Firma Bentley sprzedała wszystkie dwanaście modeli Bacalar ekskluzywnej liście zamożnych klientów na długo przed wyschnięciem lakieru na pierwszym samochodzie. Jednak jest mało prawdopodobne, aby wielu z nich w pełni wykorzystało silnik 659 KM i prędkość maksymalną 200 mil na godzinę na torze wyścigowym.
Jak można się spodziewać, większość z nich będzie rozsądnie omijała swoją inwestycję z dala od niesprzyjającej pogody w osuszonym garażu – stylowy dwumiejscowy samochód był eksploatowany tylko w dni świąteczne, święta i okazjonalne.
Aby udowodnić, że supersamochód Barchetta jest wart sumy swoich części, w tym tygodniu Bentley wręczył mi klucz do trzynastego egzemplarza, Bacalar Car Zero. Prototyp został wykorzystany do serii wyczerpujących testów warunków skrajnych, dzięki czemu właściciele nie musieli korzystać z gwarancji.
Obejmuje to tysiące kilometrów w każdym klimacie, trening aerodynamiczny w tunelu aerodynamicznym oraz typowe dla firmy Bentley wysokie standardy wykonania. Bez dachu – nawet bez awaryjnie wysuwanej maski – zakończono również testy temperaturowe otwartego kokpitu +80 ° C i -10 ° C.
Na szczęście śnieg stopniał, zanim dotarłem na tor wyścigowy w pobliżu Bedford. Większość Bacalarów jest przeznaczona na zagraniczne plaże, ale realistycznie rzecz biorąc, brak dachów ogranicza opcje przez większą część brytyjskiego roku.
Tchórz? Być może, ale luksusowa, droga i znakomicie zaprojektowana kabina została wycięta ze skóry premium. Może mieć również fornir deski rozdzielczej wycięty z 5000-letniego dębu, pozyskiwanego w sposób zrównoważony z Norfolk Swamp.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro