Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

David Lynch o Re-Mastering Inland Empire, powracający do swojej wcześniejszej pracy i możliwości robienia na wydmach

David Lynch o Re-Mastering Inland Empire, powracający do swojej wcześniejszej pracy i możliwości robienia na wydmach

David Lynch i Laura Dern na premierze filmu Inland Empire w 2006 roku

Fantastyczna epopeja psychologiczna, którą można szeroko opisać jako eksplorację złamanej tożsamości, 2006 Imperium śródlądowe Jest to prawdopodobnie najbardziej labiryntowa i wymagająca praca reżysera Davida Lyncha i oczywiście coś mówi.

W roli głównej Laura Dern jako aktorka grająca bardzo pożądaną rolę u boku gwiazdy filmowej (Justin Theroux) w filmie Na szczycie niebieskiego jutra, remake rzekomo przeklętej opowieści cygańskiej, Lynch zanurza się i wycofuje ze scen związanych z ich ekranowymi tożsamościami, ukazując ponury sitcom o antropomorficznych królikach, grupie polskich prostytutek, agresywnym hipnotyzerze o imieniu Phantom i nie tylko. Lynch zawsze był konsekwentnie nieprzejrzysty i miał dobry stosunek do narracyjnego „znaczenia”, ale logika skojarzeń jego filmu okazała się o lata wyprzedzać swoje czasy, a jego swobodny, surowy nastrój wciąż uderza.

Czytaj więcej

Po pierwotnym kręceniu Imperium śródlądowe W standardowym filmie Lynch wraz z dystrybutorem Janus Films nadzorował złożony proces aktualizacji i ponownego wydania filmu w UHD/4K. Nadał mu nowe chromatyczne machnięcie, dodał warstwę ziarna i zremasterował dźwięk, używając oryginalnych mikserów filmu, Rona Inge i Deana Hurleya.

AV Klub Niedawno rozmawiał z Lynchem na temat powrotu do filmu i tego, czy wzbudziło to chęć zrobienia tego w kolejnych jego filmach.

Klub AV: z Imperium śródlądowe, rozumiem, że nie było pełnego scenariusza przedprodukcyjnego. Czy pisałeś sceny w miarę postępów?

David Lynch: Wyjaśnijmy to. Kiedy piszesz tekst, przynajmniej tak, jak mam doświadczenie, nie widzisz nagle całego tekstu, nie wypluwasz go i nie piszesz bez literówek, po prostu idealnie, na jednym posiedzeniu. To się nigdy nie zdarzy, to się nigdy nie zdarzy. Masz pomysł, piszesz go, a potem idziesz do końca i nie masz scenariusza, masz pomysł i zapisujesz go. Potem idziesz dalej, masz inny pomysł i zapisz go. Teraz masz dwa pomysły, ale żadnego scenariusza. Idziesz trochę dalej, masz trzeci pomysł i zapisujesz go. Patrzysz i mówisz: „Chwileczkę, mam trzy pomysły i żaden z nich nie jest ze sobą powiązany”. W porządku! Nie ma problemu. Nie ma tekstu, tylko trzy niepowiązane ze sobą myśli. Idziesz dalej i dostajesz czwartą myśl, a ta czwarta myśl odnosi się do pierwszych trzech i mówisz: „Och, coś się stało”. A potem, gdy coś zaczyna się dziać, napływa więcej pomysłów, Szybciej! Przychodzą szybciej, jak grupy ryb, grupy ryb! I rzecz zaczyna się pojawiać i pojawia się tekst. Ten Dokładnie Sposób, w jaki to się dzieje. I tak właśnie się stało Imperium śródlądowe.

ten Tylko Różnica polegała na tym, że zdarzyło mi się sfotografować każdy z tych trzech pierwszych pomysłów. Nie tylko je napisałem, ale je strzeliłem. Zrobiłem zestaw lub poszedłem na stronę i sfotografowałem je, a oni nie byli spokrewnieni. Potem wpadłem na czwarty pomysł, który jest o nich, a teraz utknąłem [technical format]Bo już strzeliłem do tych trzech. Ale teraz wszystko jest razem i zacząłem pisać i teraz to wszystko się zbliża. Tak to się stało. Więc nie było tak, że nie miałem scenariusza. Po drodze miałem wiadomość. Nie jest ukończony, dopóki nie zostanie ukończony, jak w przypadku każdego innego skryptu.

READ  Barbie Mauve, wizażystka i fryzjerka, ujawniła najbardziej niesamowite szczegóły dotyczące Margot Glam
Laura Dern w Davidzie Lynchu & #x002019;  s śródlądowe imperium

Laura Dern w Inland Empire Davida Lyncha

AVC: Czy sprawdziłeś ponownie? Imperium śródlądowe Czy kiedykolwiek doświadczyłeś remasteringu?

