Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Czy kolorowi są Arabowie?  Głos burmistrza podnosi kwestię

Czy kolorowi są Arabowie? Głos burmistrza podnosi kwestię

BOSTON (AFP) – Czy kolorowi są Arabowie?

Pytanie pojawia się pod powierzchnią historycznego wyścigu na burmistrza Bostonu, gdy jedna z dwóch kandydatek, Anisa Al Sibi George, zostaje zakwestionowana na ścieżce kampanii w związku z decyzją o zidentyfikowaniu jednego z nich.

We wtorek chłopiec zmierzy się z członkiem Rady Miejskiej Bostonu, Georgem Wu i demokratką Michelle Wu, córką tajwańskich imigrantów. Kto wygra, zostanie pierwszą kobietą i pierwszą kolorową osobą, która zostanie wybrana do najwyższego urzędu politycznego w mieście.

Esibi George, która określa siebie jako Polsko-Arabską Amerykankę, przyznaje, że nie zawsze identyfikowała się jako osoba kolorowa — po części dlatego, że arabsko-amerykańscy Amerykanie nie do końca pasują do pudełek, których zwykle prosi się Amerykanów o sprawdzenie na oficjalnych formularzach, m.in. w amerykańskim spisie powszechnym.

„Znaleźliśmy się w tej dziwnej sytuacji, w której nie ma miejsca na rozpoznanie go jako Arabów” – powiedział Al-Sebi George w niedawnym wywiadzie. Na GBH News. „To niefortunne, że Arabowie nie mają do zbadania tego przysłowiowego kwadratu i ważne jest, aby społeczeństwo arabskie było policzone, widziane, słyszane i uznawane”.

Alsabi George powiedziała, że ​​była znana jako kolorowa osoba podczas swoich lat na wybranym stanowisku.

Al-Sabi George często mówiła o przeszkodach, z jakimi boryka się jej ojciec, muzułmański imigrant z Tunezji, oraz o wyzwaniach, z którymi, jak sądzi, będzie musiała się zmierzyć, gdy będzie jego córką. Jej matka katoliczka wyemigrowała z Polski.

Jej ojciec ostrzegał, że w mieście takim jak Boston, które ma długą historię wybierania białych mężczyzn, zwłaszcza pochodzenia irlandzkiego i włoskiego, dziewczyna o arabskim nazwisku nigdy nie odniesie sukcesu w polityce, bez szans na zostanie burmistrzem.

Ale Issabi George, 47-letni mieszkaniec Bostonu i były nauczyciel w szkole publicznej, zdobył publiczne miejsce w radzie miejskiej Bostonu w 2015 roku i zajął drugie miejsce w szkole podstawowej we wrześniu, gdzie ustanowił prezydenta. – Mecz z WWE, który wygrał wstępny mecz.

READ  Alaska Airlines ustala standardowe wytyczne dla pracowników neutralnych pod względem płci

Chociaż identyfikuje się jako osoba kolorowa, chłopiec George przyznaje, że jej fizyczna obecność – w tym silny bostoński akcent – ​​daje jej pewien przywilej jako „kobieta, która potrafi manewrować różnymi pokojami w różne miejsca”.

Powiedziała również, że chociaż rodzina jej ojca pochodzi z Afryki Północnej, nie uważa się za Afroamerykankę, co ma odnosić się do Murzynów.

Pytanie, czy Arabowie powinni identyfikować ich jako osoby kolorowe, rozciąga się na samą społeczność arabsko-amerykańską.

Noha Montaser, która określa się jako muzułmańska Amerykanka lub libijska Amerykanka, powiedziała, że ​​wzdryga się za każdym razem, gdy musi zaznaczyć pole „biały”, zamiast mieć możliwość identyfikowania się jako pochodząca z Afryki Północnej lub Bliskiego Wschodu.

„Nie identyfikuję się jako biały i to frustrujące, kiedy muszę się identyfikować jako biały” – powiedziała.

Powiedziała, że ​​wybór jest bardzo frustrujący, ponieważ wielu Amerykanów pochodzenia arabskiego nie ma tego samego doświadczenia co biali Amerykanie. Powiedziała, że ​​to poczucie innych osób może być bardziej widoczne wśród arabskoamerykańskich lub muzułmańskich kobiet, które noszą hidżab.

