Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Czym jest „indeks szminki” i dlaczego może przewidywać dane dotyczące gospodarki

Czym jest „indeks szminki” i dlaczego może przewidywać dane dotyczące gospodarki

Wraz z gwałtownym wzrostem inflacji i wieloma krajami obawiającymi się możliwej recesji, powraca gra ze wskaźnikiem szminki (Getty Images)

Co dziwne, eksperci konsumenccy twierdzą, że im więcej „małych luksusów” kupują ludzie, tym gorsze są perspektywy gospodarcze. To jest tak powszechne, jak „Indeks szminki” i mówi, że dane mogą między innymi przewidywać trend spadkowy.

Teoria narodziła się w czasie recesji w 2001 roku, kiedy Leonard Lauder, spadkobierca i prezes słynnej marki Estée LauderZauważył, że sprzedaż szminek firmy wzrosła wbrew wszelkim przeciwnościom.

W przeciwieństwie do argumentu, że ludzie powinni ograniczać nieistotne zakupy w trudnych ekonomicznie czasach, często tak nie jest.

Teoria jest wyraźnie błędna i pojawiają się pęknięcia. Czasami sprzedaż kosmetyków rośnie bardzo szybko w okresach względnej koniunktury gospodarczej i spada w okresach recesji. dopóki , Wraz ze wzrostem inflacji i możliwą recesją rozpoczynającą się w wielu krajach na całym świecie pojawiają się oznaki, że gra ze wskaźnikiem szminki powraca.ostatnio zaobserwowane Washington PostA

Podczas pandemii stosowanie maseczek na twarz zwiększyło sprzedaż lakierów do paznokci zamiast sprzedaży szminek (Getty Images)

W tej chwili, Dlaczego istnieje odwrotna zależność między zakupami kosmetyków a stanem gospodarki? Wydatki konsumenckie stanowią ponad dwie trzecie produktu krajowego brutto Stanów Zjednoczonych, dostarczając ważnych informacji o stanie gospodarki i potencjale recesji.

Natalia jest Dyrektorem ds. Urody i Analitykiem w Bambisa Firma badawcza NPD GroupW niedawnym artykule przeanalizował: AW czasach, gdy dochody są ograniczone, a wydatki na drogie rzeczy nieistotne nie wchodzą w grę, zakup szminki może być formą ucieczki od rzeczywistości.A

Bambisa określiła szminkę jako „niedrogi luksus”, który ludzie chcą wydać, nawet jeśli rezygnują z luksusów, takich jak markowe torebki czy biżuteria, powiedziała. Interesuje się handlem.

W przeciwieństwie do argumentu, że ludzie powinni ograniczać nieistotne zakupy w trudnych czasach ekonomicznych, nie zdarza się to często (Getty Images)
W przeciwieństwie do argumentu, że ludzie powinni ograniczać nieistotne zakupy w trudnych czasach ekonomicznych, nie zdarza się to często (Getty Images)

W 2001 r., kiedy Lauder po raz pierwszy wspomniał o wskaźniku, sprzedaż szminek wzrosła o 11%, podała wówczas gazeta. Magazyn Wall StreetA Sprzedaż kosmetyków wzrosła również w latach 1929-1933, kiedy Stany Zjednoczone pogrążyły się w wielkim kryzysie.Ponadto niektóre z największych światowych marek kosmetycznych odnotowały wzrost sprzedaży w 2008 r., gdy Stany Zjednoczone wkroczyły w recesję.

READ  Custom 389 ma swoje korzenie w Pride & Polish

Jednak nie tylko szminka demonstruje tę konsumencką zasadę: W czasie recesji w 2008 r. sprzedaż lakierów do paznokci gwałtownie wzrosła, ponieważ ludzie nie chodzili już do salonów, aby zaoszczędzić pieniądze.

W pierwszym roku epidemii wymóg noszenia maski przez cały czas sprawił, że zakup szminki stał się bezużyteczny.W tamtym czasie konsumenci zwrócili się w stronę zapachów: sprzedaż w Stanach Zjednoczonych wzrosła o 45% w pierwszym kwartale 2021 r. w porównaniu z poprzednim rokiem i była wyższa niż w czasach przed pandemią.

Sprzedaż kosmetyków wzrosła w latach 1929-1933, kiedy gospodarka Stanów Zjednoczonych była w trakcie Wielkiego Kryzysu (Getty Images)
Sprzedaż kosmetyków do makijażu wzrosła w latach 1929-1933, kiedy gospodarka Stanów Zjednoczonych była w trakcie Wielkiego Kryzysu (Getty Images)

Larissa Jensen, wiceprezes i konsultant branży kosmetycznej w NPD Group, powiedziała, że „W tej chwili jestTe perfumy stały się sposobem na podniesienie na duchuAi chociaż nie zawsze istnieje związek między sprzedażą szminek a kondycją gospodarki; Według ekonomisty Lou Crandalla, New York Times Jeśli chodzi o ten wskaźnik podczas recesji w 2008 r., „im bardziej realistyczna analiza, tym większa zmienność danych i tym trudniejsze jest wyodrębnienie podstawowego sygnału”.

po prostu Sprzedaż kosmetyków do makijażu ust rozpocznie się ponownie w 2022 r., w czasie, gdy wielu Amerykanów miało, delikatnie mówiąc, niepewne perspektywy gospodarcze.

Jensen powiedział, że wraz ze spadkiem zaufania konsumentów do innych produktów sprzedaż szminki wzrosła. Ten wzrost został przeniesiony również na inne produkty kosmetyczne: W pierwszym półroczu sprzedaż kosmetyków do makijażu, w tym szminek wzrosła o 20%, pielęgnacji skóry o 12%, perfum o 15%, a konsumpcja produktów do pielęgnacji włosów o 28%.

Czytaj dalej

Spadek konsumpcji: Sprzedaż detaliczna spadła o 3,5% w lipcu z powodu niepewności i komentarzy cenowych

Baza pod makijaż jest przekazywana dla lepszego życia

Od neonowych odcieni po intensywny róż: 7 globalnych stylizacji makijażu, które zdefiniują 2022