Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Digital Foundry działa teraz z RTX 4090 i DLSS 3

Wcześniej dzisiaj Nvidia wreszcie ujawniła nowe karty graficzne RTX 4090 i RTX 4080, oparte na architekturze Ada Lovelace. Od kilku dni pracujemy bezpośrednio z RTX 4090 i ciężko pracujemy nad zawartością, która koncentruje się na najnowszej technologii generowania ramek opartej na sztucznej inteligencji — DLSS 3.

Pierwsze wrażenia na temat samego RTX 4090? Jest to z pewnością jeden z największych wzrostów wydajności, jakie widzieliśmy z pokolenia na pokolenie, nawet w oparciu o ograniczone testy. Gry 4K dla monitorów i telewizorów o wysokiej częstotliwości odświeżania nie stanowią problemu w większości nowoczesnych gier – więc 8K przy 60 klatkach na sekundę jest teraz opłacalne, jeśli jesteś jednym z szaleńców (takich jak ja), którzy już mają telewizor 8K. Połącz ten wzrost wydajności z nową technologią DLSS 3 — z generowaniem ramek w oparciu o sztuczną inteligencję — i nagle najbardziej intensywne obciążenia podczas grania na komputerze PC będą bezbłędnie odtwarzane.

Mieliśmy nadzieję, że nasz pełny film będzie gotowy na ten dzień, ale po spędzeniu w nim całego weekendu jeszcze nie skończyliśmy i potrzebujemy trochę więcej czasu – więc w tym przypadku przygotowaliśmy zwiastun pokazujący część prac, które już wykonaliśmy.

Digital Foundry pracuje z RTX 4090 — i jeszcze w tym tygodniu przedstawi pierwszy podgląd na DLSS 3.

DLSS 3 składa się głównie z trzech komponentów: Istniejące technologie aktualizacji AI DLSS 2 działają w parze z zupełnie nową technologią tworzenia ramek AI przy użyciu nowego generatora przepływu optycznego, mieszczącego się w nowej architekturze Ada Lovelace. Zasadniczo dwie klatki są tworzone przy użyciu istniejących technik renderowania, a następnie trzecia „interpolowana” klatka jest wstawiana między nie przy użyciu nowej technologii generowania klatek. Buforowanie dwóch klatek w ten sposób będzie oczywiście miało efekty opóźnień, co oznacza, że ​​technologia redukcji opóźnień wejściowych Nvidii – Reflex – jest obowiązkowym trzecim dodatkiem do pakietu DLSS 3. Chodzi o to, aby złagodzić dodatkowe opóźnienia spowodowane interpolacją klatek z Reflexem.

READ  Rozpoczyna się wyprzedaż z okazji 24. urodzin w Google Store

Tak więc główne pytania stojące przed nowymi technologiami są proste: jaka jest jakość interpolowanych ramek i do jakiego stopnia opóźnienie wejściowe zwiększa się lub zmniejsza w oparciu o buforowanie ramek w połączeniu z wszelkimi łagodzeniami zapewnianymi przez Reflex. Ważne jest, aby zrozumieć ograniczenia, a także mocne strony: na przykład gracze e-sportu polegają na wyższej liczbie klatek na sekundę, aby znacznie zmniejszyć opóźnienia – tutaj aplikacje prawdopodobnie będą ograniczone. Jednak jednocześnie oglądanie bardziej obciążających treści na Triple A płynnie działa na LG OLED CX z maksymalną częstotliwością odświeżania 120 Hz.

Będziemy starać się omówić te tematy i więcej w szerokim zakresie, nasza zawartość pojawi się jeszcze w tym tygodniu, ale przynajmniej na razie powyższy zwiastun powinien dać wyobrażenie o tym, jak dobry jest DLSS 3 i niektóre z testów, które biegłem. Oczywiście dostarczanie wideo 4K 120 fps nie jest w tej chwili dostępne, więc nagraliśmy nasz materiał z połową szybkości, dzięki czemu można zobaczyć każdą klatkę.

To był bardzo wymagający projekt (nie tylko dlatego, że na początku nie było przechwytywania 4K 120 fps), ale zawartość, nad którą pracujemy, układa się naprawdę dobrze. Spodziewaj się zobaczyć ostatni kawałek pokazany jeszcze w tym tygodniu.