„Ludzie są tacy jak ja, musimy się wykazać”, powiedział 26-latek, który mieszka w Sudbury, 45 mil na zachód od Bostonu i zasiada w miejskim komitecie ds. różnorodności, równości i integracji.

Montaser też waha się, czy nazywać siebie kolorową. „Ponieważ rozumiem różnicę w doświadczeniach czarnych kobiet w tym kraju, nie czuję się komfortowo mówiąc, że jestem osobą kolorową” – powiedziała.

Nadim Mazen, były członek Rady Miejskiej Cambridge, który jest arabskoamerykańskim i muzułmańskim Amerykaninem, powiedział, że brak funduszu na sprawdzanie obecności arabskich Amerykanów może również ograniczyć możliwości gospodarcze.

Jest to szczególnie ważne w przypadku potencjalnych umów o pracę, zwłaszcza z rządem federalnym.

„Kiedy jest to firma należąca do mniejszości, weteranów lub kobiet, ma to znaczenie” – powiedział Mazen. „Ludzie robią wiele założeń dotyczących tego, które pola można sprawdzić”.

READ  Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju zainwestował w Polsce w 2023 roku rekordową kwotę 1,3 miliarda euro

Mazen, który mieszka w Cambridge, powiedział, że nie wygląda na czarnoskórego, ale nie jest też postrzegany jako biały, zajmując coś, co określił jako rodzaj ruchomego okna.

„Nie powiem, że jestem osobą kolorową, czy nie, ale wiem, że ktoś taki jak ja spotyka się z większą dyskryminacją niż ktoś, kto jest mieszkańcem Cambridge z białej klasy wyższej”, powiedział Mazen.

Przełomowy moment w życiu wielu arabskich Amerykanów nadszedł wraz z atakami z 11 września, a wielu z nich nadal czuło się samotne i podejrzliwe 20 lat później.

Ankieta przeprowadzona przez Associated Press-NORC Center for Public Affairs Research przed rocznicą 11 września tego roku wykazała, że ​​53% Amerykanów ma nieprzychylne poglądy na islam, w porównaniu do 42%, które mają przychylne poglądy.

Wcześniejsze pokolenia Arabów koncentrowały się raczej na asymilacji niż na swojej tożsamości, powiedział 38-letni Muhammad Missouri, dyrektor wykonawczy Jetpac z Massachusetts, organizacji non-profit, która stara się budować władzę polityczną wśród muzułmańskich Amerykanów.

Missouri, arabsko-amerykański, powiedział: „Wśród młodych ludzi w społeczności arabsko-amerykańskiej widzisz ludzi, których celem jest budowanie rzeczywistej siły, a nie tylko siły dla siebie, ale dla społeczności jako całości”. „Młodzi Amerykanie pochodzenia arabskiego są bardzo dumni ze swojego dziedzictwa i postrzegają je jako integralną część ich tożsamości jako Amerykanów”.

Missouri powiedział również, że chociaż został zmuszony do sprawdzania „białych” w formularzach spisowych — definiowanych jako „wszystkie osoby należące do jednej lub więcej narodowości lub grup etnicznych z Europy, Bliskiego Wschodu lub Afryki Północnej” — nie uważa się za siebie biały.

Powiedział, czy arabscy ​​Amerykanie pasują do szerszej kategorii jako osoby kolorowe, pozostaje przedmiotem debaty w społeczności, dodając, że niektórzy „biali Arabowie amerykańscy” wolą identyfikować się jako biali.

„To będzie płynna rozmowa, którą będziemy kontynuować” – powiedział.

READ  Wikariusz Shrewsbury przyjmuje delegację, która ma omówić brytyjsko-polskie stosunki gospodarcze

Były burmistrz-elekt miasta – demokrata Marty Walsh – zrezygnował z funkcji sekretarza pracy USA za prezydenta Joe Bidena.

Walsh został zastąpiony na podstawie reprezentacji przez Kim Janney, która została zaprzysiężona 24 marca jako pierwsza kobieta Bostonu i pierwszy czarny burmistrz.