Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

BNPL ponownie zastanawia się nad tym modelem, próbując wykorzystać zestresowane portfele

BNPL ponownie zastanawia się nad tym modelem, próbując wykorzystać zestresowane portfele

Kiedy podkomisja Izby Reprezentantów ds. Usług Finansowych przesłuchuje „Kup teraz, zapłać więcej później?” Miało to miejsce w listopadzie ubiegłego roku i było jasne, że rosnące spłaty zadłużenia stanowią problem na wysokim poziomie. Robi się coraz goręcej, a obserwatorzy rynku widzą w przyszłości duże zmiany.

omówić nadchodzącą transformację, Nandan Szethdyrektor generalny Rozdzielaćmówi Karen Webster z PYMNTS, że chociaż płacenie z biegiem czasu zawsze będzie popularne, obecna ekonomia modelu czystej gry nie ma sensu.

Podejrzewa, że ​​w rezultacie konsumenci zaczną dostrzegać różnice w oferowanych im warunkach przy składaniu wniosku o kredyt i zaostrzają kryteria ubezpieczeniowe, które mogą ograniczać ich zdolność do udzielania kredytów, nawet tym, których spłata została przedłużona w trzech lub czterech wariantach w po.

W skrócie powiedział, że rynek kup teraz, zapłać później (BNPL) wynika z gwałtownej korekty kursu, prawdopodobnie w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Sheth podkreślił, że w przypadku wielu czystych operacji BNPL z milionami klientów ich bazy użytkowników mogą szukać w bankach i innych dostawcach usług finansowych programów premium, które są atrakcją propozycji BNPL.

„Nadal będą posiłki i niestety myślę, że niektórzy nie przetrwają” – powiedział Sheth.

Powstanie BNPL 2.0

Sheth powiedział, że model FinTech BNPL opiera się na tolerancji ryzyka, która nie wydaje się naturalna dla większości innych pożyczkodawców.

W połączeniu ze stosunkowo wysokim kosztem pozyskania konsumenta i faktem, że konsumenci muszą zmienić swoje zachowania, aby móc korzystać z wyboru, Sheth powiedział, że zarządzanie jest „niezwykle trudne” dla graczy BNPL, zwłaszcza biorąc pod uwagę sposób, w jaki gospodarka zmieniła makroekonomię. poziom ostatnio.

Wraz ze wzrostem liczby biletów na zakupy BNPL — Sheth powiedział, że Splitit właśnie przekroczył limit 1000 USD po raz pierwszy, konsumenci również eksperymentują z Pay in Six, a nawet Pay in 12 — platformy BNPL muszą kontrolować te trendy lub ryzyko niewypłacalności na w tym samym czasie, powiedział.

READ  Więcej usług podobnych do ChatGPT powstaje w Chinach. Oto kilka ostatnich ogłoszeń

„Właściwie próbujemy się uspokoić [longer-term installment payback periods] I powiedz entuzjazm: Wiesz co? Zapłać 12, zróbmy to bardzo ostrożnie. Zacznijmy od czwartej i szóstej, zobaczmy, jak idzie. Zmierzmy termin spłaty.

Najnowsze dane BNPL firmy PYMNTS, pobrane z ogólnokrajowej próby ponad 3000 konsumentów w USA, przeprowadzonej w maju, pokazują, że BNPL stale rośnie, odpowiadając obecnie za 4% zakupów w sklepach i 6% zakupów online. Dziesięć procent millenialsów korzysta z produktu BNPL każdego miesiąca.

Czytaj więcej: Badanie: 10% millenialsów używa BNPL co miesiąc

Kim jest klient?

Ostatecznie, jak powiedział Sheth, debata o tym, komu można przypisać, że tak powiem, włączenie BNPL na stronie dealera zbliża się do punktu wrzenia. Dodał, że odpowiadanie na tak natarczywe pytania o postrzeganie konsumentów „będzie napędzać konwersję, która jest dla nas wszystkich wielką pasją”.

Jeśli chodzi o myślenie Splitit na ten temat, Sheth powiedział, że w przyszłości konsumenci zobaczą grafikę karty ich wystawcy, gdy zostaną im zaoferowane opcje BNPL w ramach ich wyprawy na zakupy.

Chodzi mu o to, że zaszczepia to znacznie większą lojalność wobec tego sprzedawcy, ponieważ BNPL staje się tylko cechą, a nie produktem instrumentu płatniczego dokonującego zakupu. W związku z tym konsument postrzega kupca jako czynnik umożliwiający, a potencjał planu ratalnego spłaty zakupu pochodzi od wystawcy.

„Główną gwiazdą powinien być kupiec i jego marka, a nie marka BNPL, ponieważ kupiec chce zwiększyć lojalność wobec tego konsumenta, ponieważ oferuje to [BNPL] powiedział Sheth. – Kupiec za to płaci. Pamiętaj o tym.

