Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Better Collective odnotowuje wzrost przychodów w pierwszym kwartale

Better Collective odnotowuje wzrost przychodów w pierwszym kwartale

Jej duńska spółka zależna Better Collective odnotowała rekordowy wzrost przychodów o 30% w pierwszych trzech miesiącach zakończonych 31 marca 2023 r.

Better Collective uważa, że ​​wyniki pierwszego kwartału były napędzane przez „wprowadzenie na rynek Ameryki Łacińskiej i Stanów Zjednoczonych, a także ogólny silny wzrost organiczny”.

Dyrektor generalny Jesper Søgaard podkreślił, że ewolucja firmy od „spółki handlowej do zintegrowanej grupy firm” miała wpływ na te wyniki i że fuzje i przejęcia będą nadal częścią strategii.

„Naszą strategią fuzji i przejęć w ciągu ostatniego roku i kolejnych lat jest pozyskanie silnych lokalnych i globalnych mediów sportowych z dużymi, lojalnymi czytelnikami, najlepiej dzięki przychodom generowanym głównie z jednego modelu biznesowego w zwykłych reklamach”.

Søgaard wyjaśnił również, że I kwartał był okresem, w którym firma mocno koncentrowała się na swojej platformie AdTech. W swoim raporcie za czwarty kwartał firma ogłosiła, że ​​narzędzie do analizy danych jest czymś, co zdaniem firmy „będzie w stanie dostarczać ukierunkowane reklamy marketingu bezpośredniego milionom fanów sportu, którzy odwiedzają szerokie portfolio marek sportowych grupy”.

„Istnieje już wiele platform stron trzecich, a ponieważ organizacja Better Collective była bardzo chciwa, udało nam się połączyć kilka platform AdTech”.

Najlepszy łączny wzrost przychodów w pierwszym kwartale

Firma Better Collective odnotowała wzrost przychodów o 30%, osiągając 88 mln EUR (77 mln GBP / 95 mln USD) z 67,4 mln EUR, które firma odnotowała w 2022 r.

Wskaźnik zadłużenia odsetkowego netto do EBITDA utrzymuje się na stabilnym poziomie 2,30, co oznacza wzrost z 2,01 w 2022 roku.

Ujawniono również, że zysk operacyjny przed odliczeniem amortyzacji i pozycji specjalnych również wzrósł o 33,2 mln euro w pierwszym kwartale 2023 r., czyli o 44% w porównaniu z 23,1 mln euro w zeszłym roku.

Z tego przychodów wydawnictwa odpowiadały za 67% o wartości 59,2 mln euro, a płatne media za pozostałe 33% o wartości 28,7 mln euro.

READ  Niemcy odrzuciły niespodziewane polskie zaproszenie do wysłania na Ukrainę rakiet Patriot

W tym okresie firma Better Collective nawiązała wiele partnerstw wydawniczych, w tym jedną z platformą piłkarską Goal and Punch w Nigerii oraz polskim portalem informacyjnym Wirtualna Polska.

Największy wzrost w kwartale nastąpił w przypadku płatnych mediów, w przypadku których określony zysk operacyjny przed amortyzacją, amortyzacją i pozycjami specjalnymi wzrósł o 174% rok do roku z 2,9 mln euro do 7,9 mln euro.

Better Collective opiera ten wzrost w płatnych mediach na szeroko zakrojonych wynikach, w tym „boomie na rynku północnoamerykańskim, a także utrzymujących się dobrych wynikach w Ameryce Łacińskiej”.

Powstały silne rynki

Przychody firmy nadal w dużej mierze pochodzą z bardziej ugruntowanych rynków, przy czym Europa i reszta świata (ROW) stanowią 58% przychodów grupy, a rynek północnoamerykański stanowi pozostałe 42%.

Marża EBITDA przed uwzględnieniem pozycji specjalnych dla Europy i pasa drogowego odnotowała wzrost o 37% w tym samym okresie w 2022 r., podczas gdy w Ameryce Północnej odnotowano wzrost o 39% w tym samym zakresie.

Zwiększ bazę kosztową

Firma ogłosiła również, że jej baza kosztowa wzrosła z 44 mln euro do 55 mln euro, co stanowi wzrost wydatków o 25%.

Better Collective przeznacza ten wzrost głównie na platformę AdTech i ekspansję LATHAM na łączną kwotę 4,7 mln euro w tym okresie.

Cele finansowe na 2023 r., które zostały ustalone w 2022 r. i zaktualizowane po przejęciu Skycon w kwietniu 2023 r. za 45 mln GBP, pozostają takie same.

Firma wyznaczyła sobie docelowe przychody w wysokości od 305 mln EUR do 315 mln EUR, EBITDA przed zdarzeniami nadzwyczajnymi w wysokości od 95 mln EUR do 105 mln EUR oraz dług netto do EBITDA przed zdarzeniami nadzwyczajnymi poniżej 2,0.