znacznie więcej raportów o awariach użytkowników DoorDash niż Uber Eats i Grubhub. (Niedawne kontrole wyrywkowe wykazały podobny schemat). Downdetector zlicza raporty wysłane przez każdą osobę, dzięki czemu wiele raportów może odpowiadać temu samemu przestojowi.

26 stycznia był typowym dniem. Raporty o awariach Uber Eats i Grubhub nigdy nie osiągnęły 20, podczas gdy DoorDash osiągnął 75. Dzień wcześniej raporty o awariach DoorDash wzrosły do ​​377. (Jeden godny uwagi wyjątek od trendów wśród dostawców: 27 stycznia raporty Uber Eats wzrosły do ​​377. Krótko mówiąc do 3898. W tym okresie nie wystąpiły żadne poważne przerwy w działaniu usługi AWS).

READ  „Geografie samotności” Jacqueline Mills zdobyły nagrodę dla najlepszego filmu kanadyjskiego od Hot Docs
Zgłoszenia awarii usług Uber Eats
Raporty o awariach Uber Eats firmy Downdetector z rana 15 lutego.

Różnice te mogą wynikać ze skali. DoorDash dominuje w branży dostaw żywności w USA, stanowiąc 58% sprzedaży w styczniu, według Skala Bloomberga IIA Tak więc pojedyncza awaria może wpłynąć na większą liczbę mieszadeł, dostawę posiłków i klientów. Uber Eats ma 24% rynku, a Grubhub 15%.

Aplikacja z błędami

Wielu hakerów twierdzi, że poza zakłóceniami wpływającymi na system dyspozytorski, aplikacja DoorDash na Androida dla kierowców jest błędna. Szybkie wyszukiwanie na Reddicie pozwoliło znaleźć kilkanaście ostatnich dyskusji na temat problemów technicznych. Obejmują one zawieszanie się, awarie, niedziałające przyciski i przypisania, które są nagle przerywane.

Post na Reddicie o aplikacji DoorDash
Opublikowany w r/doordash_drivers od 13 stycznia.

Sterownik DoorDash dla Androida Oceniony na 2,9 gwiazdki w Google PlayMnożą się reklamacje techniczne. Sytuacja nie była lepsza dla Grubhuba, który otrzymał 2,8 gwiazdki. Aplikacja kierowcy Ubera, która obsługuje zarówno wspólne przejazdy, jak i Uber Eats, ma 3,9 gwiazdki. Z drugiej strony aplikacja kierowcy DoorDash na iOS zdobyła 4,7 gwiazdki w Apple App Store.

Tyler Nguyen, sprzątacz w hrabstwie St. Charles w stanie Missouri, niedawno przeszedł z iPhone’a – który twierdzi, że aplikacja DoorDash ma tylko drobne problemy – na urządzenie Samsung z Androidem. „Aplikacja DoorDash na Androida jest naprawdę zła” – mówi.

W aplikacji często brakuje kluczowych informacji, których Nguyen potrzebuje do realizacji swoich zamówień. „Powie po prostu:„ McDonald’s … ale nie pokaże toru i nie pokaże mil ”- mówi. „Więc po prostu muszę tam siedzieć. Czasami się ładuje, czasami nie.”

Recenzja aplikacji DoorDash w Google Play
Typowa recenzja użytkownika DoorDash Driver z Google Play.

Nguyen i inni uciekli się do sztuczek, aby ominąć przeszłe awarie, takie jak klikanie tam iz powrotem między ekranami w aplikacji. Często muszą opuścić program siłą. Quan mówi, że musiał nawet zrestartować swój telefon. Te luki w aplikacji mogą stanowić zagrożenie dla intruzów, którzy muszą sobie z nimi radzić podczas jazdy.

W liście do szybka firmaRzeczniczka DoorDash, Lisa Singh, powiedziała: „Nie jesteśmy świadomi niczego, co ostatnio spowodowało problemy w przypadku Dasherów na Androidzie”. Wyjaśniła, że ​​potwierdzają to wewnętrzne oceny i raporty przekazywane przez kierowców, które pokazują konsekwentną poprawę aplikacji od listopada. „W rzeczywistości mniej osób zgłasza problemy z aplikacją, a ci, którzy wspominają, są mniej sfrustrowani niż pod koniec ubiegłego roku” – powiedział Singh.

READ  Mińsk oskarża Francję o piractwo po tym, jak Białoruś odmówiła lotu

Sterowniki, z którymi rozmawialiśmy, nie zauważyły ​​jeszcze poprawy, nawet po ostatnich aktualizacjach.

DoorDash opisuje kompleksowy system testowania i oceny jakości swoich aplikacji. Należą do nich „dedykowana grupa menedżerów produktu, inżynierów i personelu operacyjnego, którzy pracują nad kwestiami segregacji”, powiedział Singh. Firma ma również pulę setek hakerów, którzy nabyli wczesne wersje aplikacji, aby przekazać opinie.

Singh powiedział, że problemy takie jak zawieszanie się i awarie często występują na starszych telefonach z Androidem. Ponadto różne telefony z Androidem – na przykład z większymi rozmiarami ekranu i większą ilością pamięci – sprawiają, że optymalizacja aplikacji na Androidzie jest trudniejsza niż na iPhonach.

Sterowniki, z którymi rozmawialiśmy, nie zauważyły ​​jeszcze poprawy, nawet po ostatnich aktualizacjach. „Aplikacja zawsze zawierała błędy i była bardzo niestabilna” — mówi Wellner. Zarówno Reddit, jak i Google Play wciąż są pełne niedawnych skarg.

Doświadczenie Wellnera kontrastuje z tym, co DoorDash mówi o starszych telefonach. Korzysta z OnePlus 8 – telefonu, który zadebiutował w kwietniu 2020 roku. Quan jest właścicielem OnePlus 8 Pro, który został wydany w tym samym czasie. Tyler Nguyen, który DoorDash Android nazywa „złośliwą ofertą”, kupił Samsung Galaxy Z Flip3 – model z sierpnia 2021 roku. Tymczasem Matthew Ervin jest właścicielem iPhone’a 12 Pro Max z 2020 roku. Doświadczenia tych hakerów przeczą wszelkim twierdzeniom, że większość problemy są ograniczone do starszych telefonów z systemem Android.

A po tym, co może być przerwą w awariach systemu, 15 lutego DoorDash doznał poważnego przestoju, mówi Irvin Wellner. Downdetector zgłosił również „potencjalne problemy” tego dnia.

DoorDash twierdzi, że robi postępy w rozwiązywaniu problemów technicznych, a liczba przestojów mogła się zmniejszyć w ostatnich tygodniach. Ale skargi na aplikacje pozostają i nie jest jasne, czy DoorDash ostatecznie rozwiązał awarię systemu wysyłkowego. Więc jeśli twoja aplikacja zostanie zniekształcona, twoja wyrzutnia wody może nie być winna, co może być robieniem jednej rzeczy, której nikt nie chce robić: zmaganiem się z bezużyteczną aplikacją.