Scott Brown / Android Authority
Na papierze bezprzewodowy Android Auto wydaje się spełnieniem marzeń. Wskakujesz do samochodu, przyspieszasz, a aplikacje i usługi telefonu magicznie pojawiają się w Twoim systemie informacyjno-rozrywkowym. W ciągu kilku sekund słuchasz swojej muzyki, otrzymujesz instrukcje nawigacji krok po kroku i wydajesz polecenia głosowe dotyczące wiadomości tekstowych, połączeń telefonicznych i nie tylko. To tak, jakbyśmy żyli w przyszłości!
Oczywiście to tylko na papierze. W prawdziwym świecie bezprzewodowe korzystanie z Android Auto może być tak trudne, że możesz chcieć wrócić do korzystania z niego przewodowo — a nawet całkowicie go porzucić.
Niedawno dostałem nowy samochód – Subaru Crosstrek 2019 – który jest standardowo wyposażony w Android Auto. Pierwotnie obsługuje tylko połączenia przewodowe, ale udało mi się uzyskać plik Motorola MA1 Klucz sprzętowy zapewniający bezprzewodową obsługę dowolnego pojazdu z systemem Android Auto. Po kilku tygodniach korzystania z tej konfiguracji poważnie zastanawiam się, czy Google w pełni rozważyło wprowadzenie obsługi bezprzewodowej. Po prostu nie czuje się gotowy na prime time.
Bezprzewodowa aplikacja Android Auto po prostu nie wydaje się gotowa na czas największej oglądalności.
Aby zilustrować napotkane przeze mnie problemy, skupię się na jednej z własnych usług Google: Mapach. Jasne, gdyby coś musiało działać dobrze z bezprzewodowym systemem samochodowym, byłyby to Mapy, prawda?
początek? Jak podłączyć Android Auto do samochodu?
Mapy bez użycia rąk? Nie, dziękuję.
Jak wie każdy użytkownik Android Auto, nie możesz korzystać z wersji Map Google na telefon podczas korzystania z wersji Android Auto. Niezależnie od tego, czy używasz go przewodowo, czy bezprzewodowo, dostęp do map jest możliwy wyłącznie na ekranie Twojego pojazdu, gdy tylko nawiążesz połączenie. Jeśli spróbujesz otworzyć Mapy na telefonie podczas pracy z Auto, aplikacja po prostu się nie otworzy.
Jednak automatyczna wersja Map jest niesamowicie stonowana w porównaniu z pełną aplikacją na telefon. Na przykład wyszukiwanie menu restauracji jest niemożliwe, a dokładne wyszukiwanie określonych miejsc również nie jest łatwe. Na przykład trudno byłoby nawigować po „centrach handlowych, które znajdują się 40 km ode mnie i są otwarte o 18:00” na ekranie samochodu. Ponieważ nie możesz użyć telefonu, aby dowiedzieć się o tych rzeczach, po prostu… nie możesz?
Po połączeniu z Android Auto funkcjonalność Map Google jest bardzo ograniczona.
To jasne, dlaczego Google ograniczyło w ten sposób wersję Map w telefonie. Celem Android Auto jest zmuszenie Cię do pozostawienia telefonu w spokoju i skupienia się na drodze. Istnieją jednak bardzo częste sytuacje, których Google wydaje się nie brać pod uwagę przy tym ograniczeniu. Jedno jasne: co jeśli jestem zaparkowany? Korzystanie z aplikacji Mapy w telefonie podczas postoju jest całkowicie bezpieczne, ale po połączeniu Mapy nadal nie będą działać na Twoim telefonie. I to nie tak, że Android Auto nie wie, że jesteś zaparkowany. Powinien wiedzieć, ponieważ włącza lub wyłącza klawiaturę Android Auto w zależności od tego, czy samochód się porusza, czy nie.
Dodatkowe reklamacje: Android Auto jest tak zły, że zmusił mnie do powrotu do iPhone’a
Jednym ze sposobów na ominięcie tego jest wyłączenie samochodu. Jednak w przypadku mojego Crosstreka nie da się bezprzewodowo odłączyć Auto poprzez samoczynne wyłączenie auta. Ponieważ samochód zakłada, że nadal chcesz słuchać muzyki lub innych rzeczy podczas postoju, Android Auto jest zajęty, dopóki nie otworzysz drzwi po stronie kierowcy i nie wyjmiesz kluczyka z silnika.
