Gra wideo Fortnite stała się w ostatnich latach zjawiskiem kulturowym, w którym do 100 milionów użytkowników miesięcznie loguje się, aby zagrać w darmową grę online. Spadochronem wpadają na wyspę 99 innych graczy, a ostatni jest zwycięzcą.
Ale dla użytkowników iPhone’a i iPada ta niezwykle popularna gra nie była dostępna od czasu, gdy została wyjęta z App Store. Stało się to po piętach podjętej przez Epic, producenta Fortnite, próby zaoferowania graczom własnej usługi płatniczej, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów o 20%, jeśli zdecydują się ominąć zakupy Apple w aplikacji. Założyciel firmy Epic, Tim Sweeney, od dawna krytycznie odnosi się do wymagania Apple, aby firma płaciła 30% przychodów z iPhone’a z tytułu opłat za sprzedaż monet w grze.
Jako redaktor ds. Technologii Guardian w Wielkiej Brytanii, Alex Hearn, Mówi Anushka AsanaSpór dotarł teraz do sądu, co może być decydującym momentem dla branży aplikacji: jeśli Apple wygra (jak spodziewa się wielu analityków), pomoże to umocnić jego siłę w mobilnej gospodarce. Ale jeśli przegra, może drastycznie zmienić aplikacje dostępne na iPhone’ach i to, co użytkownicy mogą z nimi zrobić.
Klipy z: YouTube, MSNBC, Apple, Bloomberg
Zdjęcie: Chris Delmas / AFP / Getty Images
Wspieraj bramkarza
The Guardian jest niezależny pod względem redakcyjnym. Chcemy, aby nasza prasa była otwarta i dostępna dla wszystkich. Ale coraz bardziej potrzebujemy naszych czytelników, aby finansowali naszą pracę.
Wspieraj bramkarza
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro