Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Dlaczego przyszłość gier może być w naszych rękach |  nowości naukowe i technologiczne

Dlaczego przyszłość gier może być w naszych rękach | nowości naukowe i technologiczne

Konsole do gier wideo stają się coraz większe.

Oryginalna wersja startowa Play Station 5 waży 4,5 kg, dwa razy więcej niż jego poprzednik (2,8 kg).

The X-Box Seria X była tak duża, że ​​wielu w Internecie żartobliwie twierdziło, że jest wielkości małej lodówki – co doprowadziło do Microsoft Do produkcji prawdziwej mini-lodówki w formie konsoli.

Ale wraz z postępem technologii nieuchronnie zmniejsza się, ponieważ więcej baterii, mocy obliczeniowej i pamięci jest upchanych w mniejszej obudowie telefonu lub laptopa.

To samo dotyczy gier wideo.

Nintendo Rozpoczął szlak ręcznych gier hybrydowych, wypuszczając Switcha, który stał się najszybszą konsolą domową, która osiągnęła 100 milionów sprzedanych egzemplarzy w 2021 roku.

Jego zdolność do funkcjonowania jako tradycyjna i przenośna konsola telewizyjna przyciąga klientów szybciej niż jest to możliwe do wyprodukowania.

Teraz konkurenci, tacy jak Steam Deck, wkraczają na rynek gier mobilnych, oferując lepsze karty graficzne, pamięć masową i procesory.

Jedną z firm, która latem wypuściła na rynek własny laptop, jest Aya.

Flagowy produkt chińskiej firmy Neo Air Pro ma ogromne 30 GB pamięci RAM, przyzwoity czas pracy baterii i kartę graficzną wystarczająco mocną, aby uruchamiać najnowsze przebojowe gry w podróży.

Kiedy Sky News przetestowało to, gry takie jak Overwatch, Call Of Duty i FIFA radziły sobie dobrze przy niskich ustawieniach graficznych przy 60 klatkach na sekundę. Urządzenie ma również wyjście USB-C, które umożliwia podłączenie fizycznej klawiatury, myszy i monitora i przekształcenie tego doładowanego Game Boya w komputer stacjonarny do gier.

obrazek:
Nowy Air Pro. Zdjęcie: Aya Niu

Czy gry wideo otrzymają własny Netflix?

Ale telefony komórkowe również świecą w grach.

Pojawienie się strumieniowania gier, podobnie jak Netflix, umożliwia graczom granie w najbardziej intensywne graficznie wersje na rynku na smartfonie średniej klasy.

READ  Jak oceniasz recenzję Horizon Forbidden West: Burning Shores?

Tam, gdzie Twój iPhone mógł być tradycyjnie używany do grania w klasyki, takie jak Clash Of Clans lub Farmville, teraz może przesyłać strumieniowo ogromne gry PlayStation lub Xbox za pomocą połączenia 5G.

Xbox, PlayStation i Google (Przynajmniej na razieOferuje usługi przesyłania strumieniowego w chmurze, które umożliwiają graczom granie w obsługiwane gry online.

Sky News przetestowało aplikację do przesyłania strumieniowego w chmurze Xbox zainstalowaną na składanym smartfonie Oppo, Find N.

Ekran OLED telefonu (produkowany przez tego samego producenta, który produkuje składane wyświetlacze Samsunga) składa się, dwukrotnie zwiększając rozmiar oryginalnego ekranu, znacznie poprawiając wrażenia z gry w podróży.

Korzystając ze stabilnego połączenia EE 5G, byliśmy w stanie przesyłać strumieniowo Forza Horizon 5, jedną z najbardziej wymagających graficznie gier na rynku, z niewielkimi lub żadnymi opóźnieniami.

Wraz z poprawą szybkości łączy szerokopasmowych i transmisji danych w Wielkiej Brytanii, gry w chmurze mogą stać się preferowanym medium dla graczy.

Jednak format otrzymał ostatnio trafienie, gdy Google ogłosił, że zamyka swoją usługę Stadia.

Była to jedna z pierwszych takich usług, która została uruchomiona w Wielkiej Brytanii, ale nie wzbudziła wystarczającego zainteresowania graczy, aby gigant z Doliny Krzemowej mógł ją kontynuować.

Przeczytaj więcej nowości technicznych:
Rozmawialiśmy z najnowszym chatbotem AI Google
Przyszłość Twittera pod kierownictwem Elona Muska

Phil Harrison na Stadia podczas premiery w marcu 2019 r.
obrazek:
Google Stadia ogłoszono z wielkimi fanfarami w 2019 roku, ale w nowym roku zamknięto

Gry w chmurze to przyszłość.

Mike Rose, założyciel No More Robots, wydawcy gier, który niedawno musiał anulować wersję Stadia tytułu Soccer Story, powiedział Sky News: „Wydaje mi się, że pismo było już od jakiegoś czasu… To było bardzo jasne miała umrzeć na czas. Co. Chodziło o to, kiedy to się stanie.

„Jestem całkowicie przekonany, że gry w chmurze będą przyszłością gier wideo”.

READ  Kuo: Tylko modele iPhone'a 14 Pro otrzymują chip „A16”, standardowe modele zachowują A15

Rose powiedział, że usługi w chmurze, takie jak Xbox, prawdopodobnie przetrwają, ponieważ mają bardziej zróżnicowaną ofertę: „Problem, jaki miał Stadia, polegał na tym, że próbowała uruchomić zupełnie nowy sklep skoncentrowany wyłącznie na chmurze, zamiast pozwalać ludziom na uczestnictwo w chmurze gry krok po kroku”.

W wotum zaufania No More Robots ma około pół tuzina gier, które trafią do xCloud od Microsoftu w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Według rządu 68% budynków w Wielkiej Brytanii ma teraz dostęp do szerokopasmowego łącza gigabitowego, a celem jest osiągnięcie co najmniej 85% zasięgu gigabitowego w całym kraju do 2025 roku.

To, jak szybko ludzie przyjmą stale rosnącą ofertę usług gier w chmurze podobnych do Netflix, będzie w dużej mierze zależeć od tego, czy takie cele infrastruktury zostaną osiągnięte.