Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Barcelona przypieczętowuje dodatkowe 300 milionów euro od amerykańskiej grupy Sixth Street

FC Barcelona zapewniła sobie dodatkową inwestycję w wysokości ponad 300 milionów euro od Sixth Street, ponieważ kataloński klub przenosi się, aby wygenerować fundusze na letnie umowy transferowe.

Według osób zaznajomionych z tą sprawą, umowa, która ma zostać ogłoszona w piątek, da amerykańskiej grupie inwestycyjnej dodatkowy 15-procentowy udział w prawach medialnych klubu w ciągu 25 lat.

Fundusz z siedzibą w San Francisco zgodził się już na podobną transakcję o wartości ponad 200 milionów euro za 10 procent praw pokrzywdzonego finansowo klubu piłkarskiego zaledwie trzy tygodnie temu.

Lata nadmiernych wydatków i wpływ Covid-19 opuściły Barcelonę w obliczu akumulacji krótkoterminowego zadłużenia. Zeszłego lata klub musiał rozstać się z długoletnią gwiazdą Lionelem Messim, podczas gdy inni musieli odroczyć płace, aby pomóc obniżyć koszty.

Chcąc zmienić bilans, klub zdecydował się w zeszłym miesiącu sprzedać 25 procent swoich praw medialnych i do 49 procent swojej działalności promocyjnej i sponsorskiej.

La Liga ustala zasady finansowe, które mogą uniemożliwić klubom rejestrowanie nowych graczy, jeśli zostaną naruszone, co skłania Barcelonę do zbierania funduszy na transfery przed rozpoczęciem sezonu.

Brazylijski napastnik Ravenha z prezydentem Barcelony Joanem Laportą w zeszłym tygodniu, kiedy został przedstawiony fanom klubu po przejściu z Leeds United. © Enric Fontcuberta / EPA-EFE / Shutterstock

Mimo potencjalnych przeszkód klub już aktywnie sprowadzał zawodników. Polski napastnik Robert Lewandowski pozyskał w tym tygodniu z Bayernu Monachium, a brazylijski napastnik Ravenha dołączył z Leeds United. Oczekuje się więcej wielkich nazwisk.

Honorarium 33-letniego Lewandowskiego może wynieść nawet 50 milionów euro, łącznie z dodatkami. Po przeprowadzce trener Bayernu Julian Nagelsmann określił Barcelonę jako „jedyny klub na świecie, który nie ma pieniędzy, ale może kupić każdego zawodnika”.

Oprócz umów dotyczących praw medialnych z Sixth Street, Barcelona przyniosła pieniądze dzięki partnerstwu z Spotify, usługą strumieniowego przesyłania muzyki. Trzyletnia umowa obejmuje sponsorowanie koszulek i stadionów, co do których hiszpańskie media podały, że wygeneruje klubowi 280 milionów euro.

Barcelona i Real Madryt zrezygnowały z 50-letniej umowy zawartej przez resztę La Liga na sprzedaż części swoich praw medialnych prywatnej grupie CVC, mówiąc, że oferuje niski stosunek jakości do ceny.

Sixth Street, która ma aktywa o wartości ponad 60 miliardów dolarów, była coraz bardziej aktywna w sporcie podczas pandemii. ostatnio hit Transakcja o wartości 360 milionów euro Współpraca z Realem Madryt przy renowacji stadionu i posiadanie mniejszościowych udziałów w drużynie NBA San Antonio Spurs.

READ  Pierwsze moduły fotowoltaiczne wybrane do 30 MW systemów fotowoltaicznych w Polsce