Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Allegro, polski pionier e-commerce, obniża prognozę dotyczącą obaw o inflację

  • Prognozy średnioterminowe również podlegają weryfikacji
  • Inflacja może oznaczać mniej świątecznych wydatków
  • CEO mówi, że skupi się na efektywności kosztowej

29 września (Reuters) – ALEP.WA, największa polska firma e-commerce, po raz drugi w tym roku obniżyła w czwartek swoje całoroczne prognozy, ponieważ spodziewa się, że rosnąca inflacja osłabi popyt.

Sektor detaliczny ostrzegł przed spadkiem zakupów uznaniowych, ponieważ konsumenci oszczędzają na artykułach pierwszej potrzeby, a inflacja rośnie w całej Europie, osiągając najwyższy poziom od 25 lat w Polsce.

Allegro poddało również przeglądowi swoje średniookresowe prognozy pod kątem oczekującej analizy wpływu bieżących wyników i stwierdziło, że istnieje ryzyko, że wyższe ceny zmniejszą wydatki konsumentów w szczytowym okresie świątecznym.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com

Roy Berticucci, który przejął stanowisko CEO Allegro od Francois Noets, powiedział w oświadczeniu. Czytaj więcej

Allegro spodziewa się wzrostu przychodów na swoim podstawowym polskim rynku o 23%-26% rok do roku w porównaniu do 25%-30% poprzednio, a skorygowany zysk EBITDA wzrośnie o 10%-12% w porównaniu z poprzednim przedziałem 10%-15%.

Uwzględniając przejętą w kwietniu Grupę Mall, Allegro odnotowuje wzrost skorygowanej EBITDA o 2%-6% w porównaniu z poprzednimi prognozami na poziomie 4%-11%.

Dane urzędu statystycznego pokazały, że inflacja w Polsce osiągnęła w sierpniu 16,1%, a niektórzy ekonomiści twierdzą, że połączenie wyższych cen i spowolnienia gospodarczego może pchnąć kraj w recesję.

Przychody Allegro za drugi kwartał i skorygowana EBITDA były zgodne ze wstępnymi wynikami ogłoszonymi w zeszłym miesiącu, odpowiednio 2,21 mld zł (445,03 mln USD) i 484,1 mln zł.

Allegro powiedziało, że słabszy niż oczekiwano popyt konsumencki doprowadził do niższej wartości towarów brutto (GMV) i marż w Grupie Mall.

Podała, że ​​stabilizuje marże w przegranym biznesie własnym centrum handlowego, podczas gdy rynek zewnętrzny przygotowuje się do handlu komercyjnego w Czechach.

READ  Życie górnika - Bella Caledonia

Allegro spodziewa się, że skorygowana kret strata EBITDA wyniesie w tym roku 120-160 mln zł.

(1 dolar = 4,9660 zł)

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com

(Sprawozdanie Anny Prochenica) Montaż Barbary Lewis

Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.