Oczekuje się, że Apple osiągnie doskonałe wyniki w drugim kwartale z przychodami w wysokości 76,6 miliardów dolarów, które postawią na głowie rekordową historię firmy.
W ostatnich latach konsensus w Apple był taki, że producent iPhone’a mocno naciska na usługi i oprogramowanie, ponieważ sprzedaż sprzętu jest już nasycona. Na przykład klienci zazwyczaj trzymają nowego iPhone’a przez cztery lata, w porównaniu do trzech lat w 2018 roku, co zmusza Apple do poszukiwania nowych źródeł wzrostu.
Wyniki z 2020 roku pokazały, że sprzedaż iPhone’ów spadła o prawie 7 procent w marcu za trzeci kwartał, podczas gdy sprzedaż iPadów i Maców pozostała w stagnacji. Silniejszy niż oczekiwano 17-procentowy wzrost usług – jednostki obejmującej sklep z aplikacjami, gwarancje i umowy licencyjne – okazał się różnicować i generować zyski.
Kiedy Apple ogłasza w środę wyniki z marca 2021 r., Oczekuje się, że przychody z usług wzrosną ponownie o ponad 17 procent do 15,7 miliarda dolarów, ale spodziewane są lepsze wiadomości dla firmy w pozostałej części jej działalności.
Podczas wyraźnej zmiany sprzedaż iPhone’a, iPada, Maca i urządzeń do noszenia, w tym Apple Watch i AirPods, ma przynieść tak dobre wyniki, że usługi będą najwolniej rozwijającą się kategorią wszystkich jej oddziałów.
„Apple pracuje nad wszystkimi cylindrami” – powiedziała Katie Huberty, analityk w firmie Morgan Stanley.
Oczekuje się, że całkowite przychody wzrosną o prawie jedną trzecią do 76,6 miliarda dolarów, a zyski netto wzrosną o 47 procent do 16,6 miliarda dolarów, według szacunków analityków opracowanych przez Visible Alpha.
Wyniki są dobre w porównaniu z zeszłym rokiem Chińskie fabryki są zamknięte Z powodu koronawirusa pod koniec kwartału Apple podjął decyzję o zamknięciu swoich sklepów detalicznych na całym świecie. Jednak Apple nigdy nie odnotował kwartału z przychodem przekraczającym 65 miliardów dolarów, czyli znacznie poniżej 76,6 miliarda dolarów.
IPhone jest tak rozpowszechniony Oczekiwany kwartał premiumAnalitycy spodziewają się wzrostu o 42 procent do 41,2 miliardów dolarów – 54 procent zysku netto. Dość szybki wzrost to zasługa niektórych Kwartał sprzedaży w okresie świąteczno-noworocznym Przesunięty do 2021 r. Po tym, jak pierwsza partia urządzeń Apple obsługujących 5G została opóźniona z powodu ograniczeń łańcucha dostaw.
Silne ożywienie na rynku chińskim Prawdopodobnie odegra ogromną rolę, ponieważ Huberty spodziewał się wysłać rekordową liczbę 11,1 miliona iPhone’ów, prawie dwukrotnie więcej niż rok temu. Według Visible Alpha na całym świecie liczba wysyłanych iPhone’ów wzrośnie o 27 procent do 52 milionów.
Oczekuje się, że następną najszybciej rozwijającą się kategorią będzie iPad, a analitycy spodziewają się wzrostu o 27 procent do 5,6 miliarda dolarów. Oczekuje się, że sprzedaż komputerów Mac wzrośnie o 22 procent do 6,5 miliarda dolarów.
Obie klasy cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony sektora edukacji, ponieważ uczniowie na całym świecie dzwonią do klas Zoom. Analitycy z Goldman Sachs, którzy mają w Apple ocenę „sprzedaj”, spodziewają się większego popytu w czerwcu, dzięki właśnie ogłoszonemu iPadowi Pro, dostępnemu w połowie maja, ale ostrzegają przed ostatecznym odwróceniem trendu.
Powiedzieli klientom w notatce: „Obecny wysoki poziom popytu zarówno na iPada, jak i na Maca, prawdopodobnie nie będzie zrównoważony, gdy świat ponownie się otworzy”. „Zatem kolejna wygrana, która jest silniejsza w tych obszarach, może nie wystarczyć, aby zwiększyć wartość akcji”.
Huberty z Morgan Stanley jest znacznie bardziej pewny siebie i powiedział, że Apple ma „wielką szansę”, aby zwiększyć liczbę komputerów Mac z 7% dzisiejszego globalnego rynku PC do 15% – więcej zgodnie z udziałem w rynku iPhone’a – do 2025 roku.
Oczekuje się, że urządzenia do noszenia wzrosną o 21 procent do 7,6 miliarda dolarów. Tempo to jest tym bardziej imponujące, biorąc pod uwagę, że kategoria ta wzrosła o 54 procent rok temu.
Neil Seipart, analityk z Above Avalon, zauważa, że oczekuje się, że sam Apple Watch ma sprzedać w tym roku prawie 40 milionów egzemplarzy – mniej więcej „podwoi sprzedaż całej szwajcarskiej branży zegarków”.
Jeśli te prognozy prawie się sprawdzą, usługi będą jedyną kategorią, która w ostatnim kwartale wzrośnie poniżej 20 procent, co jest zdumiewającym wyczynem dla firmy o wartości 2,3 biliona dolarów.
Nie oznacza to wykluczenia usług – jest to druga co do wielkości kategoria Apple pod względem przychodów, a przy ponad miliardach ludzi korzystających z iPhone’ów pakiet oprogramowania prawdopodobnie okaże się stabilny i spójny w nadchodzących latach, ponieważ sprzedaż sprzętu będzie się wahać.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro