Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Aston Martin spodziewa się, że w 2024 roku pojawi się około 30 nowych samochodów wyścigowych Vantage GT3

Aston Martin spodziewa się, że w 2024 roku pojawi się około 30 nowych samochodów wyścigowych Vantage GT3

Adam Carter, szef działu wytrzymałościowego Astona Martina, powiedział przed oficjalną premierą samochodu w poniedziałek, która zbiegnie się z ogłoszeniem najnowszego modelu, że istnieje „bardzo duża liczba zamówień” na poprawioną wersję samochodu, która pojawiła się w 2019. Kredyt jest w drodze.

Carter ujawnił, że na początku sezonu Aston będzie miał około 10 samochodów w nowym wyścigu, a w miarę postępów kolejne egzemplarze będą dostarczane zespołom klientów.

Wyjaśnił: „Do końca roku będzie 30 samochodów spełniających nowe specyfikacje, ale nie wszystkie będą mogły wziąć udział w zawodach, ponieważ niektóre zespoły będą miały samochód zapasowy”.

„Ale będzie konkurencyjny w okolicach dwudziestki – takie są oczekiwania”.

Astona Martina Vantage GT3

Astona Martina Vantage GT3

Zdjęcie: Aston Martin Racing

Jeśli chodzi o zamówienia na samochód, Carter dodał, że „nie było możliwe zrealizowanie ich wszystkich do początku sezonu” i że dostawy były „rozłożone w czasie, aby zapewnić maksymalne pokrycie” samochodu na całym świecie.

Najnowszy Aston zapowiedziany na październik 2023 r. miał już swój debiut wyścigowy: w zeszłym miesiącu znalazł się na starcie podczas otwarcia 24-godzinnych mistrzostw IMSA SportsCar Championship w Daytona w klasach GT Daytona w rękach zespołów Heart of Racing i Magnus Racing.

Inne potwierdzone programy dla evo Vantage obejmują atak dwoma samochodami w nowej klasie LMGT3 w ramach Mistrzostw Świata w Długodystansowych Mistrzostwach Świata pod szyldami HoR i D'station Racing i prowadzonym przez Prodrive/Aston Martin Racing.

Zwycięski zespół Walkenhorst w 24-godzinnym Spa, który przeniósł się do Aston z BMW na rok 2024, oraz Comtoyou Racing z Belgii, będą rywalizować z nowym Vantage w GT World Challenge Europe.

Astona Martina Vantage GT3

Astona Martina Vantage GT3

Zdjęcie: Aston Martin Racing

Walkenhorst wystawi samochód w klasie Pro w klasie GTWCE Endurance Cup w składzie złożonym z kierowców fabrycznych Aston, co będzie pierwszym atakiem brytyjskiego producenta na najwyższą kategorię serii od 2019 roku.

READ  Prototyp Nintendo Switch OLED debiutuje publicznie w Japonii

Stacja D po raz pierwszy od 2020 roku przywróci także Astona do klasy GT300 serii Super GT w Japonii.

Oczekuje się, że evo Vantage pojawi się także w brytyjskich mistrzostwach GT oraz w lokalnych seriach w Niemczech i Włoszech, powiedział Carter.

Do końca roku 30-osobowa liczba Vantage GT3 będzie składać się z prawie równej liczby nowych i zmodernizowanych istniejących maszyn.

Pojawienie się zaktualizowanego Vantage GT3 wraz z nowym wariantem GT4 jest częścią odnowionego zaangażowania Astona Martina w wyścigi GT wraz z powrotem na szczyt wyścigów samochodów sportowych dzięki Valkyrie Le Mans Hypercar zarówno w WEC, jak i IMSA od 2025 roku.

Astona Martina Vantage GT3

Astona Martina Vantage GT3

Zdjęcie: Aston Martin Racing

Carter wyjaśnił, że wprowadzenie na rynek poprawionego samochodu drogowego Vantage, przyjęcie przepisów GT3 przez WEC i chęć usunięcia niedociągnięć oryginalnej wersji samochodu, skłoniły do ​​podjęcia jesienią 2022 roku decyzji o opracowaniu wersji zaawansowanej. Z GT3.

„To był idealny moment na zbudowanie nowego samochodu” – powiedział.

Podczas prac rozwojowych w Prodrive, wieloletnim partnerze producenta w wyścigach GT, oraz w grupie Aston Martin Performance Technologies mieszczącej się w tym samym kampusie co zespół Formuły 1, skupiono się na wyprodukowaniu samochodu lepiej prowadzącego, zwłaszcza do wyścigów amatorskich.

Zmiany, które Carter określił jako „daleko idące”, obejmują zupełnie nową aerodynamikę i geometrię zawieszenia.

Poprawiono także chłodzenie hamulców i poprawiono łatwość serwisowania pojazdu.

Cena katalogowa najnowszego samochodu, znanego po prostu jako Vantage GT3 bez przyrostka evo, wynosi 575 000 funtów mniej od podatku.