Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Czy telewizja nocna, jaką znamy, przetrwa długi strajk scenarzystów?

Na nieco ponad dzień do wygaśnięcia kontraktu Writers Guild of America ze studiami hollywoodzkimi i usługami nadawczymi, Strajk, którego tak się obawiano, wydawał się coraz bardziej prawdopodobnypierwsza przerwa od 100-dniowej zmiany paradygmatu w 2008 roku.

Wśród ofiar natychmiastowego przestoju są nocne talk-show stacji nadawczych, które w dużej mierze opierają się na aktualnym humorze i codziennych produkcjach z zagraconych pokoi scenarzystów. Następne w kolejce do zamieszania będą cotygodniowe programy wysokiego szczebla, takie jak Saturday Night Live, w tym tygodniu z Johnem Oliverem, I Czas rzeczywisty z Billem Maherem.

Ale w rzeczywistości wszystkie te programy, zwłaszcza nocne programy sieci, już teraz miały skomplikowaną przyszłość dzięki szybko zmieniającym się nawykom oglądania, zwłaszcza wśród młodszej publiczności, do której reklamodawcy chcieli dotrzeć.

Zmiana dotyczy firm medialnych i modeli biznesowych nie tylko w Hollywood – gdzie w ostatnich dniach coraz więcej zwolnień dotyka Disneya, Amazon AMZN, Paramount Global i innych – ale także w mediach społecznościowych.

Kompletne projekty biznesowe i modele, które pojawiły się w 2000 roku, zostaną zamknięte w 2020 roku. Wystarczy spojrzeć na nagrodzony Pulitzerem Buzzfeed News z zeszłego weekendu, który zawierał 160 postów, i rozmowa przy czerwonym stole, Program jest najnowszym z ekstrawaganckiego wypadu Meta do długich, przeciągających się programów Przez Facebook Watch.

Usługi przesyłania strumieniowego, z wyjątkiem AppleAAPL i Amazon, przypominają ekstrawaganckie dni wczesnej pandemii, kiedy dążenie do udziału w rynku i dodawanie subskrybentów było ważniejsze niż osiąganie zysków.

Miliardy dolarów strat później, większość firm medialnych ostro ograniczyła wydatki, próbując osiągnąć próg rentowności nadawania do 2024 r. Nawet NetflixNFLX, który zarobił około 3 miliardów dolarów w pozytywny Wolne przepływy pieniężne na 2022 r. W niedawnym wezwaniu do zarobków wskazał, że planuje wydać nieco mniej niż zeszłoroczny rachunek w wysokości 17 miliardów dolarów na oryginalne programy w 2023 r.

Podekscytowani analitycy z LightShed Entertainment zasugerowali to 17 kwietnia Strajk długich książek może być dobrą wiadomością dla Paramount + i Warner Bros. OdkrycieWkrótce wznowienie HBO Max. Przedłużający się strajk dałby obu usługom drugiego poziomu przerwę w wydatkach na treści, pozwalając im stworzyć coś bliższego pozytywnemu FCF niż ich głębokie biblioteki starych filmów i programów telewizyjnych.

Oszałamiające odejścia w zeszłym tygodniu Dona Lemona z CNN, a zwłaszcza Tuckera Carlsona z Fox News, wydawały się końcem kolejnej ery mediów, całodobowej sieci informacyjnej z intensywnie partyzanckim prime time na wszystko (ale głównie na Donalda Trumpa).

CNN dotarło już do centrum, popchnięte przez członka zarządu Johna Malone i dyrektora generalnego Davida Zaslava, podczas gdy Fox News musi bardziej martwić się o to, że zostanie osaczony po prawej stronie przez nowicjuszy, takich jak One America News Network.

Ale prawdziwe Walking Dead Shows mogą być tym, co pozostało z nocnych linii głośnikowych.

Nawet bez trwającego strajku, którego wielu się obawiało, biorąc pod uwagę zadziorną postawę WGA i złożone problemy dzielące obie strony, mniejsze nocne pokazy stopniowo się kończyły. Conan O’Brien, Samantha Bee, Dezus, Miro i Larry Wilmore byli świadkami kończenia nocnych projektów w ostatnich latach.

