Gra wideo Fortnite stała się w ostatnich latach zjawiskiem kulturowym, w którym do 100 milionów użytkowników miesięcznie loguje się, aby zagrać w darmową grę online. Spadochronem wpadają na wyspę 99 innych graczy, a ostatni jest zwycięzcą.
Ale dla użytkowników iPhone’a i iPada ta niezwykle popularna gra nie była dostępna od czasu, gdy została wyjęta z App Store. Stało się to po piętach podjętej przez Epic, producenta Fortnite, próby zaoferowania graczom własnej usługi płatniczej, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów o 20%, jeśli zdecydują się ominąć zakupy Apple w aplikacji. Założyciel firmy Epic, Tim Sweeney, od dawna krytycznie odnosi się do wymagania Apple, aby firma płaciła 30% przychodów z iPhone’a z tytułu opłat za sprzedaż monet w grze.
Jako redaktor ds. Technologii Guardian w Wielkiej Brytanii, Alex Hearn, Mówi Anushka AsanaSpór dotarł teraz do sądu, co może być decydującym momentem dla branży aplikacji: jeśli Apple wygra (jak spodziewa się wielu analityków), pomoże to umocnić jego siłę w mobilnej gospodarce. Ale jeśli przegra, może drastycznie zmienić aplikacje dostępne na iPhone’ach i to, co użytkownicy mogą z nimi zrobić.
Klipy z: YouTube, MSNBC, Apple, Bloomberg
Zdjęcie: Chris Delmas / AFP / Getty Images
Wspieraj bramkarza
The Guardian jest niezależny pod względem redakcyjnym. Chcemy, aby nasza prasa była otwarta i dostępna dla wszystkich. Ale coraz bardziej potrzebujemy naszych czytelników, aby finansowali naszą pracę.
Wspieraj bramkarza
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Insomniac’s Spider-Man 2 ma zostać wydany we wrześniu, mówi aktor Venom Tony Todd
UK Charts: Super Mario Odyssey zamyka pierwszą dziesiątkę dzięki dobrej sprzedaży
Nowy e-rower Acera będzie wykorzystywał sztuczną inteligencję do nauki poruszania się po mieście