entertainment

Australijscy artyści opowiadają o tym, jak mogą wesprzeć nasz borykający się z problemami przemysł muzyczny

W liście otwartym do premiera Scotta Morrisona na początku tego miesiąca muzyk Alex Lahey powiedział, że Australia jest zagrożona utratą „całego pokolenia talentów i ekipy wykonawców na żywo” bez zwiększania funduszy dla artystów, wykonawców i członków ekipy dotkniętych pandemią.

„Myślę, że odpowiedź na mój list pokazała mi, ale co ważniejsze, rządowi i tamtejszym władzom, że istnieje zjednoczony głos wzywający do tego rodzaju rzeczy dla naszej branży” – powiedział Lahey. gazetka. „Uważam, że nadszedł czas, aby rząd federalny wzmógł się i obiecał bardziej proaktywny program, który pomoże chronić australijską kulturę”.

List Laheya wzywał do opracowania planu działania, który zapewni wsparcie dla przemysłu rozrywkowego – w tym rządowy program ubezpieczeniowy i program dopłat do wynagrodzeń dla artystów, ekipy i innych osób dotkniętych przestojami i odwołanymi koncertami.

„Chociaż moje zarobki biznesowe znacznie spadły z powodu niedostępności wycieczek na żywo, a także niemożności wyjazdu za granicę, osoby pracujące na kontraktach są tym poważnie dotknięte” – mówi. Wraz z popularnymi artystami, którzy nie mają wystarczających przychodów.

„To, co skłoniło mnie do napisania tego listu, to nie tyle moja osobista sytuacja, ile rozmowa z moimi kolegami, przyjaciółmi i kolegami, którzy znajdują się w sytuacjach, w których nie wiedzą, jak mają przetrwać – a ja jestem nie mówiąc o tym, jak będą kontynuować w przemyśleMówię o tym, jak będą nadal płacić czynsz, jak będą nadal płacić rachunki, jak będą radzić sobie z życiem i pozostać zdrowymi psychicznie.

„Widziałem wielu utalentowanych ludzi – zarówno na scenie, jak i poza nią – którzy muszą odwrócić się plecami do tej branży, ponieważ nie ma wsparcia, które by ich tam zatrzymało”.

Artystka elektroniczna Alice Ivey (Annika Schmarcel) mówi gazetka Miałem trudności z utrzymaniem motywacji z powodu częstych blokad w Victorii. „Moje główne źródło utrzymania całkowicie zniknęło, czyli koncertowanie” – mówi. „Ciągłe zamykanie i zamykanie granic uniemożliwia nam kręcenie teledysków lub współpracę z fotografami lub kamerzystami w celu uzyskania gotowej do premiery zawartości muzycznej. To bardzo frustrujące.

READ  Bez Phoebe Waller-Bridge, co by Pan i panią Smith będziesz oglądać na Amazon

“Jestem bardzo współpracującym artystą. Uwielbiam pisać z innymi artystami w studio. Po drugie, Zoom — jestem wdzięczny, że jestem tam jako narzędzie, ale odkryłem, że ludzie nie chcą już tego robić, ponieważ już nad tym.”

W Sydney prezes polskiego klubu David Novak powiedział, że sposób, w jaki Australia radzi sobie z przemysłem artystycznym i rozrywkowym, został zakłócony. W innych krajach, gdzie istnieje większe przywiązanie rządu do sztuki, [it’s] Jest postrzegany jako prawdziwy zawód. Pojęcie Zrób to dla jej miłości I Nie oczekuj, że zarobisz pieniądze Jest utrwalany na każdym poziomie przemysłu muzycznego w Australii.

Ponieważ artyści otrzymują minimalne płatności z witryn streamingowych – Spotify płaci średnio 0,00437 USD za strumień muzyki, Apple Music płaci 0,00783 USD – „artyści muszą zwrócić się do kanałów Patreon, Twitch i innych usług subskrypcji na żywo, aby znaleźć sposoby na przetrwanie. To niespójne i mylące, i tak wstrząsająca jest sztuka Australii”.

