Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Allegro dewaluuje czeskie przejęcie

Allegro dewaluuje czeskie przejęcie

Allegro obniżyło rating Mall Group i WE | TAK o 56%.

w trzecim kwartale (trzecim kwartale) Oświadczenie o zarobkach Opublikowana w środę (30 listopada) polska firma zajmująca się handlem elektronicznym wskazała na odpis w wysokości 2,3 miliarda złotych (510 milionów dolarów) na wartości czeskiej firmy handlu detalicznego i logistyki, którą nabyła w Przejęcie za 867 mln EUR (899 mln USD). wcześniej w tym roku.

„W obliczu rosnących kosztów kapitału, ogólnego kryzysu kosztów utrzymania i wyzwań makroekonomicznych w całej Europie, zaostrzonych przez trwającą wojnę na Ukrainie, podjęliśmy decyzję o rozpoznaniu utraty wartości naszej inwestycji w Mall Group” Dyrektor finansowy Allegro, John Eastick, powiedział inwestorom i analitykom podczas rozmowy o zarobkach: Dziś ustalamy ponad połowę.

Wydaje się, że uzasadnił swoją decyzję, mówiąc, że wielu konkurentów Allegro z branży e-commerce „spadło o 50-70% w kapitalizacji rynkowej, odkąd rok temu zobowiązaliśmy się do przejęcia”.

Jednak sprzedaż Mall Group stale rosła, podczas gdy firmie udało się zmniejszyć straty poprzez poprawę własnych marż – powody, dla których Eastick powiedział, że firma nadal jest zdecydowana wykorzystać przejęcie do rozszerzenia działalności krajowej przed wprowadzeniem na rynek modelu innej firmy Następny rok.

Niskie ceny i BNPL utrzymują konkurencyjność polskiego biznesu

Polski rynek niewątpliwie cierpi z powodu takiego samego spadku nastrojów konsumentów, jaki obserwuje się w całej Europie, a także inflacji, która przewyższa wielu jego europejskich sąsiadów. Ale wydaje się, że Allegro ma duży zestaw baz, popartych 260 milionami międzyplatformowych aukcji towarów i podstawowych artykułów.

Zgodnie z raportem dalszy wzrost rynku pomógł zniwelować wpływ spadku zysków w trzecim kwartale wynikającego z deprecjacji grupy centrów handlowych. Tam operatorowi rynku udało się odeprzeć konkurencję ze strony międzynarodowych rywali i pochwalić się wzrostem zysków o 25% rok do roku w kwartale.

Związane z: Ekspansja Amazona w UE napotyka na ostrą konkurencję ze strony regionalnych detalistów handlu elektronicznego

READ  Impreza urodzinowa Warrena dla magazynu Sponge – McComb Daily

Według raportu 9 z 10 bestsellerów dostępnych na Allegro jest w najniższych cenach rynkowych w Polsce, co daje firmie przewagę nad konkurencją.

Wydaje się, że propozycja „kup teraz – zapłać – później” (BNPL) Allegro Pay również skorzystała na tym, że Polacy zaostrzyli swoje ograniczenia finansowe i zdecydowali się na podział kosztów zakupów. Dane z raportu pokazują, że kupujący zaciągnęli 1,4 miliarda złotych (310 milionów dolarów) pożyczek za pośrednictwem usługi w trzecim kwartale – wzrost o 156% rok do roku.

Ale pomimo tego wzrostu liczba ta oznacza spowolnienie wzrostu Allegro Pay, biorąc pod uwagę firmę W drugim kwartale odnotował wzrost o 260% rok do roku wcześniej w tym roku.

Jednak prezes Allegro Roya Berticucciego Brzmiał optymistycznie, jeśli chodzi o przyszłość, mówiąc, że firma „pozostaje najlepszym rozwiązaniem, jeśli chodzi o radzenie sobie z rosnącymi codziennymi kosztami”, a „jej model biznesowy okazuje się najlepszym rozwiązaniem zarówno dla kupujących, jak i handlowców stojących w obliczu inflacji. naciski”.

Aby uzyskać dostęp do wszystkich naszych relacji PYMNTS EMEA, zasubskrybuj Daily Biuletyn Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

Jak konsumenci płacą online za pomocą przechowywanych danych uwierzytelniających
Wygoda skłania niektórych konsumentów do przechowywania danych uwierzytelniających płatności u sprzedawców, podczas gdy obawy dotyczące bezpieczeństwa powodują, że inni klienci się wahają. W ramach „How We Pay Digital: Stored Credentials Edition”, powstałego we współpracy z Amazon Web Services, PYMNTS przeprowadził ankietę wśród 2102 amerykańskich konsumentów, aby przeanalizować dylematy konsumentów i ujawnić, w jaki sposób sprzedawcy mogą zarabiać pieniądze.