Economy

„Cyfryzacja jest koniecznością” – wywiad z Paulem Wogasem, dyrektorem Comarch ICT Services Business Unit

1. Biorąc pod uwagę rosnące tempo postępu technologicznego, w jaki sposób Comarch ICT i jej usługi wpisują się obecnie w trendy? Ponadto, czy pandemia wpłynęła na trend outsourcingu – a jeśli tak, to w jaki sposób?

Pozwól, że zacznę od odpowiedzi na te pytania, odnosząc się do białe papiery my [Comarch] zebrane razem We współpracy z ICAN Institute. to jest nazwane, “Jak outsourcing IT stał się nową normąPracując nad tym materiałem, zdaliśmy sobie sprawę, że pandemia COVID-19 zmusiła wiele firm do obniżenia kosztów operacyjnych bardziej niż kiedykolwiek wcześniej.

Zmniejszyć koszty Sama w sobie, według 70% ankietowanych przez Deloitte w ramach „Global Outsourcing Survey 2020”, To jeden z głównych powodów Dlaczego firmy współpracują z zewnętrznymi partnerami IT oraz używać swojego oprogramowania i usług do prowadzenia operacji wewnętrznych i zewnętrznych.

Jeśli więc połączysz te dwa elementy, zobaczysz korelację, tj. – tak, Pandemia z pewnością doprowadziła do wzrostu outsourcingu IT, czyniąc go bardziej popularnym podejściem. Musimy jednak zdać sobie sprawę, że pandemia to nie jedyny powód, dla którego dzisiejsze firmy korzystają z outsourcingu.

Co również ma znaczenie dla tych firm to Elastyczność usług (40%) i Szybki czas dostawy (20%) – Rzeczy, które pomagają firmom poprawić ich wydajność i zdobyć przewagę konkurencyjną. Można więc powiedzieć, że Otoczenie biznesowe zawsze kierowało się tym podejściem. Pytanie nie brzmiało „czy”, ale „kiedy”. Epidemia właśnie otworzyła uduszenie, że tak powiem.

Jeśli chodzi o Comarch ICTNasze produkty i usługi mogą zapewnić wszystko, czego oczekują i oczekują klienci w dzisiejszych czasach. Możemy Świadczenie usług dostosowanych do zmieniających się warunków pracy. Ponadto nasze wysoko wyszkolone zespoły mogą szybko uzyskać informacje o infrastrukturze klienta i Świadczenie naszych usług 24/7. W razie potrzeby zapewniamy również Stałe lub okresowe wsparcie na stronie.

też mamy Usługi biura obsługi, dostępny w języku polskim, angielskim, niemieckim i rosyjskim, staje się obecnie coraz bardziej popularny. Podczas pracy zdalnej brak dostępu do aplikacji pomocniczych może powodować poważne problemy z wydajnością. Nasze biuro obsługi może zdiagnozować i usunąć problem na podstawie określonych procedur Lub przenieś go na inną linię wsparcia.

READ  Parallel Desktop dla Mac 17 działa między Intel i M1 Divide

Dla nas ważne jest to, że niektórzy klienci zaczynają to rozumieć Przeprowadzka za granicę nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniemWynika to głównie z barier komunikacyjnych i kulturowych. To doskonała okazja dla Comarch ICT, szczególnie w regionie DACH. czemu? ponieważ Często oferujemy nasze usługi w modelu mieszanym i robimy to z naszych centrów kompetencyjnych zlokalizowanych w Polsce, zgodnie z modelem aproksymacyjnym.

Oczywiście, jeśli to konieczne, Możemy również zapewnić wsparcie użytkownika na miejscu (Dostarczać). Model ten umożliwia bezpośredni kontakt z użytkownikiem i szybkie reagowanie na proste problemy, umożliwiając zespołom jurysdykcji zdalne rozwiązywanie bardziej złożonych problemów.

Ogólnie uważam, że Comarch ICT jest doskonałym partnerem IT dla firm skoncentrowanych na znajdowaniu nowych sposobów zwiększania efektywności biznesowej, a także tych, które musiały obniżyć koszty podczas pandemii.

2. Czy firmy, które obecnie „spóźniają się na cyfryzację” będą chciały zaangażować się w transformację cyfrową na znacznie większą skalę? Jeśli nie, to czy Pana zdaniem firmy stosujące „analogowe” metody (wymiana dokumentów papierowych i wpłaty gotówkowe) nadal będą konkurencyjne za kilka lat?

komarsz


To ciekawe pytanie. Moim zdaniem digitalizacja jest koniecznością. Firmy, które do tej pory odkładały podjęcie decyzji Porzuć stare nawyki i nadążaj za duchem czasu W trudnej sytuacji teraz. Choć niektórzy analitycy i dziennikarze twierdzą, że jest już za późno i że takie firmy zapłacą za to, że wcześniej nie wskoczyli na cyfrową modę, myślę, że zostało jeszcze trochę czasu.

ja też myślę Wielu z tych firm możemy pomóc, dostarczając im nasze usługi teleinformatyczne oraz inne nasze produkty i usługi, takie jak nasz system elektronicznej wymiany danych (EDI), nasze platformy zarządzania lojalnością, integracja infrastruktury IT i usługi konsultingowe itp. W Comarch ICT mamy Skupić się na Wykonaj migracje wybranych usług do rozwiązań chmury hybrydowej i zapewnić wsparcie IT, aby pomóc im w utrzymaniu dobrej kondycji. Oczywiście możemy wspierać starsze technologie, ale – naszym zdaniem – chmura to przyszłość.

READ  Grupa inwestycyjna z siedzibą na Malcie ogłosiła wzrost EBITDA o 29% w 2020 r. Do 4,3 mln euro.

Chodzi mi o to, że Comarch ma wszystko, czego potrzeba, aby pomóc każdej firmie rozpocząć podróż do cyfrowej transformacji. Naszym celem jest zapewnienie, aby każda organizacja korzystająca z naszych produktów i usług miała moc obliczeniową i profesjonalne wsparcie, których potrzebuje, aby uzyskać przewagę konkurencyjną.

3. Jakie nowe technologie są dla Ciebie najciekawsze z punktu widzenia użytkownika? Jak myślisz, jak można go wykorzystać w biznesie? Czy dostawcy będą chcieli to wdrożyć?

Są to technologie, które pozwalają firmom zwiększać efektywność biznesową i Poprawa współpracy między pracownikami podczas pracy zdalnej. Dwa lata temu wykonaliśmy projekt wdrożenia Microsoft Skype dla jednego z naszych klientów. A teraz przeczytałem, że internetowa wersja produktu nie będzie już obsługiwana od sierpnia 2021 i zostanie zastąpiona przez Microsoft Teams. Użyłem tego przykładu, aby to pokazać W ciągu ostatnich 1,5 roku nastąpiła ogromna zmiana w sposobie komunikowania się i współpracy ludzi. Dziś, Rozwiązania takie jak MS Teams, Zoom czy WebEx (którego używamy w Comarch) jest koniecznością. Ponadto dysponujemy rozwiązaniami opartymi na chmurze, takimi jak Microsoft 365, które pomagają nam w innych obszarach biznesowych.

Uważam, jako dostawca szerokiej gamy usług teleinformatycznych, Skorzystamy z tego trendu – ale chcemy też być w pełni przygotowani na to, co nadejdzie. W związku z tym stale poprawiamy naszą wydajność w projektowaniu, zarządzaniu i utrzymaniu rozwiązań chmurowych. Świadczy o tym chociażby nasza współpraca z firmą Microsoft.

4. Czy warto inwestować w IT jako firma, czy jako ktoś, kto rozważa zmianę swojej ścieżki kariery?

Nie ma bezpośredniej odpowiedzi na to pytanie.

Ale powiem tak – myślę, że jeśli firma korzysta z usług teleinformatycznych Comarch, to może… Skoncentruj się bardziej na zarządzaniu procesami biznesowymi, głównie dlatego, że nie muszą już tracić czasu i zasobów na wewnętrzne działy IT. Mamy wiele świetnych zespołów pełnych wysoko wykwalifikowanych inżynierów systemowych, którzy mogą zająć się Twoją infrastrukturą IT, użytkownicy końcowi mogą uzyskać pomoc z naszej strony Biuro ObsługiDostępność głównych systemów można monitorować 24/7 przez Globalne Centrum Operacyjne. Innymi słowy, wszyscy jesteśmy gotowi zapewnić firmie narzędzia, których potrzebuje, aby odnieść większy sukces.

READ  Stany Zjednoczone powinny być bardziej zaangażowane w Trójmorza - mówi polski premier - The First News

Dla osób, które chcą dostać pracę w branży IT, Myślę, że ta branża to kraina wielu wspaniałych możliwości, więc powinni do niej pojechać, jeśli naprawdę chcą. Jako firma uważamy, że warto inwestować w kompetencje pracowników. Comarch od początku stwarzał możliwości dla osób studiujących ICT. Bycie początkującym w naszej firmie pozwala uczyć się od bardziej doświadczonych kolegów. Ponadto zawsze poszukujemy absolwentów studiów nieinformatycznych, którzy chcieliby uczestniczyć w naszych przedsięwzięciach. To wszystko, co mówi Wiemy, jak wiele osób pasjonuje się IT – i robimy wszystko, co w naszej mocy, aby pomóc im utrzymać i rozwijać tę pasję..

__________________________________________

O Komarsh

Comarch, globalny dostawca oprogramowania, świadczy niezawodne usługi związane z infrastrukturą IT. Firma outsourcingowa Comarch daje klientom dostęp do 15 Centrów Kontroli i Prewencji Chorób (CDC) zlokalizowanych na całym świecie. Bogate doświadczenie międzynarodowe oraz liczba biur międzynarodowych pozwalają firmie świadczyć usługi zaokrąglania. Odporność naszych rozwiązań przekonała światowe marki, w tym Valeo, Nicols, London Heathrow i BP, do nawiązania długoterminowej współpracy z Comarch. Od 25 lat firma pomaga im optymalizować koszty prowadzenia działalności, wykorzystując najnowsze technologie i zapewniając najwyższe standardy bezpieczeństwa danych. jeszcze: ict.comarch.com

Copyright © 2021 IDG Communications, Inc.

About the author

Rosemary Robinson

„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.

Add Comment

Click here to post a comment