Szeregi przerzedziły się jeszcze bardziej w czwartek wieczorem, po tym jak James Corden przewodniczył swojemu ostatniemu epizodowi the spóźniony występ Z gwiaździstą fanfarą. 12-krotny zdobywca nagrody Emmy zostanie zastąpiony tylko przez @północodnowiony (i bardzo tani) teleturniej, który był emitowany w latach 2013-2017 na siostrzanym kanale CBS Comedy Central.

Comedy Central ma swoje własne nocne buty do wypełnienia; the Codzienny program Od czasu odejścia Trevora Noaha w grudniu na bardziej lukratywny występ jako międzynarodowy popularny komik był bez stałej kotwicy.

Te dziury w późnym składzie są symbolem większych problemów biznesowych, przed którymi stoi dzień.

Kiedy Jimmy Kimmel, Stephen Colbert i Jimmy Fallon przejęli nocne fotele w swoich sieciach, subtelnie zmienili swoje podejście do programowania. Teraz skupiają się na krótkich kawałkach komedii i plotkach o celebrytach, które można łatwo i z zyskiem udostępniać za pośrednictwem mediów społecznościowych ludziom, którzy nie mogą zawracać sobie głowy siedzeniem do późna, a nawet oglądaniem telewizji i telewizji kablowej.

Późnonocny talk show niewiele się zmienił od czasów świetności Jacka Paara w latach pięćdziesiątych, z godnym uwagi wyjątkiem zdobywcy nagrody Cordena karaoke samochodowe, który zrodził nawet jeden z trzech spin-offów z jego operacji, wśród innych generatorów pieniędzy. Ostatni odcinek Cordena dogodnie zawierał ostatnią rundę piosenek w furgonetce z Adele, podczas gdy byli rywale próbują wymyślić naśladowców, których mogą wykorzystać w przyszłości.

Tymczasem Facebook, Instagram, Snap i YouTube nigdzie nie odeszły (chociaż Twitter wydaje się gwałtownie spadać). Wszyscy starają się nadążyć za nowym dzieciakiem, TikTokiem, którego kanibalizowane treści ledwo osiągają 15-sekundowy czas potrzebny na otrzymanie wiadomości tekstowej, nie mówiąc już o rozszerzonym skeczu z audycji radiowej.

I właśnie tam obecnie można znaleźć młodych widzów (a w YouTube Shorts i Instagram Reels prezesi firm macierzystych uwielbiają wspominać w rozmowach o zarobkach).

Strajk może postawić wykrzyknik na tym, co okazało się punktem zwrotnym dla mediów i mediów społecznościowych w tej epoce. Big pokazuje, że powietrze późno w nocy rzeczywiście może powrócić nawet po przedłużającym się strajku pisarzy. Ale wydaje się mało prawdopodobne, że pozostaną tu długo po tym, zwłaszcza teraz, gdy Kimmel, Fallon, Colbert i Seth Myers udają się do innych projektów lub na zasłużoną emeryturę.

Nawet twórcy programu Cordena, Ben Winston i Rob Crabb, powiedzieli The Hollywood Reporter w retrospektywnym wywiadzie, że ich zdaniem jaJest mało prawdopodobne, aby kolejny zarozumiały nocny gospodarz kiedykolwiek pojawił się w świadomości popkulturybiorąc pod uwagę kosztowny nacisk marketingowy i krótką smycz, jaką miałby taki program.

„…w środowisku, w którym się znajdujemy, bardzo trudno będzie znaleźć kogoś, kto może zrobić to, co zrobił James – znaleźć kogoś, kto ma taką zdolność, kogoś, kto nie jest najdroższą gwiazdą na świecie, ponieważ nie każdy wie, kim są, aby przyjechać tutaj i zarabiać na tym, co mają.” , czy to poprzez spółki zależne, towary, sprzedaż międzynarodową, lokowanie produktu, czy wszystkie rzeczy, które zrobiliśmy, aby osiągnąć Spóźniony pokaz powiedział Winston. „Myślę, że zrobienie tego ponownie jest prawie niemożliwe”.

Może niektórzy z tych niesamowitych pisarzy mogliby poprawić pisanie w formacie teleturnieju, idąc wzdłuż linii pikiet. To może być ich największa szansa na znalezienie odpowiedniego miejsca na późną noc w nadchodzących latach.

Chodź za mną Świergot Lub Linkedin. spłacać Dla mnie strona internetowa.

READ  10. sesja DFI „Oglądanie klasyków” 17 stycznia