Twórca PUBG, a co za tym idzie gatunku battle royale, porzucił Kraftona, by założyć własne studio. Brendan „PlayerUnknown” Greene utworzy w Amsterdamie nowe studio o nazwie PlayerUnknown Productions, a Krafton potwierdzi mniejszościowy udział w nowym podmiocie.
PUBG Corporation, studio odpowiedzialne za PUBG, jest spółką zależną Kraftona.
„Jestem bardzo wdzięczny wszystkim w PUBG i Krafton za wykorzystanie szansy i możliwości, które dali mi w ciągu ostatnich czterech lat” – powiedział Green w oświadczeniu. „Dzisiaj jestem podekscytowany, że mogę zrobić kolejny krok w mojej podróży, aby stworzyć doświadczenie, które wyobrażałem sobie od lat. Jeszcze raz jestem wdzięczny wszystkim w Krafton za wsparcie moich planów i będę miał więcej do ujawnienia o naszym projekcie później.”
Według materiałów prasowych PlayerUnknown Productions „bada systemy potrzebne do umożliwienia skalowania w grach z otwartym światem”.
Historia Greene’a z gatunkiem battle royale sięga jego twórczości w stylu DayZ, a sam DayZ wciąż jest modą do Arma 2. W 2015 roku, po sukcesie tego trybu, Greene pracował jako konsultant nad statusem Battle Royale H1Z1. W grudniu 2017, PlayerUnknown’s Battlegrounds został wydany i zyskał natychmiastowe uznanie. Od tego czasu gatunek battle royale rozkwitł, a Fortnite jest najbardziej widocznym i popularnym przykładem.
W 2019 Greene odszedł od aktywnego rozwoju PUBG na rzecz nowej sekcji „Projekty specjalne”, która ma na celu zbadanie możliwości „interakcji i komunikacji w przestrzeni gry”. Powodem gry może być odejście Greene’a z PUBG Corp Zmieniono nazwę PUBG: Battlegrounds ostatnio.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro