Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Antena użytkownika Starlink zainstalowana na pocisku do testów w locie pod koniec tego miesiąca

W ciekawym doświadczalnym wniosku o licencję złożonym w Federalnej Komisji Łączności (FCC) na początku tego tygodnia, Space Exploration Technologies Corp (SpaceX) poprosił regulatora o przyznanie mu uprawnień do obsługi stacji użytkownika Starlink nad prototypowym statkiem kosmicznym. SpaceX testuje obecnie platformę startową pojazdów nowej generacji, którą nazwał Starship w Boca Chica w Teksasie. Wniosek przesłany do FCC jest pierwszym zgłoszeniem dla Starship i Starlink, czyli satelitarnej usługi internetowej SpaceX, która jest obecnie w fazie testów beta.

Automatyczna antena Starlink może się wyłączyć w przypadku przekroczenia limitu mocy wyjściowej. Zostanie przetestowana na statku kosmicznym SN15

Pierwszy ważny szczegół Plik SpaceX Dostarcza nam wstępną datę premiery statku Starship SN15. Ostatni test prototypu systemu startowego, który miał miejsce pod koniec zeszłego miesiąca, zakończył się oszałamiającą eksplozją w powietrzu, którą narrator transmisji na żywo SpaceX, John Ensbrucker, opisał jako „ekscytujący”. Po Starship SN11, SN15 jest ustawiony na niebie nie wcześniej niż 20 tego miesiąca, a aplikacja SpaceX brzmi następująco:

Wojny satelitarne – dane Starlink są „mętne”, aby zniekształcić kolegia opiniotwórcze Amazon

Wymagane tutaj uprawnienia będą bardzo ograniczone w czasie: SpaceX prosi o pracę w ramach tej STA tylko przez 60 dni, począwszy od 20 kwietnia, 2020 *, Lub data przyznania wymaganego STA, w zależności od tego, co nastąpi później.

SpaceX wyraźnie stwierdza również w swojej aplikacji, że wymaga upoważnienia do testowania stacji użytkownika na ziemi oraz podczas lub w trakcie lotów testowych. Firma zwraca się również do władz o pilotowanie stacji na „wysokościach nieprzekraczających 12,5 kilometra”, co wskazuje, że antena będzie już gotowa, gdy statek kosmiczny SN15 będzie w powietrzu.

READ  Według badań BIS światowy rynek transportu suborbitalnego i turystyki kosmicznej osiągnie do 2031 roku 2,58 miliarda dolarów.

Druga część dowodu na to, że faktycznie będzie to Starship SN15, który testuje Starlink podczas wykonywania testu „skokowego”, to zbiór zdjęć od fotografa amatora Cartera Judda. Goode, który korzysta z konta Twitter @ CarterGoode6, udostępnił kilka zdjęć SN15 na Dysku Google – z których dwa udostępniliśmy poniżej.

Każdy z tych obrazów i wiele innych na Dysku pokazuje, jaka mogła być stacja użytkownika Starlink zainstalowana na SN15. Powód testowania SpaceX na prototypie jest niepewny, ale może wiązać się z testowaniem płyty w celu sprawdzenia jej skuteczności w utrzymywaniu sygnału podczas gwałtownego przyspieszania.

Częstotliwości nadawcze i odbiorcze Terminala SpaceX zwróciły się do tymczasowego organu testującego o dopasowanie częstotliwości używanych przez jego anteny Starlink.

Podczas testów, jeśli terminal przekroczy równoważną gęstość przepływu energii (EPFD) i gęstość przepływu mocy (PFD), które SpaceX zgodził się zachować w swojej licencji Starlink, przestanie działać do czasu usunięcia przyczyny naruszenia.

SpaceX buduje gigantyczną wieżę, aby podczas lądowania „przechwytywać” pocisk o wysokości 230 stóp

Oprócz wymagania od FCC, aby zezwolił na testowanie terminala użytkownika na pokładzie prototypowego pocisku, SpaceX starał się również o uprawnienia do obsługi tej usługi na poruszających się pojazdach. Starlink został już przetestowany na samolotach przez armię amerykańską, ponieważ SpaceX zwrócił się do FCC o kilka zezwoleń na testy.

Chociaż są bardzo różne, Starship i Starlin są ze sobą ściśle powiązane, ponieważ SpaceX zamierza wykorzystać zysk ze swojej usługi internetowej do sfinansowania swojego systemu startowego. W przeciwieństwie do Falcon 9 i Crew Dragon, które są w stanie wysyłać ludzi tylko na niską orbitę okołoziemską (LEO), SpaceX planuje jako kompleksowe rozwiązanie zdolne nie tylko zastąpić skład Falcona, ale także transportować ludzi na Księżyc i Marsa.

Szczegóły udostępnione przez szefa SpaceX, Elona Muska, ujawniły, że SN15 będzie poważnym remontem w stosunku do swoich poprzedników. SpaceX nie opuścił jeszcze prototypu w nienaruszonym stanie po wylądowaniu, ponieważ problemy z ciśnieniem prototypów utrudniły firmie stworzenie dokładnych poziomów ciągu wymaganych do płynnego działania.

READ  Chiny nazywają statek kosmiczny, który będzie badał Marsa

Według piżma, Statek kosmiczny SN11 nie wylądował z powodu wycieku paliwa. Dyrektor generalny, który podzielał swój optymizm co do rozwiązania problemu w nadchodzącym teście, również wyraził nadzieję, że jego firma może w tym roku wejść na orbitę statkiem kosmicznym. Na tym froncie SpaceX będzie potrzebował prototypu dla górnego stopnia i wzmacniacza dla pierwszego stopnia. Firma nie przetestowała jeszcze ulepszonego prototypu, ponieważ spodziewa się, że wkrótce wypuści pierwszy opłacalny pojazd na platformie startowej.

*Wydaje się, że rok 2020 jest błędem pisarskim, jak w Formularz zgłoszeniowySpaceX podaje poprawną datę 20 kwietnia 2021 roku