Aby odzyskać pełną kontrolę nad mapowaniem, muszę zaparkować, wyłączyć samochód, otworzyć drzwi, wyjąć klucz, zamknąć drzwi i czekać.
Innymi słowy, aby korzystać z aplikacji Mapy w telefonie, gdy jesteś w samochodzie i połączyć się z siecią bezprzewodową Android Auto, muszę zaparkować, wyłączyć samochód, otworzyć drzwi, wyjąć klucz, zamknąć drzwi, a następnie poczekaj, aż auto całkowicie się wyłączy. Potem wymyślam, jakich map potrzebuję, ponownie uruchamiam samochód, czekam, aż mój telefon oddzwoni, i ruszam w dalszą drogę. Jak wygodnie!
Jeśli jednak używasz Androida Auto z kablem, nie będzie to wielka sprawa. Mogę tylko odłączyć i korzystać z map w moim telefonie, ile dusza zapragnie. Mogę to zrobić nawet podczas jazdy! Oczywiście nie zrobiłbym tego, ale to prowadzi nas do innego dużego problemu, który pojawia się podczas korzystania z funkcji Auto bezprzewodowo.
Hej, Google: Czasami w samochodzie są dwie osoby
Scott Brown / Android Authority
Crosstrek to pojazd dzielony między mną a moim partnerem. Ja jestem kierowcą przez większość czasu, ale wiele razy zamiast tego prowadzi. Sensowne jest tylko to, że bezprzewodowo połączyłaby swój telefon z Androidem Auto.
Stwarza to eksplozję kolejnych problemów. Pierwszy jest ogromny; Nie ma możliwości kontrolowania, kto ma priorytet, korzystając z łączności bezprzewodowej Android Auto. Teoretycznie, gdy są dwa telefony, Auto powinno priorytetowo dzwonić do dowolnego telefonu, który był ostatnio podłączony. Jednak wiele razy widzieliśmy tę porażkę.
Kontynuuj czytanie: Jak zaktualizować Androida Auto
Słyszałem, że niektóre systemy pozwalają ustawić priorytetową listę połączeń Bluetooth w samochodzie i domyślne ustawienia dla tej listy. Na przykład, jeśli telefon A pojawia się na górze listy BT, Auto zawsze najpierw przejdzie do tego telefonu. Jeśli go tam nie ma, zostanie użyty do telefonu B i tak dalej. Wydaje się, że w przypadku Crosstreka tak nie jest, a jeśli tak, to z pewnością jest to niespójne. Nie mogłem znaleźć żadnej dokumentacji online od Google, aby stwierdzić, czy to powinno działać w ten sposób.
Oczywiście Android Auto Wireless nie jest przeznaczony dla wielu telefonów.
Nawet gdybyśmy mogli kontrolować priorytet, nie zmieniłoby to faktu, że nie ma bezpośredniego sposobu na zmianę, kto jest połączony po fakcie. Jeśli jadę samochodem i chcę uzyskać dostęp do mojego telefonu, ale jej telefon łączy się automatycznie jako pierwszy, nie ma możliwości powiedzenia Androidowi Auto, aby zerwał to połączenie i przeszedł do mojego telefonu. Zamiast tego musisz zakończyć jej połączenie, a następnie poczekać na telefon. To rozwiązanie jest po pierwsze bardzo niewygodne, ale też powolne. Gdy Auto zda sobie sprawę, że „zniknął”, może minąć kilka minut, zanim automatycznie połączy się z moim telefonem. Czasami w ogóle się nie łączy! Kiedy tak się dzieje, faktycznie musimy wyłączyć samochód, otworzyć drzwi samochodu, zamknąć je, ponownie uruchomić samochód i poczekać, aż Auto zadzwoni na mój telefon. Jak to jest w porządku, Google?
Robert Treggs / Android Authority
Wróćmy na chwilę do Map. Z kimś innym w samochodzie problemy, które opisałem w poprzednim rozdziale, wydają się być rozwiązane, prawda? Moja partnerka może użyć map na swoim telefonie, aby znaleźć to centrum handlowe w promieniu 25 mil i otworzyć je dla nas o 18:00, a ja będę mógł tam nawigować za pomocą Auto. Niestety jest to również przestarzałe doświadczenie. Na przykład nie ma możliwości, aby przesłała mi informacje. Może udostępniać mi lokalizację lub trasę z poziomu Map, ale udostępnianie odbywa się za pośrednictwem poczty e-mail, do której nie można uzyskać dostępu przez Auto. Nie może nawet wysłać mi linku, ponieważ Android Auto nie rozpoznaje adresów URL w Wiadomościach.
