Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Citroën AX |  rzucić tydzień

Citroën AX | rzucić tydzień

Chwiejna grafika i od czasu do czasu muzyka jak ze snu, kiedy przenosimy się teraz do 1986 roku, kiedy drążki zmiany biegów były pałeczkami, taco były zegarkami, a plastik był naprawdę, naprawdę, bardzo plastyczny. Wróć do Citroena AX, alternatywy dla Visy, która była kartą kredytową, która również była bardzo brzydkim samochodem.

Visa mogła być brzydka, w rzeczywistości była, ale w formie GT była absolutnym okrzykiem do jazdy. Większość samochodów, których głównymi kryteriami konstrukcyjnymi są (1) zwinny silnik i (2) niewielka waga. Mniej brzydki i ładnie dziwny AX podniósł wąski, zmiażdżony wstrząsem kij Visy iz gracją go pominął.

Jak wszyscy wiemy, 85-konny GT, 95-konny Sport lub 100-konny/120mph GTi to wersje, których wszyscy obecnie pragną, tak jak obecnie, ale nie trać czasu na szukanie którejkolwiek z nich za rozsądne pieniądze. Ostatni AX GTi, który pojawi się w tej podkolumnie – 1500 £ Zwrócone w połowie 2015 r.. Ten facet nie zdał testu rok po tym, jak Shed o tym napisał, prawdopodobnie na podstawie ostatecznej zgnilizny, jeśli długa lista ostrzeżeń dotyczących korozji, wpisana ze złością w raporcie z 2015 roku, jest jakimkolwiek dowodem.

Więc zapomnijmy o sportowych siekierach, łatwym pytaniu nawet wtedy, gdy proletariusz, taki jak nasza szopa, może lecieć z prędkością 100 mil na godzinę dzięki wydajnej aerodynamice opracowanej specjalnie po to, by zapewnić rodzaj ekonomii, jakiej wymagali w tamtych czasach biedni ludzie. W każdym razie, kto potrzebował czasu gaźnika GT-60 wynoszącego 9,2 sekundy, kiedy można to zrobić w bardziej zrelaksowanym i malowniczym czasie 12 sekund i nieco płynnie unoszącym się 66 Nm przy 3200 obr./min chmura drogiego momentu obrotowego?

Jeśli jesteś zainteresowany wypróbowaniem AX i powinieneś być, każdy model zapewni ci wejście do coraz bardziej ekskluzywnego klubu. Jedno z obrazków w reklamie tej osoby brzmi: „Pospiesz się! To nasz ostatni Citroen AX w magazynie!”. To chyba też pierwszy z nich tbh. Shed już dawno zrezygnowała z prób zrozumienia tajemniczych działań różnych stron typu „ile zostało”, ale jeśli ponad setka AX wciąż krąży po Wielkiej Brytanii, wielokrotnie uderzy się w głowę starą bagietką… o ile widzi, może to być tylko AX 11 TGE zarejestrowany na drodze jest w Wielkiej Brytanii. Sprzedawcy nazywają to TRE, ale znaczek na bagażniku jest inny. TGE jest taki sam jak TGV, ale wolniejszy o około tysiąc mil na godzinę.

READ  Brendan „PlayerUnknown” Greene opuszcza właściciela PUBG Kraftona, aby założyć nowe studio

Podnieś maskę, którą można łatwo zdjąć i wykorzystać jako sanki, aby odsłonić masywny silnik o pojemności 1124 cm3. Jest to utrzymywane przez kilka klipsów, kilka samozacisków i kilka drzazg białego plastiku. Nowa bateria, którą widzimy świecącą w rogu, jest prawdopodobnie tak samo ciężka jak silnik. Chodzi o to, że nigdy nie będziesz potrzebować dobrego akumulatora w jednym z nich, ponieważ AX ma bardzo mało wymagań elektronicznych, a nawet jeśli jest pusty, zadanie uruchomienia samochodu ważącego zaledwie 675 kg jest ulubionym, jednoręcznym zajęciem Sheda. Citroen nawet zmniejszył wagę kierownicy, eliminując połowę szprych, czego nauczyli się kilkadziesiąt lat temu w DS.

Oczywiście, mając tylko 55 KM w jeździe, nie będzie zniekształceń twarzy podczas przyspieszania, co jest użyteczną cechą. Cóż, to pięć drzwi. Ludzie muszą na to narzekać. Miała na sobie słowo „Nouveau” napisane żywą mosiężną czcionką, tak uwielbianą przez kierowców w pewnym wieku. Pomarszczona tapicerka sprawia, że ​​tylne siedzenia przypominają niechlujne łóżko, ale jak Shed powie ci ze swoich pospiesznych doświadczeń związanych z ewakuacją z łóżka, łóżka nieowinięte są często najwygodniejsze.

Była wyraźna rdza. Niektóre z nich zostały poprawione w 2009/10. Więcej policzyło się w 2020 roku, kiedy samochód został wskrzeszony po sześcioletniej przerwie. Większość przeglądów technicznych do 2014 r. była czystymi przejazdami bez przerw między testami. Nie był testowany od ostatniego przejścia w sierpniu 2020 r., ale Shed zatwierdził go do sprawdzenia, ponieważ sprzedawcy obiecują „długo przed sprzedażą”. Jeśli Shed tak uważa, nie powinno być wiele przed tą wyprzedażą.