DL: Raz, ale byłem naprawdę przygnębiony, ponieważ oglądałem DVD, a niektóre sceny były tak ciemne, że nie mogłem ich zobaczyć. Pomyślałem: „Cóż, to taka katastrofa, że ​​to się dzieje na świecie”. Byłem bardzo przygnębiony. Ale potem miałem szansę to naprawić.

AVC: Imperium śródlądowe Powstał w czasie, gdy twoja tytułowa strona internetowa była wciąż wielkim projektem pasjonującym i wiem, że miałeś też ogromną pasję do Sony PD-150, na którym kręcono film. Czy ten format miniDV był równie kreatywnym elementem, co jakakolwiek inspiracja solowej narracji lub element tematyczny, który chciałeś odkryć?

DL: w pewien sposób. Wiesz, jeśli czasami widzisz zdjęcie polaroidowe po raz pierwszy, w przeciwieństwie do, nie wiem, zdjęcia ze zwykłej kamery filmowej, mówisz: „Och, mam kilka pomysłów, że może to zadziała z Polaroidem ”. I tak za każdym razem, gdy widzisz coś nowego, zaczynasz. Pojawiają się pewne pomysły, niektóre z tych pomysłów mogą prowadzić cię do więcej i otwiera się cały inny świat. Tak więc Sony PD-150, numer jeden, dał mi kilka pomysłów może właśnie w ten sposób, ze względu na swoją swobodę –Wolność. Długie, wysokie, lekkie, zachowaj to dla siebie, automatyczne ustawianie ostrości, to była zupełnie nowa gra w piłkę.

AVC: Imperium śródlądowe Przekazuje logikę asocjacyjną w sposób całkowicie intuicyjny dla młodszego pokolenia, które dorastało na hiperłączach i ping-pong w całej sieci. W momencie powstania był nowy i nowoczesny. Robić Imperium śródlądowe Czy to w ogóle przypomina migawkę z jakiejś epoki, czy jest to nieistotne?

DL: Wiesz, nieistotne, bo to naukowiec. Myślę, że filmy są dla ludzi okazją do przejścia do innego świata. Ten film tworzy świat, przez który ludzie mogą przejść i mieć doświadczenia; Każdy film to robi. Mogą przenieść cię w czasie do czegoś dawno, dawno, dawno temu. Możesz mieć film o jaskiniowcach, całej sytuacji z szukaniem drewna na opał i tym podobnych. W ten sposób każdy film jest inny.

READ  Kanadyjczyk zwycięzcą XVIII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina | Globalizm

AVC: Co najbardziej zainspirowało ten przegląd i przywrócenie? Imperium śródlądowe?

DL: Słyszałem, że są nowe technologie. Zacząłem więc od jakości Sony PD-150, która została ulepszona iw tamtych czasach to było najwięcej, co można było zrobić. Potem wyszedł. A sposób, w jaki robisz DVD i inne rzeczy, za każdym razem, gdy robisz coś z filmem, mogą być ludzie, którzy wiedzą, jak zrobić to lepiej, i tacy, którzy po prostu nie robią tego dobrze. W każdym razie czas mija, a teraz jest coś z AI, gdzie komputer patrzy na to z nowym rodzajem inteligencji i może zrobić jedwabny portfel ze świńskiego ucha. że to nie do wiary. To dopiero początek, to dopiero początek. Więc tak naprawdę nie ma znaczenia, od czego zaczynasz. W przyszłości manipulacje, które możesz wykonać, będą niesamowite.

AVC: Co jest dla Ciebie najbardziej zaskakujące w początkowych porównaniach renowacji?

DL: Co widziałeś Imperium śródlądowe Kiedyś tak było i teraz widzę, co to jest. A dla mnie to ogromny skok jakościowy. Widziałem więcej skupienieGłębsze kolory. I to nie było tak, że stało się filmem, ale dodaliśmy ziarno. Rzeczy, które możesz zrobić, wkładasz w coś własnego. Teraz jest naprawdę przystojny; To dla mnie naprawdę piękne.

AVC: Czy decyzja o dodaniu drobniejszej warstwy ziarna była prosta czy intuicyjna?

DL: Cóż, wszyscy wiedzą, że niektóre filmy wyglądają na plastikowe. A kiedy włożysz tam trochę pigułki, zaczyna wyglądać naprawdę ładnie, naprawdę fajnie. Więc wszystko sprowadza się do używania narzędzi, aby wyglądały i działały tak, jak chcesz. A teraz masz dużo narzędzi. Z Imperium śródlądowe„To tak: „To jest film, który nakręciłem” i tak to wyglądało. I było trochę smutku w twoim sercu z powodu [long pause] W jakiś sposób odebrał jej wygląd od wyjścia w świat. Powstrzymał się trochę i miał tendencję do ciągłego zwracania na siebie uwagi. Teraz myślę, że łatwiej jest wejść na ten świat.

David Lynch Imperium śródlądowe

Wewnętrzne imperium Davida Lyncha

AVC: Czy był jeden element powrotu do zdrowia, który zabrał ci dużo czasu?

DL: Czasochłonną częścią było przyjrzenie się różnym zastosowanym technikom, aby zobaczyć, która z nich jest najlepsza. Przysłali mi podzielone ekrany. Więc mam to z tej strony, to z tej strony, a potem była inna grupa z różnymi rzeczami. I widząc te wszystkie różne rzeczy, niektórzy podskoczyli. Ta dwójka, dzięki Bogu, wyskoczyła jako najlepsi. A z tych dwóch jeden był lepszy od drugiego. I tak było, po tych wszystkich różnych testach i porównaniach: Ktoś wyskoczył. Ale sprawdzenie wszystkiego zajęło dużo czasu. A potem wideo jest czasami głupie w kolorze, więc nasycasz rzeczy i zaczynasz wyglądać tak, jak w kinie. Potem dodajesz trochę zboża i wtedy wszystko zaczyna wyglądać ładnie, zwłaszcza gdy pojawia się nowa jakość i jesteś w bardzo dobrym miejscu.

READ  Co nowego w serwisie Netflix i 10 najlepszych premierach: 6 kwietnia 2022 r.

AVC: Niektórzy znani filmowcy wracają po latach do pracy z ponownym montażem, ponieważ tak jak relacja widza do dzieła sztuki może się zmieniać w czasie, tak samo twórca może się zmienić. To była nowa historia, która wycięła coś, o czym myślałem Imperium śródlądowe?

DL: nie ale Wydma– Ludzie mówili: „Nie chcesz wracać i bawić się” Wydma? „Byłem bardzo przygnębiony i obrzydliwy jego, czy wiesz? Chcę powiedzieć, kochałem wszystkich, z którymi pracowałem; Były takie cudowne. Kochałem wszystkich aktorów. Kochałem załogę. Uwielbiałem pracować w Meksyku. Podobało mi się wszystko poza tym, że nie dostałem ostatecznego cięcia. Kochałem nawet Dino [De Laurentiis]Kto nie daje mi tego, czego chcę? [laughs]. A Raffaella, producent, który był jego córką, pokochał ją. Ale to był dla mnie taki straszny smutek i porażka, i gdybym mógł wrócić do środka, pomyślałem: Cóż, może wrócę do tej osoby.

AVC: Naprawdę?

DL: Tak, ale mam na myśli, nikt… to się nie wydarzy.

AVC: Cóż, to interesujące, ponieważ w przeszłości zawsze byłem na to mniej otwarty.

David Lynch: Tak, chciałem odejść. Zawsze mówię, i to prawda, z WydmaSprzedałem zanim skończyłem. To nie tak, że w skarbcach czeka na cięcie i ponowne złożenie mnóstwo złota. To tak, jakbym wcześnie wiedział, czego chce Dino i czego mogę się pozbyć, a czego nie. I tak zacząłem sprzedawać smutną, smutną, żałosną, śmieszną historię. Ale chciałbym zobaczyć, co tam jest. Nie pamiętam, to jest dziwne [laughs]. Nie pamiętam. A więc może być fajnie – może być coś. Ale nie sądzę, że to jedwabny portfel. Wiem, że to ucho świni.

AVC: Wszyscy zakładają, że Imperium śródlądowe To będzie Twój kolejny film, który stanie się standardem. Czy w tej wersji są planowane jakieś nowe dodatkowe funkcje?

David Lynch: do Imperium śródlądowe? Nie, w ogóle nic nie wiem. To są rzeczy, które nazywam dzwonkami i gwizdkami. A jak wiecie, na Hollywood Boulevard są nowe sklepy, które go sprzedają. To film, to się liczy –kinematografia. A reszta jest jak, no wiesz, wspaniały dzień, jeśli ludzie mówią: „OK, mogę to mieć, ale jeśli nie ma dzwonków i gwizdów, nie kupię tego”, to w porządku. Ale dla mnie dzwonki i gwizdki są prawie głupie lub głupie, przepraszam. Ciężko pracujesz, aby zdobyć Film Być filmem, w pewien sposób, jego jakość i tak dalej. To jest to, czego szukasz.