Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

COVID-19: aplikacje do barów i restauracji grożą dyskryminacją seniorów, którzy nie mają smartfonów, mówi organizacja charytatywna | UK News

Organizacja charytatywna ostrzegła, że ​​osoby starsze bez smartfonów są narażone na dyskryminację w barach i restauracjach korzystających z zamówień online.

Z zewnątrz Gościnność ponownie się otwiera Dzięki złagodzeniu blokady w niektórych miejscach klienci muszą korzystać z aplikacji, aby ograniczyć kontakt z pracownikami.

Według Age UK połowa osób w wieku od 65 do 74 lat oraz 70% osób w wieku powyżej 75 lat będzie wykluczona, ponieważ nie posiadają smartfona.

David Walters, 78 lat, powiedział Daily Telegraph, że taka polityka jest „realizowana w wieku” po odmowie obsługi w pubie w Northumberland.

Powiedział, że został poproszony o złożenie zamówienia za pośrednictwem aplikacji, a także o przesłanie nam danych kontaktowych do NHS Test and Trace za pomocą telefonu.

Powiedział gazecie: „Starzy ludzie tacy jak ja nie mają takiej wiedzy o komputerze, ponieważ nie czuliśmy się jak komputer”.

Właściciel omawianego pubu, The Angel of Corbridge, powiedział, że on i jego załoga robią wszystko, co w ich mocy, aby zapewnić ludziom bezpieczeństwo i że jest to tymczasowy środek do czasu wznowienia gościnności w pomieszczeniach w przyszłym miesiącu.

Rząd twierdzi, że miejsca powinny mieć możliwość podania swoich danych, jeśli nie mają smartfona lub innego urządzenia, na przykład przy użyciu papierowych kartotek.

„Musisz upewnić się, że istnieje metoda odprawy, która nie zależy od korzystania przez klienta ze smartfona lub jakiejkolwiek innej technologii, tak aby ludzie nie byli wykluczani cyfrowo bez dostępu do tych technologii”, zgodnie z oficjalną dyrektywą.

Prezydent Age UK Caroline Abrahams powiedziała, że ​​gwałtowny wzrost popytu na aplikacje „grozi poszerzeniem przepaści cyfrowej i zmniejszeniem szans niektórych starszych osób na ponowne cieszenie się kontaktami towarzyskimi”.

„Doskonale rozumiemy potrzebę miejsc, które zajmują się kontrolą zakażeń, ale będzie to korzystne dla nich, a także dla osób starszych, jeśli upewnią się, że korzystanie ze smartfona nie jest warunkiem koniecznym do zakupu drinka czy posiłku”, powiedziała.

READ  Zły na pozostawienie pasażerów autobusu pozostawionych na mieliźnie po tym, jak kierowca zapalił papierosa i wyszedł, mówiąc, że nie ma nikogo, kto by go zastąpił

W raporcie opublikowanym przez organizację charytatywną w zeszłym miesiącu stwierdzono, że prawie jedna czwarta osób w wieku powyżej 75 lat w Anglii zwiększyła swoją aktywność internetową od początku pandemii, ale większość osób starszych twierdzi, że ich stosowanie się nie zmieniło. Jedna na 10 osób stwierdziła, że ​​rzadziej korzysta z Internetu.