Adam Carter, szef działu wytrzymałościowego Astona Martina, powiedział przed oficjalną premierą samochodu w poniedziałek, która zbiegnie się z ogłoszeniem najnowszego modelu, że istnieje „bardzo duża liczba zamówień” na poprawioną wersję samochodu, która pojawiła się w 2019. Kredyt jest w drodze.
Carter ujawnił, że na początku sezonu Aston będzie miał około 10 samochodów w nowym wyścigu, a w miarę postępów kolejne egzemplarze będą dostarczane zespołom klientów.
Wyjaśnił: „Do końca roku będzie 30 samochodów spełniających nowe specyfikacje, ale nie wszystkie będą mogły wziąć udział w zawodach, ponieważ niektóre zespoły będą miały samochód zapasowy”.
„Ale będzie konkurencyjny w okolicach dwudziestki – takie są oczekiwania”.
Astona Martina Vantage GT3
Zdjęcie: Aston Martin Racing
Jeśli chodzi o zamówienia na samochód, Carter dodał, że „nie było możliwe zrealizowanie ich wszystkich do początku sezonu” i że dostawy były „rozłożone w czasie, aby zapewnić maksymalne pokrycie” samochodu na całym świecie.
Najnowszy Aston zapowiedziany na październik 2023 r. miał już swój debiut wyścigowy: w zeszłym miesiącu znalazł się na starcie podczas otwarcia 24-godzinnych mistrzostw IMSA SportsCar Championship w Daytona w klasach GT Daytona w rękach zespołów Heart of Racing i Magnus Racing.
Inne potwierdzone programy dla evo Vantage obejmują atak dwoma samochodami w nowej klasie LMGT3 w ramach Mistrzostw Świata w Długodystansowych Mistrzostwach Świata pod szyldami HoR i D'station Racing i prowadzonym przez Prodrive/Aston Martin Racing.
Zwycięski zespół Walkenhorst w 24-godzinnym Spa, który przeniósł się do Aston z BMW na rok 2024, oraz Comtoyou Racing z Belgii, będą rywalizować z nowym Vantage w GT World Challenge Europe.
Astona Martina Vantage GT3
Zdjęcie: Aston Martin Racing
Walkenhorst wystawi samochód w klasie Pro w klasie GTWCE Endurance Cup w składzie złożonym z kierowców fabrycznych Aston, co będzie pierwszym atakiem brytyjskiego producenta na najwyższą kategorię serii od 2019 roku.
Stacja D po raz pierwszy od 2020 roku przywróci także Astona do klasy GT300 serii Super GT w Japonii.
Oczekuje się, że evo Vantage pojawi się także w brytyjskich mistrzostwach GT oraz w lokalnych seriach w Niemczech i Włoszech, powiedział Carter.
Do końca roku 30-osobowa liczba Vantage GT3 będzie składać się z prawie równej liczby nowych i zmodernizowanych istniejących maszyn.
Pojawienie się zaktualizowanego Vantage GT3 wraz z nowym wariantem GT4 jest częścią odnowionego zaangażowania Astona Martina w wyścigi GT wraz z powrotem na szczyt wyścigów samochodów sportowych dzięki Valkyrie Le Mans Hypercar zarówno w WEC, jak i IMSA od 2025 roku.
Astona Martina Vantage GT3
Zdjęcie: Aston Martin Racing
Carter wyjaśnił, że wprowadzenie na rynek poprawionego samochodu drogowego Vantage, przyjęcie przepisów GT3 przez WEC i chęć usunięcia niedociągnięć oryginalnej wersji samochodu, skłoniły do podjęcia jesienią 2022 roku decyzji o opracowaniu wersji zaawansowanej. Z GT3.
„To był idealny moment na zbudowanie nowego samochodu” – powiedział.
Podczas prac rozwojowych w Prodrive, wieloletnim partnerze producenta w wyścigach GT, oraz w grupie Aston Martin Performance Technologies mieszczącej się w tym samym kampusie co zespół Formuły 1, skupiono się na wyprodukowaniu samochodu lepiej prowadzącego, zwłaszcza do wyścigów amatorskich.
Zmiany, które Carter określił jako „daleko idące”, obejmują zupełnie nową aerodynamikę i geometrię zawieszenia.
Poprawiono także chłodzenie hamulców i poprawiono łatwość serwisowania pojazdu.
Cena katalogowa najnowszego samochodu, znanego po prostu jako Vantage GT3 bez przyrostka evo, wynosi 575 000 funtów mniej od podatku.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro