Deweloper Outriders powiedział, że Square Enix jeszcze nie uiściło opłaty za posiadanie, co wskazuje, że nawet jej jeszcze nie uregulował.
w Certyfikat finansowy, polska firma People Can Fly poinformowała, że do 16 sierpnia nie otrzymała tantiem za sprzedaż looter-shooter od wydawcy Square Enix.
Opłaty licencyjne będą wypłacane PCF, jeśli wpływy netto ze sprzedaży Outriders doprowadzą do wcześniej uzgodnionego poziomu przychodów Square Enix ponad koszty poniesione w związku z zapewnieniem jakości, dystrybucją i marketingiem. Zasadniczo umowa stanowi, że PCF uzyskuje kapitał z zysków dopiero po zwrocie inwestycji przez Square Enix.
Termin zapłaty tej opłaty licencyjnej od Square Enix wynosił 45 dni od końca kwartału kalendarzowego i upłynął 14 sierpnia. Nie dokonano żadnych płatności w dniu 15 sierpnia – pierwszego dnia roboczego następującego po tym dniu – co skłoniło PCF do stwierdzenia „nie ma podstaw do wypłaty przez wydawcę Spółce tantiem za okres od 1 kwietnia 2021 do 30 czerwca 2021” . Outriders wyszedł 1 kwietnia.
Sugestia jest taka, że Outriders nie zdołał wyjść na prostą z Square Enix, ale wydaje się, że PCF nie jest pewien, co dokładnie się stało — Square Enix został oskarżony o nie dostarczanie żadnych informacji dotyczących sprzedaży, dochodów lub kosztów związanych z rozwojem i wdrażaniem Outriderów .
Prezydent Francuskiej Partii Komunistycznej Sebastian Wojciechowski Powiedziała: „Nie mamy żadnych danych dotyczących sprzedaży Outriderów – szacujemy je na od dwóch do trzech milionów sztuk i założyliśmy, że był to wynik gwarantujący rentowność tego projektu w pierwszym kwartale sprzedaży. Brak refundacji przez wydawca prawdopodobnie oznacza, że według Square Enix nie jest to sytuacja”.
Następnie Wojciechowski zaczął spekulować na temat przyczyny tego niedoboru dochodów:
„Mogło to wynikać z niektórych elementów polityki sprzedaży Square Enix, o których nie znamy szczegółów, takich jak partnerstwa, które wydawca zawarł z platformami dystrybucyjnymi lub podmiotami oferującymi Outriders jako dodatek do swoich produktów. poziom rentowności może również oznaczać, że koszty ponoszone przez wydawcę są wyższe niż oczekiwane.
„Ale nie chcę spekulować; będziemy dalej analizować sytuację. Należy jednak zauważyć, że takie wyjaśnienia wymagają czasu, a nasz wpływ na stanowisko wydawcy jest ograniczony.”
Wiadomość ta jest niespodzianką, biorąc pod uwagę, że Square Enix mówił o sukcesie Outriderów wkrótce po premierze.
W maju Square Enix Powiedziała Outriders „było na skraju stania się kolejną wielką serią firmy” po tym, jak 3,5 miliona unikalnych graczy przybyło do gry w pierwszym miesiącu. Przynajmniej część sukcesu Outriderów można przypisać premierze pierwszego dnia w ramach Xbox Game Pass.
Następnie w czerwcu Square Enix Powiedziała Była „mile zaskoczona” sukcesem swojego nowego adresu IP, zauważając, że „odsetek sprzedaży cyfrowej tytułu był bardzo wysoki” i nalegała na swoją „decyzję o udostępnieniu Outriders w ramach Xbox Game Pass Microsoftu, gdy tylko tytuł zostanie uruchomiona również. [its] przychylność”.
Microsoft drażnił się, że strzelanka pojawi się na Xbox Game Pass zaledwie dwa tygodnie przed premierą, a Outriders szybko stało się jednym z najpopularniejszych programów w serwisie.
Kilka miesięcy później Square Enix powiedział, że pomimo „drobnych problemów” z błędami i niestabilnością serwera, Outriders „ma dobry początek jako nowy adres IP”.
Może za mało? Eurogamer skontaktował się ze Square Enix w celu uzyskania komentarza.
Patrząc w przyszłość, Wojciechowski powiedział, że „ogon sprzedaży” Outriderów „przed nami”. PCF pracuje nad wsparciem Outriderów większą ilością zawartości, która zostanie wkrótce ujawniona. Firma liczy również na więcej promocji od Square Enix i spodziewa się w tym roku wypłacić pierwsze tantiemy ze sprzedaży Outriderów.
People Can Fly pracuje obecnie nad projektem Dagger dla Take-Two Interactive oraz projektem Gemini, nową grą dla Square Enix. nieodpowiedni!
PCF powiedział, że pracuje również nad nową grą, którą zamierza wydać samodzielnie, co ma sens w kontekście problemów ze Square Enix.
„Współpraca z wydawcą ma wiele zalet, ale też i wad – jedną z nich jest niski wpływ PCF na działania sprzedażowe oraz niekompletność lub – jak w tym przypadku – brak pozyskanych od wydawcy danych w tym zakresie” Wojciechowski zakończył.
„To jeden z powodów, dla których wspólnie z wydawcami zdecydowaliśmy się rozwijać projekty, których własność intelektualna pozostaje własnością firmy i które firma będzie publikować”.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro