Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Alpina B6S | zauważył | PistonHeads Wielka Brytania

BMW nie wstydzi się wymyślać na nowo swojej filozofii projektowania. Widzieliśmy to w przypadku nowych M3 i M4, a ostatnio spolaryzowanego XM – ale cofnijmy czas o 30 lat i miała miejsce podobnie drastyczna rewolucja w projektowaniu. Awansowany na szefa designu BMW pod koniec lat 90., Chris Bangle zaczął porzucać ostry wygląd, który definiował samochody firmy od pokoleń, i zastąpił go charakterystycznymi paskami, które miały dzielić entuzjastów BMW pośrodku.

Najbardziej zauważalna była szósta seria, z tylnymi światłami opadającymi w dół i klapą bagażnika podnoszącą się do góry. Pomimo szalonego wyglądu, seria Bangle-Age 6 stała się zapomnianą perełką w tylnym katalogu BMW. Prawdopodobnie dlatego, że chociaż m 6 Wersja była obsługiwana przez V10 i m 5 Miał on bardziej przyjazną nazwę i działał lepiej jako kierowca na co dzień. M5 sprzedano w tysiącach; M6 w setkach. Jasne, to rzadki widok na drogach, ale jeśli zależy Ci na ekskluzywności, mamy dla Ciebie ochronę.

Oto Alpina B6S jest bardzo rzadka i bardzo biała. Pytasz, jak rzadkie to jest? Alpina wyprodukowała tylko około 210 modeli generacji E63, z których tylko sześć było przeznaczonych na rynek z kierownicą po prawej stronie. To jeden z nich. To może być najbardziej kompletna wersja serii 6, którą znajdziesz, łącząc luksusy, takie jak miękkie w dotyku drzwi i wyświetlacz head-up — futurystyczny na rok 2010 — z imponującą wydajnością, która pozostawi zwykłe M6 w kurzu. Później.

Podczas gdy M6 korzystał z imponującego M5 S85 V10, zwykły B6 wykorzystywał zmodyfikowaną wersję 4,4-litrowego V8 z 650i – tylko z doładowaniem, aby dać mu trochę więcej mocy. W przypadku B6S Alpina zmodernizowała wlot, zmienny rozrząd zaworów i wydech oraz zamontowała nową sprężarkę do sprężarki. Moc zwiększono do 530 KM, czyli o około 30 KM więcej niż w standardowym B6 i bardziej wyścigowym M5, a prędkość maksymalna została podniesiona z 193 mph do 198 mph. Jest to bezużyteczne tutaj w Wielkiej Brytanii, ale niewiele ulepszeń jest tak ważnych w domu Alpiny.

READ  Reklama Nintendo Direct drugiego filmu Mario

Oczywiście nieporęczna sprężarka wymaga więcej chłodzenia, więc każdy B6S jest wyposażony w parę wlotów powietrza uformowanych w kompozytowej masce. W subtelnym projekcie wprowadzono już drobne poprawki, w tym przeprojektowano dolny przedni zderzak. Jak na ironię, Alpina faktycznie wyprodukowała wyścigową wersję B6S GT3 zamiast mniejszego, lżejszego B3, który później otrzymał wariant inspirowany torem wyścigowym. Tak więc, jeśli jesteś fanem krótkiego i bezczelnego powrotu Alpiny do konkurencyjnego sportów motorowych, istnieje przynajmniej (luźny) związek z dziedzictwem wyścigowym firmy w B6S.

Nie wygląda na to, aby B6S został rozebrany, ponieważ ma to samo skórzane wnętrze, co większość innych Alpine. A potem naprawdę jest to ostateczna wersja dość specjalistycznego samochodu w historii Alpiny i BMW, co oczywiście znajduje odzwierciedlenie w cenie. Dochodzi do 47 995 funtów, znacznie więcej niż M6, ale amortyzacja i wartości Alpiny pozostają silne długo po przekroczeniu 100 000 mil. Ten samochód zgromadził tylko 43 000 – ledwo wtedy biegałem – a ostatnio przeszedł pełny przegląd, więc był gotowy do drogi. Wydaje się, że to idealny przepis na rozpoczęcie pracy od wyjazdu do Niemiec, aby przetestować to twierdzenie o maksymalnej prędkości, prawda?

Specyfikacje | ALPINA B6S

silnik: 4398 cm3 V8, z doładowaniem
Złączony: 6-biegowa automatyczna, napęd na tylne koła
moc (KM): 530 przy 5500 obr./min
Moment obrotowy (funt-stopa): 535 przy 4200 obr./min
mpg: Niedostępne
Dwutlenek węgla: Niedostępne
Rok rejestracji: 2010
Mile rejestrowane: 43000
Nowa cena: Niedostępne
Witam: £47,995