Podstawowa różnica

Sheth powiedział, że widzi, że BNPL radzi sobie lepiej jako opcja kredytowa wśród wielu, a nie jako samodzielny produkt. W tym miejscu widzi sektor poruszający się, wyciągając wnioski z obserwacji poczynionych w ciągu ostatnich dwóch lat i operacji przesiedleńczych.

READ  Przemyt polskiej żywności do Kaliningradu kwitnie pomimo sankcji - EURACTIV.com

Jest to również zgodne ze sposobem, w jaki Splitit jest obecnie wprowadzany na rynek. Firma stworzyła w pewnym sensie własne centrum, przechodząc od opcji płatności na stronie sprzedawcy do platformy typu raty jako usługa, która łączy się z kupującymi, aby umożliwić BNPL każdemu konsumentowi, który oferuje Visa lub MasterCard przy kasie .

To sprawia, że ​​Splitit jest „integralną częścią przepływu zwrotu i nie ma oddzielnego konta ani działania, które konsument musi podjąć, aby to umożliwić” – powiedział Sheth.

Zobacz też: Jak BNPL odwrócił prawie sto lat składek

Wielkie odblokowanie firmy to 3 biliony dolarów w niewykorzystanych kredytach konsumenckich na istniejących kartach. Ta sama karta, której zawsze używali przy kasie, może teraz stać się planem spłat ratalnych za ten zakup.

Jest to główny wyróżnik, powiedział Sheth, a także znaczny wzrost dla emitentów, którzy mają z klientem relację powierniczą, ale nie mają „zgrabnego stosu technologii”, aby przekształcić istniejący zakup kartą w pożyczkę ratalną.

To duże zadłużenie techniczne banków utrudnia integrację akceptantów w punkcie sprzedaży, co jest jednym z powodów, dla których ich obecna opcja premium jest w dużej mierze po zakupie.

„Ponieważ podstawową kompetencją banku jest udzielanie pożyczek, potrzebuje on zgrabnego pakietu technologicznego, który umożliwi akceptację tego, co konsumenci mają obecnie na kredyt, i zapewnił tym akceptantom możliwość płacenia za wygodę” – powiedział.

przyszłość

Czy to oznacza, że ​​banki wybierają alternatywnych pożyczkodawców?

Sheth powiedział, że tak nie sądzi, ponieważ banki mają już wbudowane usługi podobne do BNPL w swoje odnawialne linie kredytowe. Mogą jednak odgrywać większą rolę w tej przestrzeni, obejmując stosy technologii, które sprawiają, że te oferty są bardziej atrakcyjne dla detalistów, zasadniczo zapożyczając z podręcznika FinTech i zamykając swoje solidne operacje kredytowe w przyjaznym dla użytkownika i łatwym do wprowadzenia na rynek pakiecie.

READ  Radisson Hotel Group poszerza swoje polskie portfolio o nowy resort w Ostródzie

Związane z: Trzecia generacja BNPL ma potencjał, aby zmienić całą branżę kredytową

Nie jest jednak tak, że czyste zabawy po prostu zamkną im drzwi. Sheth powiedział, że główne marki BNPL mają „duże budżety, bardzo mądrych ludzi”. [and] Masa krytyczna klientów”, dzięki czemu znajdziesz sposób na skupienie się na usługach finansowych, które są wbudowane, aby model działał.

Obawia się jednak, że centrum pozostanie wyzwaniem, biorąc pod uwagę większą konkurencję między bankami cyfrowymi i rosnące koszty pozyskiwania klientów.

Sheth i Splitit skupiają się na współpracy z sieciami i wydawcami kart, aby uprościć konsumentom korzystanie z BNPL, używając produktów w ich portfelach i zastanawiając się, jak z nich korzystać.

„Naszym największym celem w pracy z sieciami i współpracą z emitentami jest:„ Jak uprościć to z konsumentami? ”- powiedział Sheth. „Myślę, że zobaczysz znacznie lepsze dopasowanie do konsumenta, ponieważ staje się to coraz bardziej powszechne”.

Czytaj więcej: Splitit dołącza do programu Visa Ready for BNPL

————————————

Nowe dane PYMNTS: Indywidualne badanie doświadczeń zakupowych – maj 2022

Na około: Ankieta PYMNTS przeprowadzona wśród 2094 konsumentów na potrzeby raportu Personalised Shopping Experience Report, przeprowadzonego we współpracy z Elastic Path, pokazuje, gdzie sprzedawcy robią to dobrze i gdzie muszą ulepszyć swoją grę, aby zapewnić spersonalizowane wrażenia z zakupów.