Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Aktualizacje na żywo: Polska i Bułgaria otrzymują gaz od sąsiadów UE po tym, jak Rosja odcięła dostawy

Aktualizacje na żywo: Polska i Bułgaria otrzymują gaz od sąsiadów UE po tym, jak Rosja odcięła dostawy

Pracownicy pracujący na linii montażowej Boeinga 777 © Getty Images

Boeing poniósł stratę 1,2 miliarda dolarów w pierwszym kwartale z powodu wojny na Ukrainie i opłat w sektorze obronnym, lotniczym i bezpieczeństwa wynikającym z programu Air Force One.

Oczekuje się, że od tego kwartału w pionie komercyjnym pojawi się dodatkowe 1,5 miliarda dolarów opłat.

Gigant linii lotniczych zaksięgował 212 milionów dolarów opłat przed opodatkowaniem z powodu wojny, która stworzyła „wyzwania w najbliższym czasie”, podczas gdy ograniczone czasowo programy w jego biznesie obronnym wygenerowały ponad miliard dolarów opłat.

Opłaty związane z produkcją Air Force One wyniosły 660 mln USD, spowodowane wyższymi kosztami dostawców, wyższymi kosztami sfinalizowania wymagań technicznych i opóźnieniami w harmonogramie.

Program T-7A Red Hawk, wojskowy system szkolenia pilotów, poniósł opłaty w wysokości 367 milionów dolarów, głównie z powodu ograniczeń łańcucha dostaw, wirusa Covid-19 i presji inflacyjnych podczas negocjacji Boeinga z dostawcami.

Firma z siedzibą w Chicago odnotowała stratę netto w wysokości 1,24 miliarda dolarów w pierwszym kwartale przy przychodach w wysokości 14 miliardów dolarów, co przełożyło się na stratę na akcję w wysokości 2,06 dolara. Jego strata netto w tym samym okresie ubiegłego roku wyniosła 561 milionów dolarów.

Mamy jeszcze więcej pracy do wykonania” – powiedział Dave Calhoun, CEO, w liście do pracowników. Przewidywał, że Boeing wygeneruje dodatnie przepływy pieniężne z działalności operacyjnej przez cały rok, mimo że przepływy pieniężne w pierwszym kwartale wyniosły ujemne 3,2 miliarda dolarów.

Boeing prognozuje dodatkowe 1,5 miliarda dolarów nietypowych kosztów związanych z programem szerokokadłubowym 777, który rozpocznie się w kwartale czerwcowym z powodu tymczasowego wstrzymania produkcji 777-9 do 2023 r. Harmonogram pierwszych dostaw został przesunięty do 2025 r. .

Boeing zaprzestał wsparcia inżynieryjnego, szkolenia lotniczego, dostaw części i wsparcia serwisowego dla rosyjskich klientów oraz wstrzymał zaopatrywanie się w tytan z Rosji.

READ  Lakier do paznokci Kendra Woolridge wygrywa konkurs Jack Daniel's Pitch o wartości 10 000 dolarów