Jedynym rozwiązaniem tego problemu jest podniesienie telefonu i znalezienie linku, czy to w e-mailu, czy w SMS-ie. Kiedy jest w samochodzie, to jest w porządku, ponieważ może to zrobić bezpiecznie z siedzenia pasażera. Możesz się domyślić, jak musiałbym to zrobić, gdybyś nie był w samochodzie (podpowiedź: łamiąc prawo).
Chcesz udostępnić wskazówki w Android Auto? Nie, musisz odebrać telefon.
Oczywiście Google wcale tego nie chce. Jestem pewien, że powie, że powinien powiedzieć Android Auto, aby poszedł do centrum handlowego za pomocą polecenia głosowego. Brzmi nieźle, ale co, jeśli potrzebujemy konkretnej trasy? Co by było, gdybyśmy mieli wiele przystanków? Co zrobić, jeśli Mapy mają problem ze znalezieniem dokładnego centrum handlowego, do którego chcemy się udać? Znacznie łatwiej będzie ustawić to wszystko w Mapach przed i później wysłać do Androida Auto.
Wystarczająco szalone, nawet połączenie przewodowe nie pomogłoby nam tutaj. Załóżmy, że jesteśmy połączeni kablem. Mój partner może odłączyć mój telefon, a następnie korzystać z pełnej wersji map, aby utworzyć konkretną trasę do centrum handlowego z wieloma przystankami. Jednak po ponownym podłączeniu wszystko zniknie, ponieważ wersja aplikacji na Androida Auto jest sama w sobie. Znowu, jak dobrze jest to nawet zdalnie, Google?
Android Auto Wireless i Mapy Google: po prostu użyj Waze
Edgar Cervantes / Android Authority
Spędziłem sporo czasu rozmawiając z ludźmi i ukrywając się na różnych podforach, próbując wymyślić, jak najlepiej poradzić sobie z tymi problemami. Wciąż widzę tę samą radę: po prostu używaj Waze. Korzystanie z Waze na ekranie samochodu uwalnia mapy od dominacji Androida Auto. Jeśli używasz Waze – żeby było jasne, jest również własnością Google – Ty (lub Twoi pasażerowie) nadal możecie korzystać z Map na podłączonym telefonie. W takim przypadku mogę zaparkować samochód i pozwolić mu jechać podczas korzystania z Map, aby zobaczyć, dokąd się udać. Kiedy już to zrozumiem, mogę poprosić Waze o nawigację. Nadal nie mogę wysyłać wielu stacji ani niestandardowych utworów, ale przynajmniej mogę wykonywać zadania szybciej i wydajniej.
Oczywiście nie rozwiązuje to innych problemów z łącznością bezprzewodową Android Auto, takich jak brak możliwości kontrolowania rozmówcy. Jest to jednak najlepsza alternatywa, jaką do tej pory odkryliśmy.
Czy to nie jest rzecz? Najmniej okropnym sposobem korzystania z nawigacji w Wireless Auto jest Nie Wykorzystanie Google Maps, jednego z najważniejszych produktów firmy.
Więcej na ten temat: Problemy z Androidem Auto i sposoby ich rozwiązywania
Niezależnie od tego, mój partner i ja zaczynamy myśleć, że powrót do przewodowego dla Androida Auto byłby lepszy. Będziemy mieli bezpośrednią kontrolę nad dzwoniącymi, a jeśli skorzystamy z Waze, nie będziemy mieli wielu problemów z Google Maps. Możemy mieć tylko nadzieję, że Google wkrótce dowie się o tych sprawach, dzięki czemu będziemy mogli korzystać z Android Auto tak, jak myśli Google.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Odnosząc się do dramatu Teeqo, szef klanu FaZe twierdzi, że organizacja „próbowała” sprawić, by wszystko działało
Insomniac’s Spider-Man 2 ma zostać wydany we wrześniu, mówi aktor Venom Tony Todd
UK Charts: Super Mario Odyssey zamyka pierwszą dziesiątkę dzięki dobrej sprzedaży