Jak więc miłośnicy muzyki mogą upewnić się, że ich ulubieni artyści nadal są w branży, gdy nadchodzi czas, aby cieszyć się pełnymi możliwościami imprez i festiwali?

„Teraz wydaje mi się, że numer jeden to kupowanie z wyprzedzeniem na koncerty, które będą miały miejsce w przyszłości – poświęcenie pieniędzy jest pierwszym poczuciem bezpieczeństwa artysty, gdy jest w drodze na trasę” – mówi Alice Ivey. „Po drugie, kup przedmioty z ich strony internetowej”. Ale także dziel się ich muzyką. „Nawet jeśli jest to tylko bezpośrednia wiadomość z historią o tym, jak ta piosenka, którą napisali, miała dla ciebie znaczenie – tego rodzaju rzeczy są absolutnie niesamowite i podnoszą morale”.

„Dziesiątki tysięcy koncertów są odwoływane w każdym mijającym miesiącu” – mówi przesłanie Laheya. Jeśli masz niewykorzystaną gotówkę na koncerty wypalającą dziurę w kieszeni, mieszkająca w Sydney piosenkarka MAY-A (Maya Cumming) mówi, że możesz jej użyć do przechowywania towarów ulubionego artysty.

READ  Drony policyjne w akcji. 30 biletów w 4 godziny

„Jeśli jest jakiś akt, który naprawdę kochasz, możesz go wesprzeć, kupując niektóre z ich towarów” – mówi. “[Or,] Podziel się australijską muzyką, którą kochasz, i zachęć do tego swoich kolegów. To nie brzmi dużo, ale tego rodzaju wsparcie może zajść daleko”.

Jeśli nie masz pieniędzy do stracenia, masz więcej władzy, niż myślisz. „Fani mają więcej mocy, niż myślisz”, mówi piosenkarka i producentka Kučka. “Wejdź w interakcję z mediami społecznościowymi artysty, porozmawiaj z innymi fanami i poinformuj artystę, jak bardzo ich sztuka wpłynęła na twoje życie. Zjednoczcie się, aby zapytać ulubionego artystę, w jakim obszarze potrzebuje teraz pomocy.”

R’n’B i przyszły piosenkarz i autor tekstów Ngayere zgadzają się. Mówi: „Kiedy jest okazja, aby dogadać się z organizacjami lub ludźmi, którzy aktywnie próbują wywierać presję na rząd, aby sponsorował artystów, dowiedz się, co możesz zrobić, aby wesprzeć ten nacisk na większe wsparcie rządu, nie tylko dla artystów, ale także dla pracowników przemysłu także.”

Inicjatywy takie jak Straciłem koncert w Australii (ILMG) rejestruje wpływ Covid-19 na lokalny przemysł muzyczny od marca 2020 r. Szacuje stratę dochodu w wysokości 84 mln USD od 1 lipca 2021 r. Uwzględnia utratę pracy, ale oferuje również zasoby, takie jak szablony listów do wysłać do parlamentarzystów (kierujących artystów). To dobre miejsce na początek, jeśli chcesz wesprzeć Cię jako fan. Jak sugeruje Novak, „zapytaj artystów bezpośrednio”.

„Na dłuższą metę musimy głosować na ludzi, którzy znają się na sztuce i ponad 111 miliardów dolarów, które wnoszą do gospodarki”, mówi. “Petycje tego nie zrobią. Użyj swojego głosu (i przekonaj innych). ”

„Jeśli w ciągu ostatnich 18 miesięcy znajdziesz zespół, który naprawdę do ciebie przemówi, powiedz o tym wszystkim” – mówi Lahey. “Niech wiedzą, że ludzie słuchają i rozpowszechniają. Są to rzeczy, które teraz uważam za niezwykle znaczące i są naprawdę skuteczne w budowaniu publiczności dla zespołów i artystów, którzy nie są w stanie grać więcej [audience]Metoda konfrontacji. “

READ  Tencent przejmuje 1C Entertainment Group

About the author

Naomi Schmidt

"Zapalony komunikator. Specjalista od internetu. Czytelnik przez całe życie. Ekstremalny fanatyk telewizyjny. Muzykolik."

Add Comment

Click here to post a comment