Jej duńska spółka zależna Better Collective odnotowała rekordowy wzrost przychodów o 30% w pierwszych trzech miesiącach zakończonych 31 marca 2023 r.
Better Collective uważa, że wyniki pierwszego kwartału były napędzane przez „wprowadzenie na rynek Ameryki Łacińskiej i Stanów Zjednoczonych, a także ogólny silny wzrost organiczny”.
Dyrektor generalny Jesper Søgaard podkreślił, że ewolucja firmy od „spółki handlowej do zintegrowanej grupy firm” miała wpływ na te wyniki i że fuzje i przejęcia będą nadal częścią strategii.
„Naszą strategią fuzji i przejęć w ciągu ostatniego roku i kolejnych lat jest pozyskanie silnych lokalnych i globalnych mediów sportowych z dużymi, lojalnymi czytelnikami, najlepiej dzięki przychodom generowanym głównie z jednego modelu biznesowego w zwykłych reklamach”.
Søgaard wyjaśnił również, że I kwartał był okresem, w którym firma mocno koncentrowała się na swojej platformie AdTech. W swoim raporcie za czwarty kwartał firma ogłosiła, że narzędzie do analizy danych jest czymś, co zdaniem firmy „będzie w stanie dostarczać ukierunkowane reklamy marketingu bezpośredniego milionom fanów sportu, którzy odwiedzają szerokie portfolio marek sportowych grupy”.
„Istnieje już wiele platform stron trzecich, a ponieważ organizacja Better Collective była bardzo chciwa, udało nam się połączyć kilka platform AdTech”.
Najlepszy łączny wzrost przychodów w pierwszym kwartale
Firma Better Collective odnotowała wzrost przychodów o 30%, osiągając 88 mln EUR (77 mln GBP / 95 mln USD) z 67,4 mln EUR, które firma odnotowała w 2022 r.
Wskaźnik zadłużenia odsetkowego netto do EBITDA utrzymuje się na stabilnym poziomie 2,30, co oznacza wzrost z 2,01 w 2022 roku.
Ujawniono również, że zysk operacyjny przed odliczeniem amortyzacji i pozycji specjalnych również wzrósł o 33,2 mln euro w pierwszym kwartale 2023 r., czyli o 44% w porównaniu z 23,1 mln euro w zeszłym roku.
Z tego przychodów wydawnictwa odpowiadały za 67% o wartości 59,2 mln euro, a płatne media za pozostałe 33% o wartości 28,7 mln euro.
W tym okresie firma Better Collective nawiązała wiele partnerstw wydawniczych, w tym jedną z platformą piłkarską Goal and Punch w Nigerii oraz polskim portalem informacyjnym Wirtualna Polska.
Największy wzrost w kwartale nastąpił w przypadku płatnych mediów, w przypadku których określony zysk operacyjny przed amortyzacją, amortyzacją i pozycjami specjalnymi wzrósł o 174% rok do roku z 2,9 mln euro do 7,9 mln euro.
Better Collective opiera ten wzrost w płatnych mediach na szeroko zakrojonych wynikach, w tym „boomie na rynku północnoamerykańskim, a także utrzymujących się dobrych wynikach w Ameryce Łacińskiej”.
Powstały silne rynki
Przychody firmy nadal w dużej mierze pochodzą z bardziej ugruntowanych rynków, przy czym Europa i reszta świata (ROW) stanowią 58% przychodów grupy, a rynek północnoamerykański stanowi pozostałe 42%.
Marża EBITDA przed uwzględnieniem pozycji specjalnych dla Europy i pasa drogowego odnotowała wzrost o 37% w tym samym okresie w 2022 r., podczas gdy w Ameryce Północnej odnotowano wzrost o 39% w tym samym zakresie.
Zwiększ bazę kosztową
Firma ogłosiła również, że jej baza kosztowa wzrosła z 44 mln euro do 55 mln euro, co stanowi wzrost wydatków o 25%.
Better Collective przeznacza ten wzrost głównie na platformę AdTech i ekspansję LATHAM na łączną kwotę 4,7 mln euro w tym okresie.
Cele finansowe na 2023 r., które zostały ustalone w 2022 r. i zaktualizowane po przejęciu Skycon w kwietniu 2023 r. za 45 mln GBP, pozostają takie same.
Firma wyznaczyła sobie docelowe przychody w wysokości od 305 mln EUR do 315 mln EUR, EBITDA przed zdarzeniami nadzwyczajnymi w wysokości od 95 mln EUR do 105 mln EUR oraz dług netto do EBITDA przed zdarzeniami nadzwyczajnymi poniżej 2,0.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”
More Stories
Najważniejsze Wyzwania i Trendy Gospodarcze 2025: Co Czeka Polską Ekonomię?
DogeCoin – Historia, Popularność i Znaczenie w Świecie Kryptowalut
GIP i KKR należą do firm chcących przejąć udziały w polskim oddziale Cellnex