Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

88% chce większego dostępu do kobiecej piłki nożnej | Aktualności

Wasserman zapytała 1749 osób z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Włoch, Polski, Rosji i Szwajcarii o kobiecą piłkę nożną.

Badania przeprowadzone przez Collective Thought Pool przy Wasserman Agency for Global Sports, Music and Marketing wykazały, że 88% ludzi w Europie oglądałoby więcej kobiecego futbolu, gdyby mieli większy dostęp.

Znalazła ten wynik na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród 1749 osób z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Włoch, Polski, Rosji i Szwajcarii, które zostały uwzględnione w raporcie dotyczącym europejskiej piłki nożnej kobiet.

Ponadto raport wykazał 16% wzrost liczby kobiet aktywnie grających w tę grę, co może być dobrodziejstwem dla nadawców, ponieważ fanki, które grają w piłkę nożną, są bardziej skłonne do konsumowania treści piłkarskich (64%) w porównaniu do fanek, które rzadko grają (6%). ).

W 2021 r. kobiecy futbol był świadkiem kilku poważnych wybuchów w radiu, a umowa DAZN i YouTube dotycząca Ligi Mistrzów UEFA Kobiet została wymieniona jako ważny krok w kierunku zwiększenia popularności wśród młodszych fanów tego sportu.

Dodatkowo w Wielkiej Brytanii Sky Sports podpisało pierwszą w historii umowę na transmisję komercyjną dla Women’s Super League, dzieląc się prawami z BBC przez następne trzy sezony.

Anna Afolabi, współautorka raportu i ekspert ds. strategii zintegrowanej w Wasserman, powiedziała: „Od jakiegoś czasu znamy potencjał kobiecego futbolu. Badanie to, podkreślając wyzwania, przed którymi stoi sport, pokazuje również, że istnieje wiele możliwości dla wzrost. Marki, sponsorzy i partnerzy siedzą i czekają, aż zainteresowanie wzrośnie jeszcze bardziej. Zamiast tego należy ich postrzegać jako aktywatory.

Ebru Koksal, Stowarzyszenie Zawodowych Piłkarzy i szefowa kobiecej piłki nożnej, dodała: „Kiedy kobiety przestają grać w piłkę nożną, często przestają też oglądać piłkę nożną. Musimy usunąć bariery dla ich uczestnictwa, aby zapobiec porwaniu kobiet. gra.