Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Czy martwa przestrzeń powinna pozostać martwa?

Czy martwa przestrzeń powinna pozostać martwa?

MWspomnienia z wściekłości po USG Ishimura są tylko dobre; Przerażające, ale dobre. martwa przestrzeń To był horror, tak, ale był to płynniejszy i bardziej złożony pokaz, niż do którego przywykliśmy, nowa przygoda, która idealnie łączyła ponurą historię science fiction z oszałamiającą scenografią i wspaniałymi pejzażami dźwiękowymi. Nie mogę powiedzieć, że cieszyłem się każdą chwilą – bohater Isaac Clarke i ja wściekle rozkoszowaliśmy się naszym wspólnym obrzydzeniem do Nekromorfów, które deptały korytarze tego opuszczonego statku kosmicznego, chociaż płakałam głośniej niż on kiedykolwiek – ale mój Boże, och Jej podróż był.

Zawsze wolałem oryginał od jego dwóch tła w kratkę. Mówiłem wcześniej o moim szacunku dla cichego bohatera, a Clark jest tam z najlepszym z nich wszystkich; Wziął wszystko, co Ishimura musiał w niego rzucić, a więcej, trzeźwy i opanowany, nigdy nie zawahał się w swoich wysiłkach, by zlokalizować swoją zaginioną dziewczynę. Podczas gdy gry tradycyjnie uczyły nas, abyśmy zawsze walczyli łeb w łeb, Clarke nauczył się – oczywiście na własnej skórze – że czasami najlepiej strategicznie rozczłonkować i spowolnić swoich nieumarłych przeciwników przed całkowitym ich wyeliminowaniem. Nie miał też pofalowanych bicepsów, miotaczy ognia ani umiejętności walki wręcz, by powstrzymać wroga o dziesięć kroków; Wszystko, co ma, to jego cicha determinacja, by zlokalizować Nicole i jego niezawodną przecinarkę plazmową, wyjętą prosto z jego skrzynki narzędziowej.

grałeś po raz pierwszy martwa przestrzeń na Xbox 360. Tam też ostatnio grałem. Przejście z Xbox 360 na Xbox One nie było tak płynne, jak dzisiejsze przejście z One na Series X; Kompatybilność wsteczna była teraz tylko przebłyskiem w filmie Phila Spencera (nie to) i najwyraźniej nie było wówczas apetytu na tworzenie gier kompatybilnych z nowszymi systemami. I chociaż nie ma wątpliwości, że aktualizacje nowej generacji i usługi przesyłania strumieniowego, takie jak PS Now i Xbox Game Pass, przedłużają żywotność tytułów ostatniej generacji — a nawet ostatniej — mniej jestem przekonany o obecnej niekończącej się manii branży. Remake ulubionych gier fanów… i jestem całkowicie rozdarty obecnymi plotkami martwa przestrzeń To może być najnowsza franczyza, która zostanie potraktowana jako „remake”.

Martwa przestrzeń 1
martwa przestrzeń. Źródło: gry trzewne

Oczywiście bardzo modne jest teraz przerabianie gier. wampir. MediEvil. Halo: kolekcja Master Chief. Podczas gdy niektóre studia tańczą cienką granicę między remasteringiem a przerabianiem i upadkiem na drugą stronę, w braniu wielkich gier z przeszłości i przerabianiu ich od zera istnieje magia całej branży – od nowej pracy głosowej po poprawione elementy gry, a nawet schematy sterowania – dla nowej generacji. I naprawdę go nie lubię.

A tak przy okazji, wiem, że obrażanie się na to jest do bani. Rozumiem, że motywy są różne i nie zawsze dotyczą pieniędzy. Wiem, że to fajne, że całe pokolenie graczy – graczy, którzy całkowicie przegapili Xbox 360 – może doświadczyć cudów gier, które urzekły mnie od dziesięcioleci. Ale naprawdę, rzadko kiedy któreś z tych nowych wydawnictw sprawia, że ​​czuję magię, jaką robiły ich staroświeckie odpowiedniki. W końcu rozpoczęcie gry z ładną grafiką to jedno – wystarczy całkowicie ją przebudować.

Dlatego czuję się tak skonfliktowany martwa przestrzeń. Chociaż zgubił drogę wkrótce po sequelu, tak, to była podstawa w annałach horrorów. Była to jedna z pierwszych gier, w jakie kiedykolwiek grałem, która wprowadziła wrogów generowanych proceduralnie, co oznacza, że ​​tak naprawdę nie wiedziałeś, kiedy przerażający Nekromorf spadnie na twoją głowę. Była to jedna z pierwszych gier, która nie pozwoliła mi zrobić pauzy w samą porę, naciskając przycisk pauzy. Jasne, nie jest to coś, do czego można teraz zapukać – prawie każda gra na żywo nie pozwala teraz zatrzymać akcji – ale w tamtym czasie była to niesamowicie innowacyjna. Celowy wybór projektu, aby gracze mocno osadzili się w napiętym ruchu.

Dead Space 3: Kredyty EA

Ale to, co w 2008 roku uznano za innowację w rozgrywce, może być teraz staromodne – cholera, a nawet nudne. Większość martwa przestrzeń Tajemnice są dobrze znane i dokładnie udokumentowane (oczywiście opracowałem pierwszą literę każdej litery martwa przestrzeń Poziom został wyjaśniony podczas grania i cholera: co za inspiracja!). Czy niektórzy uważają, że skupianie się na atmosferze i budowaniu świata jest dziś zbyt powolne i żmudne? Czy system sterowania będzie zagubiony i przestarzały? Czy dziesięcioletnią grę można przerobić na współczesną publiczność, nie tracąc nic z tego, co wtedy czyniło ją wyjątkową?

Bez wątpienia nie mogę się doczekać ujawnienia w przyszłym miesiącu, kiedy EA może – lub nie – potwierdzić plotki. I chociaż ciekawie będzie zobaczyć, czy seria zostanie wznowiona, zremasterowana, czy całkowicie przerobiona, naprawdę mam nadzieję, że skupimy się na dwóch pierwszych gatunkach, a nie na drugim.

Dead Space (i sekwencje) jest obecnie odtwarzane na PS3, Xbox 360 i PC.