Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Czego dowiedzieliśmy się o nowym zespole gier na smartfony Sony PlayStation

Czego dowiedzieliśmy się o nowym zespole gier na smartfony Sony PlayStation

Sony chce, aby do 2025 roku 20 procent nowych gier trafiało na smartfony, a w sierpniu ubiegłego roku ogłosiło utworzenie nowego działu w PlayStation Studios Mobile, aby pomóc w realizacji tego celu. Ale powinieneś wiedzieć, co buduje Sony NIE Wygląda na to, że nowe studio gier zamierza produkować własne gry i nie ma sposobu na przeniesienie największych gier Sony na telefony w taki sposób, w jaki są one przenoszone na komputery PC.

17 obecnych i byłych stanowisk wskazuje, że PlayStation Studios Mobile to coś więcej niż wielofunkcyjny zespół zarządzania, strategii, licencji i wsparcia.

Określają, które IP PlayStation najlepiej nadaje się do urządzeń mobilnych, i pomagają zamienić licencjonowane IP na wewnętrzne i zewnętrzne Zarówno studia gier nadzorują tytuły, upewniają się, że ostateczne gry spełniają oczekiwania Sony – i mogą inwestować w zewnętrznych deweloperów, a nawet pozyskiwać ich, jeśli mają one strategiczną wartość.

Oto opis roli Starszego Producenta Zewnętrznego, na przykład:

Zostań ambasadorem PlayStation, współpracując z najlepszymi twórcami gier mobilnych, aby oceniać, produkować i wydawać gry PlayStation Studios Mobile najwyższej jakości, na czas iw ramach budżetu.

Wiele ról wymaga, aby potencjalni pracownicy mieli „udokumentowane osiągnięcia” w szczególności w zakresie bezpłatnych gier. Widziałem tylko Jedna rola projektanta gier Do jej głównych obowiązków do tej pory należy: „Wspieranie projektowania gier dla projektów wewnętrznych i doradzanie projektom z partnerami zewnętrznymi w zakresie mobilnych systemów F2P, zarządzania ekonomią i funkcji przechowywania”.

Wypróbowane i prawdziwe, przynajmniej dla konsoli

Poleganie na zewnętrznych studiach nie byłoby zaskakujące: jest to formuła, która działała w przypadku Sony w przeszłości. Wielu chwaliło pierwszą partię I Gry innych firm pochodziły z Sony PlayStation Studios (wcześniej Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios), nawet jeśli Sony przez chwilę próbowało udawać, że marka była wyłącznie własna, gdy PS5 po raz pierwszy wystartowało.

READ  Połączenie Comixology i Kindle stworzyło piekło, z którego chcę uciec

Poza tym to już trzecia próba wypuszczenia gier na smartfony przez Sony, po klęsce platformy PlayStation Mobile i jej studia WayForward, które wyprodukowało tylko dwie gry (Golf dla każdego I Disgaia RPG) specjalnie na rynek japoński. (Sony przygotowywało się również do wprowadzenia usługi gier w chmurze PlayStation Now na telefony, zastanawiając się nad tym w 2021 roku, ale nie liczmy tego, ponieważ Sony nigdy tego nie ogłosiło).

Niektóre publikacje opisują grupę jako „mały, ale szybko rozwijający się zespół”, w którym „pracownicy noszą wiele czapek i przyczyniają się do powstającej kultury projektowania gier mobilnych w PlayStation Studios, jednocześnie wspierając wysiłki w całej firmie”.

Oferty pracy sprawiają wrażenie, jakby istniało prawdziwe zainteresowanie wykorzystaniem wewnętrznych studiów Sony do produkcji gier, jeśli wysiłki te zostaną pomyślnie wsparte. Szef produktu mobilnego firmy opisuje swoją pracę jako obejmującą zarówno tytuły opracowane zewnętrznie, jak i wewnętrznie:

Odpowiedzialny za dostarczanie tytułów mobilnych o jakości PlayStation Studios, w tym tworzonych wewnętrznie w istniejących studiach, nabywanych i rozwijanych zewnętrznie w ramach partnerstwa licencyjnego, wspólnego tworzenia i współwydawania.

Większość aktualnych ról dla Product Managerów i Zewnętrznych Producentów z siedzibą w San Mateo i Amsterdamie; Firma zatrudnia również min Kierownik inżynierii mobilnej Analityk Strategii Produktowej. Wcześniej szukało też Sony Menedżer finansowymenedżerowie Mobilne zarządzanie produktamiI Rozwój biznesu I operacje studyjnei a Koreański tłumacz w Amsterdamie.

Według ich stron LinkedIn, obecnie zatrudnieni w Sony obejmują:

  • Nicola Sebastiani, szef działu mobilnego; Wcześniej dyrektor ds. treści w Apple Arcade
  • Olivier Courtemanche jako szef produktów mobilnych; Wcześniej był kierownikiem produktu w firmie Zynga i krótko szefem ds. treści w firmie Meta horyzont. Co zabawne, wydaje się, że Sony ma Zbudował tę rolę specjalnie dla niego:

Mam nadzieję, że nikt inny nie ubiega się o tę pracę!
Zrzut ekranu: Sean Hollister / The Verge

  • Chris Davis jako szef ds. rozwoju biznesu mobilnego; Spędził siedem lat wykonując tę ​​pracę dla Kabama
  • Uyen Uyen Ton Nu jako szef marketingu mobilnego; Spędziła osiem lat, robiąc to z Super Evil Megacorp (nawiasem mówiąc, to studio pracuje nad projektem dotyczącym gry mobilnej Netflix)
  • Licencja Justina Kubika. Był byłym wiceprezesem Mobile Publishing w NCSoft i byłym szefem Game Partnerships dla Samsunga
READ  Zapowiedziano nowe tytuły Xbox Game Pass i historia Valheim

Z pewnością nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, co wymyślą. Sony wcześniej poinformowało, że Savage Game Studios, pierwsza grupa zajmująca się produkcją gier mobilnych przejęta przez PlayStation, pracuje już nad „nową, niezapowiedzianą grą mobilną AAA”. Oni Ogłoszenia o pracę pokazują, że szukają doświadczenia z Unreal Engine.

Niedawno Nintendo utworzyło również nową firmę z partnerem DeNA (współtwórca Nintendo Switch). Bieg Super MarioI Bohaterowie Fire Emblem, itp.), aby produkować więcej gier mobilnych. Podobnie jak Sony, Netflix również polega na partnerach zewnętrznych w zakresie swoich tytułów mobilnych, chociaż przyjął również strategię Apple Arcade polegającą na łączeniu gier, które wcześniej musiałeś kupić w ramach płatnej subskrypcji.